Reilu vastaus reklamaatioon...? Mitä voin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tittiyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku Taikinaterapia:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu, eipä maahantuojalla ole vastuuta asiassa, koska tuote on ehjä. Olisit ajatellut asiaa ennen kuin ostit tuotteen.

Sori, tuli monta kertaa tuo edellinen viesti, ei ollut tarkoitus!

Mutta joo, milläs testaat, kun se oli muovipakettiin pakattu. Ja ei tosiaan tullut mieleen että myynnissä olisi jotain toimimatonta. Testaatteko te jokaisen tuon tyyppisen tuotteen jotenkin kaupassa etukäteen? Mä olen olettanut että jos sitä pyyhekoukkuna myydään, sitä voi myös pyyhekoukkuna käyttää.

No ei siihen testaamista tarvita, johan maalaisjärkikin sanoo, että jos koukussa ei ole koukkua eikä edes uraa joka estäisi luisumisen vaan pelkkä tappi, ei pyyhe välttämättä pysy käytössä paikallaan.

No näin näköjään :( Eipä ollut mulla sitten tarpeeksi maalaisjärkeä kun nää ostin. Luulin, että se tiimalasin matala kohta olisi tarpeeksi matala, enkä edes ajatellut että myynnissä olisi koukkuja jotka eivät oikeasti toimi....
Harmittaa vaan rahan menetys, ja se, että nyt kun just ostin kaikki uutta että mätsäisivät keskenään, niin koko homma meni pieleen tai joudun ostamaan sitten sekä wc-paperitelineen että pumppupullonkin uudet ja meni sitten rahaa yli 50 e hukkaan.

Jos tuotteessa ei ole selvää virhettä ei myyjä / maahantuoja ole velvollinen korvaamaan mitään.
Lisäksi kaikessa EI ole sitä 14 vrk palautusoikeutta. Se on kaupan itsensä päätettävissä. Ainoastaan postimyynti on sellaista kauppaa, jossa sovelletaan aina tuota 14 vrk palautusoikeutta.

Hei, meillä on juuri tuo sama naulakko, tuli talon mukana eli on edellisten asukkaiden valitsema. Kyllä se on minustakin huonosti suunniteltu, koska pyyhkeet tosiaan luiskahtavat siitä helposti pois. Olen kuitenkin saanut pyyhkeet pysymään sillä, että laitoin siihen tapin ympärille pienen kumilenksun jarruksi. Toivottavasti tästä on apua. :)

Juu, eipä maahantuojalla ole vastuuta asiassa, koska tuote on ehjä. Olisit ajatellut asiaa ennen kuin ostit tuotteen.
Niin. Yleensä yrityksen maineen kannalta vaan olisi oikeasti fiksua kuunnella jopa "tyhmää" asiakasta, ja suostua palautukseen.

Asiakaspalvelu ja mieikuva yrityksestä vaikuttaa arvaamattoman paljon yrityksen menestykseen. Kyseisen naulakon hinta ei paljoa tuntuisi yrityksen kirjanpidossa, mutta huono maine ja mielipaha tekevät yrityksen imagoon loven. Etenkin kun kaikki meillä kävijät kokevat itse naulakon toimimattomuuden, ja täst edes voin kertoa miten kyseinen yritys suhtautui kommenttiini.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Hei, meillä on juuri tuo sama naulakko, tuli talon mukana eli on edellisten asukkaiden valitsema. Kyllä se on minustakin huonosti suunniteltu, koska pyyhkeet tosiaan luiskahtavat siitä helposti pois. Olen kuitenkin saanut pyyhkeet pysymään sillä, että laitoin siihen tapin ympärille pienen kumilenksun jarruksi. Toivottavasti tästä on apua. :)

Kiitos sympatiasta! Maahantuoja ei tosiaan vaan usko, että pyyhkeet eivät siinä pysy. Eivät ainakaan Marimekon eivätkä Stockan Villa ja Casa -sarjojen pyyhkeet. En viitsisi uusia koko pyyhevarastoamme mokoman asian takia.

Kiitos vinkistä, ja kuminauha varmasti toimii, mutta asia ärsyttää minua niin pajlon että haluan koko naulakosta eroon, ja olen niin pikkutarkka että haluan oikeasti toimivan naulakon.

Alkuperäinen kirjoittaja nuuni:
Mitäs läksit. Aika naurettavaa reklamoida tuotteesta, joka ei ole rikki. Itsehän sinä valinnan teit!

Niin tein, mutta luulisi yritystä kiinnostavan asiakkaiden kokemukset heidän tuotteistaan. Kun tuote ei siis sovellu siihen tarkoitukseen johon sitä myydään. En olisi sitä ikinä ostanutkaan jos olisin tajunnut että se ei toimi! Mutta ei tullut mieleenkään epäillä asiaa kun kerran sen kaupassa näin. Olen varmaan liian sinisilmäninen mutta kuvittelin tähän asti että kaikki myyntiin asti pääseet tuotteet suunnitellaan ja testataan että ne toimivat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisko niin iso homma nostaa naulakon alareunaa pari milliä, niin jopas toimisi. Toki jos on ylimääräistä rahaa, niin revi irti ja heitä roskiin.

No ei ole ylimääräistä rahaa ja siksi naulakon toimimattomuus niin ärsyttääkin.

Miten nostan, kun se on porattu seinään, eikä seinä anna periksi ja ruuvit ovat suorassa eikä vinossa. Voisi myös näyttää vähän oudolta vinossa.

Mitä jos asiasta ei tee ongelmaa..? Kuivaa kädet ja laittaa pyyhkeen takaisin naulakkoon.. Tai sit osta sellaisia nipsuja joita voi käyttää jos pyyhkeessä ei oo ripustuslenkkiä. Ne saattas pysyä paremmin.

Ymmärrän kyllä ap:tä siinä, että en itsekään kestäisi sitä, jos pitäisi jotain tarroja viritellä tai laittaa naulakon alareunaan jotain paperia että pysyisi vinossa. Haluan itsekin kaiken olevan tip top, enkä kestä rumia esineitä kodissani. Yrittäkää te muutkin ymmärtää että toisille ihmisille esteettiset seikat vaan ovat tärkeämpiä!

Suuressa osassa koteja, joissa olen vieralillut, huomaan kyllä ettei esineiden kauneus tai esillepano merikitse mitään, esim. seinätarrat osittain peitetty kirjahyllyllä, muovisia eriparisia pyyhekoukkuja monissa eri värisävyissä, eripariset pyyhkeet kylppärissä... esimerkkejä löytyy vaikka kuinka. Itselleni on hyvin tärkeää että tavarat sopivat keskenään yhteen ja kaikki on loppuun asti mietittyä. Suurinta osaa ihmisistä ei "nuhjuisuus" häiritse, ja tämä on ok heille, mutta kaikki eivät pysty siltä silmiään sulkemaan omassa kodissaan.

Mutta itse asiaan, en usko että voit tehdä mitään muuta kuin heittää roskiin toimimattoman naulakon ja ostaa uuden. Ja mahdollisesti siis myös muutkin uudet kylpyhuonetarvikkeet joita olit ostanut sopimaan naulakkoon.

Uutta palautetta peliin vaan. Kyllähän tuotteen toimia pitää.
Ilmotat, että oli mahdotonta kaupassa testata, koska naulakko oli paketissa.
Onhan tuo nyt ihme, ettei naulakossa pysy pyyhkeet. Kuka sellasta oikeesti olettais ostettaessa?!

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:
Mitä jos asiasta ei tee ongelmaa..? Kuivaa kädet ja laittaa pyyhkeen takaisin naulakkoon.. Tai sit osta sellaisia nipsuja joita voi käyttää jos pyyhkeessä ei oo ripustuslenkkiä. Ne saattas pysyä paremmin.

Kiitos vinkistä, mutta ei pysy nipsutkaan, on kokeiltu... :(
Näissä kaikissa pyyhkeissä on kyllä ripustuslenkit, mutta eivät pysy silti.

Yritin aluksi tuota, etten tekisi asiasta ongelmaa, mutta vähän rasittaa kumarrellla joka kerta kun on kuivannut kätensä. Meillä myös lapsia, joiden käsiä pitää pestä ja vauvan peppua monta kertaa päivässä, niin todellakin harmittaa kun pyyhkeet on koko ajan lattialla. Lisäksi mieheni on selkävaivainen eikä hän pysty edes kumartelemaan ilman kipuja, joten aika kurjaa on hänenkin käsiään pyyhkeisiin kuivata.

Sitä vielä, että uudessa palautteessa kysyt, mikä heidän mielestä kyseisen naulakon tarkoitus on?
Jos sen tarkoitus on pitää pyyhkeitä, niin tuotteessahan on virhe kun se ei sitä tee.
Jos sen tarkoitus taas on joku muu, odotamme mielenkiinnolla mikä se on....

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Uutta palautetta peliin vaan. Kyllähän tuotteen toimia pitää.
Ilmotat, että oli mahdotonta kaupassa testata, koska naulakko oli paketissa.
Onhan tuo nyt ihme, ettei naulakossa pysy pyyhkeet. Kuka sellasta oikeesti olettais ostettaessa?!

Kiitos että löytyi joku joka ymmärsi pointtini! Olen ihan samaa mieltä, ettei tule edes mieleen ettei pyyhekoukussa pyyhkeet pysyisi jos sitä kerran myynnissä on!

Ihan totta, että ei sitä voi edes testata, kun on pakkauksessa, ja vaikka avaisi pakkauksen, pitäisi naulakko kiinnittää kaupassa seinään ja kokeilla siihen pyyhkeitä ennen kuin ongelma paljastuisi.

Kiitos tsemppauksesta Essi! Olin jo aika epätoivoinen kun oikein kukaan kirjoittaja ei tuntunut ymmärtävän miksi minusta tämä ei ole oikein.

Olen laittanut uutta palautetta, ja odotttelen vastausta.

Sympatisoin ap:ta. Olen Suomeen muuttoni jalkeen kohdannut ihan uskomattoman huonoa ja tylya palvelua minakin, ihan on monesti pistanyt todella hiljaiseksi. Ei ymmarreta sita maineen arvoa.

Mina heittaisin naulakon pois ja ostaisin uuden tilalle. Meni rahaa hukkaan, mutta sen unohtaa nopeasti. Tuo naulakko jollain virityksilla "korjattuna" taas muistuttaa tasta joka kerta kun menet kylppariin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisko niin iso homma nostaa naulakon alareunaa pari milliä, niin jopas toimisi. Toki jos on ylimääräistä rahaa, niin revi irti ja heitä roskiin.

No ei ole ylimääräistä rahaa ja siksi naulakon toimimattomuus niin ärsyttääkin.

Miten nostan, kun se on porattu seinään, eikä seinä anna periksi ja ruuvit ovat suorassa eikä vinossa. Voisi myös näyttää vähän oudolta vinossa.

Löysäät niitä ruuveja hieman, työnnät alle ohuen korotuspalan (sen ei oikeasti tarvi olla kuin 2mm paksu niin jo auttaa) ja ruuvaat takaisin. Jos jotain jää ulospäin näkyviin niin leikkaat pois. Laikkaat vaikka jostain muovirasian kannesta sopivan kokoisen palan, ohut viivotin, pahvia kaksinkerroin tai vastaavaa mistä teet sen korotuspalan.

Alkuperäinen kirjoittaja Prisman vika!:
Meet sinne vinkumaan ja jankkaamaan ja itkemään, etkä lähde pois ennen kuin oot saanut tahtos läpi! Nih!

No ei se mielestäni Prisman vika ole vaan valmistajan....

Kiitos asiallisista vastauksista ja neuvoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Juh:

Kiitos vinkistä, mutta ei pysy nipsutkaan, on kokeiltu... :(
Näissä kaikissa pyyhkeissä on kyllä ripustuslenkit, mutta eivät pysy silti.

Yritin aluksi tuota, etten tekisi asiasta ongelmaa, mutta vähän rasittaa kumarrellla joka kerta kun on kuivannut kätensä. Meillä myös lapsia, joiden käsiä pitää pestä ja vauvan peppua monta kertaa päivässä, niin todellakin harmittaa kun pyyhkeet on koko ajan lattialla. Lisäksi mieheni on selkävaivainen eikä hän pysty edes kumartelemaan ilman kipuja, joten aika kurjaa on hänenkin käsiään pyyhkeisiin kuivata.

muuten niin tip top kuulonen ihminen,, ja sitten on vauvan peppupyyhe ja käsipyyhkeet samassa naulakossa... voi yök:(

Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Sympatisoin ap:ta. Olen Suomeen muuttoni jalkeen kohdannut ihan uskomattoman huonoa ja tylya palvelua minakin, ihan on monesti pistanyt todella hiljaiseksi. Ei ymmarreta sita maineen arvoa.

Mina heittaisin naulakon pois ja ostaisin uuden tilalle. Meni rahaa hukkaan, mutta sen unohtaa nopeasti. Tuo naulakko jollain virityksilla "korjattuna" taas muistuttaa tasta joka kerta kun menet kylppariin.

Niinpä :( Suomessa ja etenkin Venäjällä ja Balttian maissa asiakaspalvelukulttuuri on välillä todella olematonta :( Osa yrityksistä osaa asiansa, mutta aina löytyy niitä jotka eivät ymmärrä miten paljon positiivinen/negatiivinen suhtautuminen asiakkaan kommentteihin vaikuttaa yrityksen imagoon.

Sääli Spirellaa ja sen Suomen maahantuojaa, pitää pistää mieleen ettei heidän kanssaan asioi.

Alkuperäinen kirjoittaja tääkö:
http://www.louistools.de/catalog/images/products/spirella/10.03169.jpg
Joo! Se on juurikin tuo, älkää vaan kukaan ostako tuollaista!

:laugh: :laugh:
Meillä on justiinsa samanlainen pesuhuoneessa.
Aivan susi tuote :headwall: :headwall:
Siinä ei kyllä oikeesti pysy minkäänlainen pyyhe, ainakaan vessassa jatkuvassa käytössä oleva käsipyyhe.

Meillä on pesuhuoneessa tuossa naulakossa saunatakit, jotka siinä pysyy vaihtelevalla menestyksellä, kunhan vaan muistaa olla kävelemättä liian läheltä niitä :laugh: :laugh:

Yhteistyössä