Reima TEC ja Reima KIDDO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Niin siis mitä eroa?
Meillä 1vuotiaalla on ollut molemmat, paljonhan ne ei talven aikana ole kulunut kun ei se vielä möyri maassa, tykkää vaan istua pulkassa.
Enkä mä ole kiinnittänyt mitään huomiota näihin kiddo ja tec juttuihin.
Mutta nyt keväthaalariksi kumpi olisi parempi, mitä eroa noilla on?

mun mielestä kiddo on se halpismalli. En voi tarkastaa, kun se on lapsella päällä hoidossa (mä olen saikulla).
Muistan maksaneeni haalarista nafti 90e kun taas tec maksoi 159e.

Niin, siis hintahan sen varmaan kertoo. Mutta nyt mä jäin sen takia asiaa miettii, kun kiddon alaosa tossa talvihaalarissa tuntuu olevan enemmän karhee, siis sillä tavalla että vaikuttais sen kestävän tuota kulutusta enemmän.
Tecin puku ´kun on kokonaan samaa ainetta... mutta kait se tec on kuitenkin parempi.

Tuo kiddo (128cm) on siis eka tämän huushollin reima, ensi vuodeksi ostin -50% TECin, kun muita haalareita ei oikein saa isompaa kokoa. Eli kokemusta on kamalan vähän.
Ja tuo tyttö ei niinpaljon rymyä, pojan jonathan ja käytettynä siskonpojalta saatu lassietec on ihan "valmiit" tämän talven jälkeen. Ensi talveksi ostin cordurat.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
mun mielestä kiddo on se halpismalli. En voi tarkastaa, kun se on lapsella päällä hoidossa (mä olen saikulla).

Ja voi kun ootkin kipeenä siellä...
Lapsen kippaat hoitoon ja ite makoilet himassa. Loooooooserrr..

Alkuperäinen kirjoittaja mia:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Ja voi kun ootkin kipeenä siellä...
Lapsen kippaat hoitoon ja ite makoilet himassa. Loooooooserrr..

Mitä h*vetti`ä? Ihme porukkaa taas.
Ei sairausloma tarkoita sitä, että silloin hoidetaan lapsia.
Itsekin olen selän takia sairauslomalla tämän viikon, ja lapsi on hoidossa. Tottakai on.

Se riippuu ihan kankaasta. Kiddoissa on kankaita, jotka pärjäävät reimatecille. REimateccejä on erilaisia, kaikissa ei ole sama hankauskestävyys ja vedenkesto.

Tästä voi selata materiaalit: http://www.reima.fi/fi/materiaalit

Eli vertailu pitää tehdä tietyn housun tai takin kohdalta ihan yksitellen.

Kiddo 502
75% Polyamidi 25% Polyuretaani

Vesipilari: 3000 mm

Vesihöyrynläpäisy: > 5 000 g/m2/24h

Hankauksenkesto: 20 000 kierr.

(Martindale hiekkapaperilla)

Ja ReimatecT 137
70 % polyesteri, 30 % polyuretaani
Vesipilari: > 5 000 mm
Hengittävyys: > 5 000 g/m2/24 h
Hankauksenkesto: 10 000 kierrosta (Martindale, hiekkapaperilla)

Tässä tapauksessa Kiddo on aika hyvä, mutta taas tämä onkin ihan eri.

ReimatecT 189
65 % polyamidi 35 % polyuretaani
Vesipilari: > 10 000 mm
Hengittävyys: > 5 000 g/m2/24 h
Hankauksenkesto: 30 000 kierrosta (Martindale, hiekkapaperilla)

Kannattaa katsoa, mitä reimatecciä vaattessa on, ei ihmekään kun immeisillä on erilaisia kokemuksia ko merkistä....

Alkuperäinen kirjoittaja väinötär:
muistaakseni kiddossa ei ole teipatut saumat, tecissa taas on. Pitäis kiddon pitää jonkin verran kosteutta, mutta saumoista voi sitten tulla kosteutta.

Sekin vaihtelee...

Esim tässä on teipatut saumat http://www.reima.fi/fi/mallisto/kharg/

http://www.reima.fi/fi/mallisto/nekarios/ Tässä sama juttu housuissa, mutta takki ei ole teipattu

Irtotakkia ei Kiddosta tuolta löytynyt.

Ei ole tehty helpoksi...

Reimatec on kokonaan vedenksetävä ja siinä on teipatut saumat. Tämä ominaisuus on kyllä todella hyvä tecissä ja meillä poika usien istusekelee vesilätäkössä teci päällä eikä päästä mitään läpi. Pitää myös hyvin tuulen ja hengittää. Kulutuksen kesto sitten onkin tosi surkea tecissä ja siinä menee polvet ja peppu nopeasti huonoksi.

Reima Kiddossa on alaosan saumat teipattu ja sen alaosa on teciä huomattavasti paremmin kestävää. Eli meillä esim kiddo kestää mutta teci menee todella nopeasti huonoon kuntoon. tosin tässä sitten ei yläosassa ole teipattuja saumoja ja siinä on veden kesto vain 3000 mm (joka kyllä luokitellaan vedenpitäväksi mutta tecissä tämä luku on 10000 mm). Toppa maleissa on vielä pepussa lämmitin.

Itse voin suositella kiddoa koska kestää ehdottomasti paremmin mutta jos on rauhallinen lapsi niin silloin tecikin kestää

Kiddossa alaosa vedenpitävä ja saumat teipatut, yläosa vettähylkivää. Reimatec on kokonaan vedenpitävää materiaalia ja kaikki saumat ovat teipattu.
Tänään ahdistelin lastenvaateliikkeessä myyjää oikein urakalla ja selvittelin näitä pukujen eroja. Myyjällä oli itsellään 4 lasta ja tuntui olevan kokemusta monesta ei halpismerkistä kuten reima ja travalle. Kertoi, että märillä loskatalvilla reimatec olisi hyvä valinta, mutta jos on hiukankaan pakkasta, niin kiddo on lämpimämpi ( vanu on jotenkin tiheämpää).
Toivottavasti tästä jollekulle apua...

Yhteistyössä