Reiman haalarin koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sintti.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sintti.

Vieras
Meillä on kirppu-kokoinen toukokuussa syntynyt vauva, joka menee ensi syksynä hoitoon ja tarvitsee siis ensi talveksi hyvän haalarin. Isoveljellä on testattu erilaisia virityksiä ja todettu Reimatecin olevan toppahaalariksi järkevin vaihtoehto. Niitä olen sitten aina talvialesta seuraavaksi vuodeksi hamstrannut.

Olin ajatellut, että tyttö selviää veljensä vanhalla haalarilla (sattuu olemaan unisex-värinen), joka on kokoa 86. Maaliskuussa syntynyt suht normikokoinen (puolivuotiaana 69 cm ja 7,1 kg) veli pärjäsi sillä hyvin sen toisen talvensa (1v9kk-2v). Mutta kun tämä nykyinen kirppu on siis syntynyt toukokuussa ja oli puolivuotiaana vain 65 cm ja 6,3 kg. Ja ensi talvenakin ikää on vähemmän kuin veljellään oli eli 1v6kk-1v10kk. Hukkuukohan tuohon haalariin alkutalvesta?? Syksyllä en viitsisi sijoittaa satasta haalariin, joka menee vain alkutalven, mutta nyt voisin saada sellaisen puoleen hintaan. Vauvakokoja tuntui olevan vielä hyvin alessa jäljellä...

Onko kellään mahtunut 80-kokoinen Reiman haalari yli vuosikkaalle? Kun aikanaan ostin isoveljelle tuon 86-kokoisen, kaikki väittivät, ettei tule mahtumaan. Mutta kun marraskuu koitti, niin ennemmin oli haalari liian iso kuin liian pieni, vaikka poika oli 85-senttinen. Eli reilun kokoisia ovat.

Nämä on vaikeita nämä kokojen ennakoinnit... Ehkä tästä on apua:
Meillä toukokuun lopussa -09 syntynyt lapsi käyttää edelleen (plussakelipäivinä) Reimatecin 80-senttistä välikausihaalaria. Samoin toppahaalarina Reiman 80-senttinen. Saatta käydä niin, ettei loppukeväästä tuo reimatec ei enää mahdu, mutta nyt ainakin menee ja mahtuu myös fleece-/villahaalari alle. Arvelisin, että meillä olisi voinut toimia 86-senttinen välikausihaalari, koska ylimääräinen kangas menee eri tavalla "kasaan" kuin toppahalaarissa, jossa ylimääräinen kangas vain lisää tönkköyttä :) Mutta hyvin siis menty noilla 80-senttisellä nyt ja lapsosella pituutta pari kuukautta sitten n. 83 senttiä.

Reimalla on reilut koot. Meillä tyttö käytti Reiman 86cm haalaria kun oli 2v3 ja käytti koko talven kevääseen asti kun oli yli 2,5-vuotias..

Voithan ostaa pienemmän haalarin käytettynä. Huuto.netistä saa todella hyväkuntoista Reimaa ja muitakin merkkejä edullisesti. Ei kai aina tarvitse olla uutta, etenkään jos ei ole pienempää sisarusta, joka perisi haalarin..

ostaisit varuille sen haalarin uutena, niin myyt sen sitten syksyllä jos ei mahdukaan. Kyllä varmaan omansa saa pois jos viitsii huutikseen laittaa. :)

Meillä tytölle mahtuu vielä Reimatecin 80 cm haalari, joka on vielä kaiken lisäksi vauvamallia. Tyttö on nyt 1 v 5 kk ja kasvaa 0-käyrällä tai vähän päälle. Vielä ei olla oltu 1,5-v. pituusmittauksessa, mut veikkaisin että on vain jotain 80 cm pitkä. Puvussa on vielä tilaakin, ja menee kakkospukuna varmaan talven loppuun saakka. 86 cm haalariakin käytetään, mutta onhan se tosi iso ja tönkkö vielä, joten käytetään lähinnä rattaissa istuessa, kun ei kauheasti tarvitse liikkua itse. Varmaan se 86 cm haalari mahtuu vielä ensi talven alussakin meillä. Tyttö on elokuussa syntynyt.

Kiitoksia vastauksista. Luulen, että jos puoleen hintaan tulee vastaan, niin ostan kasikymppisen haalarin. Millään -20%-alennuksilla ei viitsi, mutta jos johonkin alen loppurysäykseen on jäänyt, niin saattaa saada edullisestikin.

Huutonettiäkin olen miettinyt, mutta jotenkin niin älyttömiä hintoja pyytävät käytetyistä haalareista, että en ole viitsinyt. Kaveri juuri maksoi yli 50 euroa käytetystä haalarista. 60-70 euroa olen vauvamalleja nähnyt jo nyt alessa, joten toivotaan, että tulevat vielä vähän alas.

Kiitoksia vastauksista. Luulen, että jos puoleen hintaan tulee vastaan, niin ostan kasikymppisen haalarin. Millään -20%-alennuksilla ei viitsi, mutta jos johonkin alen loppurysäykseen on jäänyt, niin saattaa saada edullisestikin.

Huutonettiäkin olen miettinyt, mutta jotenkin niin älyttömiä hintoja pyytävät käytetyistä haalareista, että en ole viitsinyt. Kaveri juuri maksoi yli 50 euroa käytetystä haalarista. 60-70 euroa olen vauvamalleja nähnyt jo nyt alessa, joten toivotaan, että tulevat vielä vähän alas.

Mä ostin meidän neidille just huutonetistä 74cm Reimatec haalari pulkkailukäyttöön, hintaa tuli 22e ja on oikeasti kuin uusi! Julmetun isohan tuo vielä on, mutta eipä se siinä pulkassa istuskellessa juurikaan haittaa. Saattaa hyvinkin mahtua vielä ensi syksynä.
Meillä tyttösen puolivuotis mitat oli 66cm ja 7,6kg.

Viimeksi muokattu:
Meillä oli tammikuussa -09 syntyneellä lapsella syksyllä Reimatecin babymallin haalari kokoa 80cm ja itse asiassa se on vieläkin ihan sopiva, täyttää siis just 2v. Yleensä haalarit mahtuvat lapselle "seuraavan koon" pituuteen asti eli 80cm haalari menee vielä ainakin 86cm lapselle. Kasvua on välillä aika vaikea ennustaa. Meillä 6kk iässä lapsi oli vielä suht normimitoissa, mutta kasvu hidastui 8kk jälkeen kun kiinteisiin siirtyminen oli hankalaa. Kasvun taittuminen pysähtyi 1v iän jälkeen, mutta vielä odotellaan milloin ottaa kiinni kasvua. En uskalla sen vuoksi ostaa vielä kevääksi haalaria, kun en tiedä venähtääkö yhtä äkkiä pituutta.

Yhteistyössä