Reiman kumisaappaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumpparit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kumpparit

Vieras
Ostin kiireessä lapselle kumisaappaat, koko 20 ja varressa lukee 13,4 cm. Onko tuo senttimitta kengän sisämitta?

Lapsen jalka on n. 12,2 cm ja siihenhän pitää lisätä 1-1,5 cm käynti- ja kasvuvara. Mietin vaan että ostinkohan kuitenkin liian pienet, olisiko pitänyt olla koko 21. Lapsella on nyt ensimmäisinä kenkinä Eccon kengät koko 19, mutta näitä saappaita olisi tarkoitus käyttää vasta syksyllä.

Juu, ensimmäinen lapsi ja ensimmäiset saappaat. Juu, olisi pitänyt mitata kaupassa vielä tarkemmin eikä hätiköidä. Ongelma on se, että saappaat ostettiin reissussa ts. vaihtamista varten pitäisi ajaa toiseen kaupunkiin.

Saappaissa olen pitänyt käyntivarana 1,5-2cm, koska pitäähän niiden kanssa mahtua tarvittaessa vielä villasukkakin jalkaan. Eli suosittelen vaihtamaan isompiin, ellei sitten saappaat lapsen jalassa tunnu siltä, että tipahtavat leikeissä pois. Noin pienellä lapsella voi toki pitää pienempääkin kasvuvaraa, koska sopivan kokoisilla saappailla helpompi leikkiä, mutta voi olla että joudut jo keväällä ostamaan uudet.

[QUOTE="äitee";24266579]Saappaissa olen pitänyt käyntivarana 1,5-2cm, koska pitäähän niiden kanssa mahtua tarvittaessa vielä villasukkakin jalkaan. Eli suosittelen vaihtamaan isompiin, ellei sitten saappaat lapsen jalassa tunnu siltä, että tipahtavat leikeissä pois. Noin pienellä lapsella voi toki pitää pienempääkin kasvuvaraa, koska sopivan kokoisilla saappailla helpompi leikkiä, mutta voi olla että joudut jo keväällä ostamaan uudet.[/QUOTE]

Ei haittaa että ostan keväällä uudet, kunhan nyt tämän syksyn menisi. Me olimme mieheni kanssa eri mieltä koosta, minä meinasin 21 mutta mieheni sanoi että 20 on hyvä (kokeili niitä lapsen jalkaan). Niin, koko 20 on hyvä/hiukan reilu NYT, mutta jutun juju on siinä, että tuo vähän alle vuoden ikäinen ei vielä kävele. Saappaat ostettiin etumerkissä syksyä ajatellen, kun tosiaan reissussa sattui kivat löytymään (kotikaupungista ei löydy oikein mitään).

En kyllä irrottele lappuja ennenkuin on aika käyttää saappaita. Jos ovat sitten liian pienet, niin saanpahan myytyä käyttämättöminä :/

Yhteistyössä