Reissarissa tänään ope valitti lapsen huonosta käsialasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28910739]"Kun minä aikanani lapsia hankin..."
Älä hanki...sun kirjoituskin on omituinen.
Tottakai toivoa saa että mukulasi saavat kivan open, mut ei kandee narua kaulaan laittaa jos jotain palautetta tulee :)[/QUOTE]

Huomaa ettet lukenut aiempaa kommenttiani, jossa kerroin että opiskelen itse kasvatustiedettä eli valmistun aikanaan opettajaksi ja pidän tosi tärkeänä yhteistyötä kodin ja koulun välillä enkä näe siinä mitään negatiivista että ap ottaa yhteyttä opeen.

[QUOTE="blaaaa";28910791]blaa blaa blaa :(
mitä sitten josa susta tulee joku ope?
ootko sitten jumalasta seuraava?[/QUOTE]

En?? Mutta kun mammat ihmetteli että enhän mä voi mitään tietää/sanoa kun en ole itse äiti.

Kyllä minusta sitä käsialaa voi ja kannattaa harjaannuttaa. Miehellä nyt se tilanne että aikanaan ei vaadittu kun oli vaikeaa kirjoittaa käsin ja niimpä käsiala on aivan kamalaa. Sekä kauno että muu. Mulla itsellä on selkiintynyt vuosien mittaan ja kirjoitan siististi sekä selvästi. Eskarilla on havaittavissa hienomotorisia ongelmia ja nimenomaan jo nyt harjoitetaan sitä kättä ja koulussa jatkuu. Että ei päädy samaan kun isänsä.
Kumittamista en välttämättä itsekään kannata, kirjottaa vaikka viereen uudelleen kuten joku tuola sanoi. Opettajan ei tarvi hyväksyä mitätahansa hutasua.

kommentoin nyt vaan käsialaa, itselläni on ollut aina SURKEA käsiala näin aikuisena nolottaa jos pitää jotain kirjoittaa koska ei siitä ota erkkikään selvää. paljon koulussa työskentelin että olisin saanut paremman käsialan erillaisia harjoitus vihkoja opettajat antoivatkin mielellään koska olin itse niin kiinnostunut parantamaan käsialaani... mut ei se vaan parantunut. huom olen vasuri.. ehkä oikeella tulis paremmin...

Mulla kans vasen käsi, mutta käsiala ihan luettavaa. Kätisyys ei ole selite, vaan sitä käden ja silmän yhteistyötä pitää kehittää.

Minusta tuo jonkun mainitsema postikorttijuttu on erinomainen apu. Käsiala ei kehity, jos sitä ei käytä. Minulla ja sisarellani on neljä vuotta ikäeroa ja tuossa ajassa tietokoneet yleistyivät opetuksessa ja arjessa. Yllättäen tällä oli selvä vaikutus käsialaan. Kun minä rustailin tarinat käsin kouluun ja vielä omat höpötykset vihkooni kotona, niin siskoni käytti varsinkin kotona kirjoiteltuihin tarinoihin enemmän tietokonetta. Siskoni käsiala olikin ja on yhä aikamoisia harakanvarpaita. Sanoi kerran, että ärsyttää, kun oma käsialansa on semmoista, eikä tullut lapsena opeteltua kunnolla.

Lisäksi postikortit ovat nykyään niin harvinaisia ja posti ylipäätään, että niiden saamisesta ilahtuu. Etköhän saisi jonkun sukulaisen tähän vaihtoon mukaan :)

Meillä pojalla aiemmin sama ongelma. Istuin vieressä kun teki läksyjä ja seurasin ja muistuttelin että keskittyy siihen kirjoittamiseen. Lapsen ei tarvinut kahteen kertaan tehdä kirjoitustehtäviään vaan ne tuli kerralla tehtyä. Viikon kun aina jaksoi keskittyä niin palkittiin esim. uintireissulla. Vieläkin muistuttelen vaikka on jo pian 13 v että tekee asiat huolella eikä hutaisten.

Voishan se ope itsekin muuttaa sen lapsen käsialan jos se on kerran niin helppoa.

Taisi jäädä aloitus lukematta vai?

Opettajan mukaan lapsi pystyy siihen parempaan käsialaan. Nyt vaan vanhempien pitäisi hieman katsoa läksyjen teon perään ja kannustaa käyttämään sitä parempaa käsialaa epäselvän hutaisun sijaan. Opettaja ei ole kotona sen käsialan perään katsomassa.

Yhteistyössä