Reklamaatiot? Mitäs olette reklamoineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunny3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunny3

Uusi jäsen
23.10.2008
13
0
1
Elikkäs mitäs olette reklamoineet ja miten asiaan on suhtuduttu? Ja lähinnä miten ovat korvanneet!

Itse ainakin
tutteli 2 - siellä oli musta roska ja ilmoitin asiasta ja sain rahat takaisin.

Viinirypäleitä- Siellä oli joku musta ötökkä (vähän ku joku rapu mutta pieni) en muista minkämaalaisia rypäleitä ja sit samaisessa paketissa etana oli tulossa rypäleen sisältä- vein kauppaan ja sain rahat takaisin, sen koomin ei ole meille rypäleitä tullut. :kieh: :x :x

Libero vaippoja - vaippaihottumaa tuli ihan kauheesti ja tahdon tietää mitä helkutin myrkkyjä niihin on oikein laitettu. Vielä ei ole mitään hyvittänyt enkä vaippoja (libero) halua joten sanoi että laittaavat jotain muita tuotteita.

Mitäs teillä?

Hmmm, mä olen reklamoinut siitä, kun juusto homehtui ihan parissa päivässä ostamisesta vaikka päiväystä oli vaikka miten paljon, sain lahjakortin. Vaipoista on tullu valitettua niin liberosta, muumeista kuin pampersista, tilalle on tullu uusia vaippoja tai rahaa. Joskus valitin siitä kun oli jugurttipurkin kansi liimattu huonosti->kauppatavarat jugurtissa, sain lahjakortin ja nyt oon valittanu nestemäisestä pyykinpesuaineesta, joka vaahtoa lattiakaivosta hurjan vaahtopilven, se pitäs laittaa menemään ja saan vastaavia tuotteita tilalle.

mä olen reklamoinut vaipoista, kun koko paketillisesta puuttui se "sulkijateippi"- sain tilalle tuplamäärän uusia vaippoja ja ruokalapun.

Joskus tein reklamaation homehtuneesta meetvurstista ja sain tilalle 2 pakettia aitoja nakkeja :D

Meillä kävi äidille niin, että ostivat jotain (olikohan OMOa) pyykinpesuainetta. Se aiheutti sitten ihottumaa ja kutinoita. Äiti kävi vähän väliä apteekeissa ostamassa ties mitä rasvoja ja voiteita, kun ei selvinnyt mistä tuo aiheutui. Lopulta syylliseksi osoittautui pyykinpesuaine, joka ei liuennut veteen! Tummiin vaatteisiin jäi vain valkoisia ryynejä.

Tästä suivaantuneena hän laittoi pitkän valituskirjeen valmistajalle, jolta ei koskaan kuulunut mitään. Paljon upposi rahaa rasvoihin ja muuhun, pesupulverin vian vuoksi.

olen juuri aikeissa valittaa huonosta palvelusta tavaratalon urheiluosastolla; en tiedä onko kyseessä asiantuntemattomuus vai välinpitämättömyys vai eikö uusia myyjiä ole perehdytetty kunnolla työhönsä.
tästä tuskin hyvityksiä tulee, mutta toivon että seuraavat asiakkaat - samoin kuin myös me itse- saa seuraavalla kerralla parempaa palvelua.

Leivässä oli pahvin pala - Sain lahjakortin, jolla sain käydä hakemassa kaupasta leipää ja pullaa.
Katkarapupakasteessa oli seassa kuoria - Sain 5?:n lahjakortin.
Tilatut leffat törkeesti myöhässä (luvattiin 3-5pv, meni noin kuukausi) - Sain automaattisen pahoittelumeilin säpoon.
Tilattu kirja myöhässä (luvattiin 5pv, ei ollut 2viikon kuluessa tullut) - Peruin kaupan + sain pokkarikirjan korvaukseksi.

Muumi-vaipat - kaikki paketin vaipat hajosi sisältä ja ne kiteet valui pitkin lattiaa - uusi pakkaus vaippoja
Broilerin suikaleet - yhden lihapalan sisällä oli iso luu, jonka esikoinen onneksi sai syljettyä ulos - 5? lahjakortti
Kirjolohisuikaleet (Heimon kala vai mikä lie) - asiakaspalautteeseeni ei edes vastattu (kahdesti laitin)
Valio - ostin neljän jugurttipurkin pakkauksen ja yksi purkki oli aivan tyhjä - 5? lahjakortti
Tutta - uusi yöpuku meni yhdestä käyttökerrasta rikki (vetskarin vierestä sauna ratki) - paikkasivat ilman pahoittelua (paikkauskin ratkesi heti, lähetin uudelleen sinne ja sama juttu)
Kartanon sipsit - suola puuttui - en muista, mitä sain
Piltti - ruoka oli keittomaista, siis ihan lientä - 5? lahjakortti

Niin joo ja postin asiakaspalvelusta valitin tänään. En odota hyvitystä tms, mutta jos vaikka pienen näpäytyksen saisi se saakelin miesasiakaspalvelija, joka on ilmeisen haluton palvelemaan ihmisiä :headwall:

Ruuasta - pienet lahjakortit tai uusi tuote nimellä kaupassa. Jugurtti/mehu/täytetty leipä ainakin
Paistinpannusta - korvaava tuote (rikkinäisen palatus) + pientä ekstraa
Lasten vaatteista ja leluista - korvaava tuote (rikkinäisen palatus) + pientä ekstraa
Naisten housut - taisi tulla uudet housut tai ne korjattiin.
Naisten puvusta - tässä tapauksessa olemme valmistajan kanssa yhä eri mieltä (puku palautettiin silitettynä). Minusta 500e puvun pitää kestää istumista nyppyyntymättä, mutta kuulemma materiaali on sellaista...

Lisäksi valio on urputtanut, että väljähtyneestä mehusta ei korvata, jos purkkia on säilytetty vaakatasossa. Oikein ärsyttää, että kaupoissa esim Prisma, osa purkeista säilytetään tilanpuutteen takia vaakatasossa...

Mä olen vakioreklamoija, mutta oletan vain saavani omani takaisin. En halua kärsiä muiden mokista... Yleensä reklamoin valmistajalle, en kauppaan.

Pirkka tonnikalasta laitoin sähköpostia niin laitttoivat 5 ? lahjakortin, mikä miusta vähän! Tytön hiuslakka lakkasi toimimasta ja oli melkein täyspullo siitä soitin laittoivat rahaa tilille en muista miten paljon ehkä 7 ?? Valitan jos huonoa mutta myös soitan jos saan hyvää palvelua ja kiitän tai laitan sähköpostia

Knorrille reklamoin, kun sellasessa kastikepussipakkauksessa oli 1 tyhjä pussi.
-> hyvityksenä sain mm. teetä, lasagnette-paketin ja kastikepusseja
fazerille reklamoin hiljattain, kun kotona paistettavista patongeista toinen oli ihan homeessa. -> hyvityksenä sain 3 vapaavalintaista leipäpussia
valiolle reklamoin joskus pilaantuneesta raejuustosta, hyvityksenä tuli joku muutaman euron hyvityskortti mitä kassa ei meinannut ottaa vastaan :|

Huonosta palvelusta laivamatkalla. Kerran valitin myòs matkatoimiston tekemàstà virheestà (saimme tililleni takaisin rahat jotka satamahenkilòkunta yllàttàen vaati maksamaan)

Ainiin! Palautetta laitettiin hotellille meidän huonosta kohtelusta hääyönämme.
Mm. aamiaista saatiin odotella noin tunti huoneeseen, respassa työntekijä joka ei puhunut suomea (ja siis suomessa yövyttiin), avainkortti ei aina toiminut...
Saatiin hyvityksenä kolmen ruokalajin illallinen ruokajuomineen kahdelle :heart:

meetwursti oli homeessa seuraavana päivänä kun pakkaus oli avattu. saatiin 8e lahjakortti HK:n tuotteisiin.

ja lihapullat joissa päiväys oli menny jo viikko aikasemmin ku ostettiin se edellisenä päivänä kaupasta. Ei hyvitystä.

Erilaisista remonttiin ja sisustukseen liittyneistä reilun mittaisista viivästyksistä ja virheistä. Saatu selvää rahallista hyvitystä ja mm. 100e:n lahjakortti. Kyllä reklamoida kannattaa aiheesta, mutta voi varautua siihen, että välillä kaikki osapuolet vetäytyvät vastuusta ja joutuu olemaan tiukkana eikä se ole kivaa ja vie aikaakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Muumi-vaipat - kaikki paketin vaipat hajosi sisältä ja ne kiteet valui pitkin lattiaa - uusi pakkaus vaippoja

Mä reklamoin kerran muumi-vaipoista kun niitä lapselle päälle pukiessa ne pienet kuminauhat katkeili ja vaippa siis menetti muotonsa. Osa vaipoista myös repesi riisuttaessa.
Sain hyvityksenä uuden paketin vaippoja, joissa oli samat viat :whistle:
No en vaivautunut reklamoimaan uudestaan.

Mandariineissa oli matoja, vietiin tutkittavaksi tk:n terveystarkastajalle, saatiin kaupasta uusia mandariineja (ei maistunut sit enää)
Pihveissä oli matoja, käpäsen toukiksi paljastui, saatiin ko. lihafirmasta tuplasatsi uusia pihvejä.
Rainbow'n appelsiinimarmelaadista löytyi klöntti joka näytti veriseltä silmältä, myyjäkin meinas oksentaa kun vietiin se Prismaan takas, saatiin kahvipaketti ja lahjakortti.
Ja onhan noita ollut muitakin...

Mä oon reklamoinut:
- vaipoista: puuttui kaikista se etupuolen kuvio kaistale, johon teippi tarttuu.
- Maidosta: oli tölkin kylki hapertunut ja vuosi.
- Toisenkerran vaipoista: teipit puuttui
- lidlinaukioloista: sulkivat kaupan nokan edestä viisiminuuttia ennen sulkemisaikaa..
- jostain mustakin on tullut reklamoitua, mutta en nyt muista.

Jokaisesta reklamaatiosta on tullut ko. kauppan lahjakortti.

Alkuperäinen kirjoittaja voodoo doll:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Mä reklamoin kerran muumi-vaipoista kun niitä lapselle päälle pukiessa ne pienet kuminauhat katkeili ja vaippa siis menetti muotonsa. Osa vaipoista myös repesi riisuttaessa.
Sain hyvityksenä uuden paketin vaippoja, joissa oli samat viat :whistle:
No en vaivautunut reklamoimaan uudestaan.

meille kävi kans yhen vaippareklamaation yhteydessä näin.. :whistle:

hienoa että löytyy muitakin ihmisiä jotka antavat palautetta.. mielestäni se on oikein ja luulisi tuotteiden valmistajienkin olevan tyytyväisiä jos jokin on viella, eihän sitä tiedä vaikka olisi esim. josstain linjaston viasta aiheutuneita vikoja tuotteissa. Olen itse kyllä saanut hyvää kohtelua kun olen asioista reklamoinut!

Olisiko aihetta tehdä reklamaatio? Tytölle ostin Tretornin muumisaappaat, muutaman viikon käytön jälkee toisen saappaan pinta halkeillu pahasti toinen loistokunnossa. saappaita ei kyl kovin montaa kertaa käytetty. Kauppaa tuskin voi viedä takas, ku ei kuittia tallessa. Tretornin nettisivut ei vissii toiminnassa.

Yhteistyössä