Relaatio 1106

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla puuttuu paljon vielä, ei ole noita edellisen kysymiä. Tässä jotain ylärivin puutteita:

1.1 vas yläk Po 9,6 - 9 - Ro
pääsanasta lähtevä 7…
Pei alarajasana 6,2,12

1.2 Kiu 10,7 ja 9,10
Jou 9,7

1.4 TK— 7,7 - uu
Tie 10
Pääsanasta ylävas 9 ja siitä jatkoja, jotka varmaan sitten löytyy

Mulla puuttuu paljon vielä, ei ole noita edellisen kysymiä. Tässä jotain ylärivin puutteita:

1.1 vas yläk Po 9,6 - 9 - Ro tuo 9 on se kansa jota Ro edusti ja 9,6 on mitå se sana tarkoittaa
pääsanasta lähtevä 7… pääsanan syntymäpäivä
Pei alarajasana 6,2,12 lastenmusiikkiyhtyeen kappale

1.2 Kiu 10,7 ja 9,10 eka on maalaus ja toinen on Raamatusta
Jou 9,7 tapahtuma jota silloin juhlitaan

1.4 TK— 7,7 - uu löytyy hänen sävellyksistään
Tie 10 suomalaisen hyönteisestä nimen saaneen naislaulajan kappale
Pääsanasta ylävas 9 ja siitä jatkoja, jotka varmaan sitten löytyy ihminen joka pyytÄä vedeneläviä
Josko noilla?

2.1 ken 10 löytyy wikisanakirjasta, tietyntyyppinen ken, ja seuraava löytyy tämän kautta
Nut 12
PP 6,6 hahmo jota näytteli siinä elokuvassa
Täh 10 ei ole aikuinen

2.2 ylärajasana Jan 4,7 ääninäyttelijä
MuMu 18 löytyY Wikin hakutuloksista

2.3 pääsanasta 10,6 paikka siellä pääsanan alueella
palindromeihin ei ole mitään aineksia
Palindromeista osa löytyy yllä annettuja vihjeita seuraamalla.

Kiitos, tuo auttoi paljon. Nyt puuttuu enää neljä sanaa, eli

1.3. Tö ke per - Ma Mi 11
1.4/2.4 rajasana Ha - Ast 15
3.4. Sarj 11 - 7 - Nah
No niin, löytyivät ilman apuja. Pari ovelan yksinkertaista tuossa oli joukossa, siitä taas kerran propsit laatijalle 🤓 Ja kun lopulta huomasi miettiä asiaa englanniksi, niin ne viimeisetkin sitten löytyivät.

Eli kiitos laatijalle, oli nähty vaivaa ja mietitty kuinka johtaa harhateille tällainen ratkoja, joka ei aina tajua mennä yksinkertaisinta reittiä. 😀 Tällaisia on kyllä kiva tehdä😀

1-1: vasen yläkulma Viik 17 ja 5

1-3: oikea laita Hul-Pop 7 ja alarajalla tari 16

1-4: Kymp 7-6

2-4: LumEn 16

3-1: Pol-Sun 9-10-8

3-3: Pääsanasta 14 rajalle (en löydä vaikka olen wikiä selannut kuinka)

Palindromien kanssa painiville: sen alimman palindromin vastasana on avain, sen kun pistää monikkoon ja kääntää, alkaa aueta.
Tämä oli vähän harhaan johtava vinkki, koska kyseessä ei ole ALIN vaan vasemman reunan alempi palindromi eikä se varsinainen vastasana ole "avain" eikä siten monikko "avaimet", mutta toki vastasana aina toimii avaimena eteenpäin ja tässä tapauksessa siis siihen t perään.

Vieläkö täälllä olisi joku, joka voisi aukoa isoja jumeja? Tää ei vaan etene, ei ollenkaan! Olen nyt kahlannut nuo kaikki vihjeet 2-3 kertaan, mut nekään ei auta... Eikä mulla oo ees kaikkia niitä kysyttyjä vielä aukikaan... Anteeksi jo etukäteen, näitä on PALJON!

1.1
pääsasansta vasemmalle yläviistoon 6
Viik ylös 5+5 ja sen jatkot 8+8+7 (vastasana rajasana Tyt) sekä 6+5 (vastasana lahj)
Nei et 6+6
Kot vasemmalle 5+6 sekä alas 8+6, tämän jatko 12+8 (väliviivallinen), vastsana KansEd eli onko tuo jälkimmäinen joku Arkadianmäellä istunut tyyppi? Mikä puolue?)
Liha 10
Sar.ku 12 ja 2
KansEd. 5+8 (Joku Arkadianmäellä istunut tyyppi tämäkin? )

1.2
Pressa 5 (rajasana)
Lap Lin 12+6
To Ja ja Garm väliltä 5
Kris Kiu 4+2+7 Yhden vinkin perusteella päättelen et Kris Kiu on taulu ja tää olisi sen tekijä, mutta kun mä en löydä tuolla Kris Kiu nimellä taulua jonka tekijä tähän sopisi. Olisko vinkata tekijältä jotakin muuta teosta?

1.3
Pääsanasta vasemmalle alaviistoon 7+9 ja 7+10
Tän Kes Per 11
Pop 7 (Etitäänkö automerkistä vai bändin kappaleista?)
Tar 16, rajasana
Saar 9

1.4
Pääsanasta oikealle yläviistoon 10
Vesku Loi 4+6 ja 15+2
At W ylös 8
Lin vasemmalle 5 (se ylempi)
Hos ja Sos yhdistävä 9+12
Työt 7
Soitt alas 15
Soiti ylös 7 (pääsanaan) ja 4
Sav 12
Kal 14 ja 5+9
Kymp 7+6
Tie 10 (Tätä on vinkattu, ja ymmärsin et sen "mehiläisen" kappale olisi, mutta en mä löydä häneltä mitään missä olisi tie.

Tässä on ekan rivin jumit, laitan lisää myöhemmin....

- KM -

Tämäkin olisi kiva saada, että saisi relaation valmiiksi

2.2
Ve He alapuolella ...... (7) .....: (7) ........... (14) ......... (11)

On vastattu, että:
6/6/11/9 tällänen opus
Tämä Rambon talli löytyy, mutta se ei tuhon sovi, eli onko tämä voi jokin muu teos, ja jos tämä, niin miten sen saa tuohon sopimaan?

Vieläkö täälllä olisi joku, joka voisi aukoa isoja jumeja? Tää ei vaan etene, ei ollenkaan! Olen nyt kahlannut nuo kaikki vihjeet 2-3 kertaan, mut nekään ei auta... Eikä mulla oo ees kaikkia niitä kysyttyjä vielä aukikaan... Anteeksi jo etukäteen, näitä on PALJON!

1.1
pääsasansta vasemmalle yläviistoon 6 wikissä kappale ulkonäkö
Viik ylös 5+5 elokuva vuodelta 1958 ja sen jatkot 8+8+7 (vastasana rajasana Tyt) sekä 6+5 (vastasana lahj)
Nei et 6+6 sen vieressä olevan NeEt-elokuvan päosassa
Kot vasemmalle 5+6 sekä alas 8+6, tämän jatko 12+8 (väliviivallinen), vastsana KansEd eli onko tuo jälkimmäinen joku Arkadianmäellä istunut tyyppi? Mikä puolue?) KansEd on paremmin tunnettu koomikkona, PPP, siitä saanet muut tähän
Liha 10 rajasanan bändin kappale
Sar.ku 12 ja 2 tämä vaatii vastasanoja, peikon kautta pitäsi kyllä löytyä. Suomalainen juttu
KansEd. 5+8 (Joku Arkadianmäellä istunut tyyppi tämäkin? )

- KM -

Vastailen lisää myöhemmin

1.2
Pressa 5 (rajasana) juodaan
Lap Lin 12+6 löytynee edellisen kautta
To Ja ja Garm väliltä 5 Janssonin wikissä kohdassa Muumien synty, millä nimellä hän hahmoa aluksi kutsui
Kris Kiu 4+2+7 Yhden vinkin perusteella päättelen et Kris Kiu on taulu ja tää olisi sen tekijä, mutta kun mä en löydä tuolla Kris Kiu nimellä taulua jonka tekijä tähän sopisi. Olisko vinkata tekijältä jotakin muuta teosta? teoksen koko nimi taitaa olla Kristuksen kiusaus erämaassa, ainakin Saatana-wikissä on siitä kuva

Kiitos jäistä jo tulleista.

1.1 Liha 10 jäi vielä auki, koska mulla ei ole sitä rajasananan olevaa bändiä.

1.2 Lap. Lin 12+6 ja sen jatko 8 (vastassa Kah) jäi vielä auki, en hoksaa et miten Lapparit ja kah kohtaa. Löytyykö se kappaleista, levyjen nimistä vai jostain niiden ohjelmasta?

Kyselen samalla lisää... Eli seuraavan rivin jumit.

2.1
A. A. Task lähtevät 16 (vastassa Pik)
Tämän alla Luist 13
Nutt 12
Sah lähtevät 4+3, 12 ja 10 (tavuviivallinen) Kaksi jälkimmäistä jatkuu 5, jossa vastassa Keid

2.2
Suur 6+9 ja sen jatko 4+7 (vastassa boom)
Moomin 6+10+2+3 ja 6+11+4+3+4+7 Näihin on vastassa kolmekin eri Jans
Tal 13+5
Ja tuo aikaisemmin kysytty ...... (7) .....: (7) ........... (14) ......... (11) Mulla on siihen vastassa Kul ja Sal. Sen Rambon tallin löysin, mut sitä en saa sopimaan

2.3
Nin 5+5
Jap oikealle yläviistoon lähtevät 5 (molemmat), molemmat jatkuu 10 jossa vastassa Hop
Lau Vou lähtevät 7+8 ja 4 ja jälkimmäisen jatko 10 (rajasana, vastassa Nin ja Näkym Lap)

2.4
Lap 5+5
Elef 9+5
A. A Tas 12, vastassa Nok
Ast (oikealla yläkulmassa) lähtevät 15 (rajasana, mutta ei ole jatkoja), 14 ja 12

Laitan sen alarivin jumit vielä erikseen

-KM-

Ja vielä viimeisen rivin jumit. Tiedän, kysyn näitä paljon. En tiedä miksi, mutta nämä viime aikojen relaatiot ovat saaneet minut tuntemaan itseni tyhmäksi... En vaan tajua näitä!

3.1
Muu ja pyrs ja Sco -d yhtistävä 5+6 Onko tää joku ääninäyttelijä? Oon yrittänyt googlettaa molemmilla ohjelmilla mut en mä löydä sellaista nimeä joka sopisi tuohon
Nuo 5+8
Niis lähtevät 6+8, 9 (sen jatko Nuh) ja 12 (tavuviivallinen)
Sun 9+(10+8)
Kut 7

3.2
Pääsanasta vasemmalle lähtevät 5 ja 6, kumpaankaan ei ole vastasanoja
Nuh 7 (yhdistyy myös Nen Val....
Hev lähtevät 12, 4+7 (vastassa pon) ja 9 (vastassa Sat) (Mä en ole millään muotoa hev-ihminen, joten tää maailma on mulle täysin vieras.
M L P 6

(Nyt pitää lähteä töihin, kysyn nuo loput tältä alariviltä myöhemmin)

- KM -

2.2
Ve He alapuolella ...... (7) .....: (7) ........... (14) ......... (11)

On vastattu, että:
6/6/11/9 ja tällänen opus löytyi: Rambon talli: Kultaharjan salaisuus, mutta se ei sovi tuohon?
Voisiko olla joku muu?
Olisin kiitollinen vastauksesta ;)