Relaatio 1190

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Uusi relaatio 1190 julkaistu ja omalla kohdallani se on edennyt oikeinkin kivasti. Kiitos tekijälle! 170/220 sanaa kasassa ja nyt jumittaa.

1.1 pääsanasta alas 5+7 ja 13 sekä pääsanasta vasemmalle 9

1.2. pääsanasta oikealle 4+2+10 ja pääsanasta alas 9 ja siitä edelleen jatko 3
1.2. ky.. 4
1.2. tu...aj.... 12, vastasana löytyy, mutta en nyt hoksaa mitä haetaan, vaikka sana tuntuu olevan ihan kielen päällä
1.2. ilm. 5+5

1.3. mar... 11
1.3. rik.. 10
1.3. pe.. 8
1.3. ve.. 9

• Tykkää
Reactions: Steppis
Kiitos Steppis! Olihan taas tosi mukava rellu! 1.2 ruudussa oisko turha väliviiva sä-il? Ja edelliselle tiedoksi tuo laatikkojuttu novelleista taitaa liittyä erään kommentoijan ketjussa 1187 halusta kieltää novellit relluista
Juu, halusin tähän laittaa vakavan varoituksen että joutuu kenties selaamaan tylsää Kirjasampoa

1.2 -ruudun Sä - Il turha väliviiva: Hmmm, käsittääkseni ovat synonyymeja keskenään joten miten niin turha?

Tarkoitin, eikö se ole pelkkä yhdyssana ilman väliviivaa?
No voi hyvää päivää. Ehken nämä rellut ovat nyt mun osalta tässä, väliviivoineen tai ilman. Sry, mut pikkuisen alkaa närästämään tämä etupäässä virheiden etsimen relaatioissa.
*Ja kyllä, oikea sanamuoto olisi ollut sääilmiö. Ei niin kovin väärin myöskään ole erotella väliviivalla sanoja, missä on monta vokaalia perakkäin.

Vielä jatkan, minusta olisi niin hienoa, että te rellujen etupäässä ratkojat alkaisitte tehdä myös omia, uusia, uusilla sävelillä, omanlaisia. Itsellä jo vähän väsymys laatiessa kun itse huomaa kulkevansa samoja latuja ja samoja asiayhteyksiä rellusta toiseen.
Ei niiden tarvitse olla niin justiinsa wikipedioitten ja wikisanakirjojen mukaan ja keksimisen ilo ja erilainen ajatuskulku olisi pelkästään rikkautta näissä. Laatikaa, tehkää, se on ihan hauskaa!

Itse olen kyllä kiitollinen, kun joku vaivautuu ilmoittamaan virheistä muiden ratkomista helpottamaan, mutta joo, olen myös (taas kerran )lähestymässä pistettä lyödä hanskat naulaan ja jättää laatimiset sikseen. Sinun laatimasi ovat kuitenkin olleet parhainta joukossa ja todella toivon, että sittenkin jatkat kaikesta palautteesta huolimatta. PLIIS!
Kiitokset ansaitsemattomasta "parhaiden" joukkoon kuulumisesta. En kerjännyt tässä kiitoksia itselleni, vaan sitä, että ilman heti pieniin kirjoitusvirheisiin puuttumista (jos ne eivät olennaisesti hankaloita ratkomista), kannustaisin kaikkia rellujen ratkojia tarttumaan kursoriin, palkkeihin ja viivojen ihmeelliseen maailmaan ja laatimaan omia.

Minusta on hyvä, että kirjoitusvirheistä (tai kielioppivirheistä) kerrotaan, niitä sattuu kaikille, ei niistä kannata ottaa itseensä. Vaikeuttaa kuitenkin ratkomista, jos on virheitä. Itsekin mietin ihan tolkuttoman pitkään, että mikä ihmeen sana tuohon väliin voi tulla, jossa on tavuviiva. Täältä vinkkejä etsiessäni vasta tajusin.
Minusta Lampun ja Steppiksen rellut ovat tosi kivoja, ja mahtavaa, että jaksatte niitä tehdä. Kaipailen JiiKoota ja VR:ää tekemään lisää myös. Itsekin olen muutamia tehnyt, mutta viime aikoina on ollut niin kiireitä, että enpä ole ehtinyt. Yritän tässä viikonloppuna väsätä yhden keskeneräisen loppuun.
-Tigger

• Tykkää
Minusta on hyvä, että kirjoitusvirheistä (tai kielioppivirheistä) kerrotaan, niitä sattuu kaikille, ei niistä kannata ottaa itseensä. Vaikeuttaa kuitenkin ratkomista, jos on virheitä. Itsekin mietin ihan tolkuttoman pitkään, että mikä ihmeen sana tuohon väliin voi tulla, jossa on tavuviiva. Täältä vinkkejä etsiessäni vasta tajusin.
Minusta Lampun ja Steppiksen rellut ovat tosi kivoja, ja mahtavaa, että jaksatte niitä tehdä. Kaipailen JiiKoota ja VR:ää tekemään lisää myös. Itsekin olen muutamia tehnyt, mutta viime aikoina on ollut niin kiireitä, että enpä ole ehtinyt. Yritän tässä viikonloppuna väsätä yhden keskeneräisen loppuun.
-Tigger
Sehän siinä on, että virheet hankaloittavat tahattomastikin oikean sanan löytämistä. Ainakin itse ajattelen, että jostain virheestä huomauttaminen on vain apua laatijalle, että hän voi sen virheensä korjata, ja omissani olen ollut iloinen kun on huomautettu, että voin sen sitten korjata.

Kiitos toiveesta saada lisää laatimiani, ja koetan niitä kyllä laatia, mutta kun ikää on jo aika lailla ja sen myötä on kaikenlaista pientä ja isompaakin sairastelua, niin tulee aikoja jolloin ei vain näinkään ”helppoon” hommaan aina kykene. Mutta ehkäpä ajat tästä helpottavat ja jotain saan taas aikaan.

- V R -

• Tykkää
Voi apua vielä. Olen teidän kaikkien kanssa samaa mieltä, mutta myös omaakin mielta. En palaa enää näihin tekijöiden (myös omani mukaan lukien) virheisiin. En todellakaan ottanut henkilökohtaisesti huomautusta sääilmiön virheellisyydestä enkä lamppu sinun mainitsemaasi "huolimatta palautteesta", kun en ymmärrä mikä palaute ja missä. Harvemmin enää seuraan tai on aikaakaan täta saittia hirmu aktiivisesti seurata, toki käyn jos huomaan että oma rellu kysymyksessä. Mun pointti oli ja on se, että tekijät tekee ja ratkojat ratkoo, ja toivottavasti iloa kumpaankin suuntaan. Ilman dissausta. Se varmaan mitä hain, keskustelua ylipäätään näistä, mikä on oleellista ja ei. Ja toisaalta ymmärrän myös tämän surullisen kuuluisan novellin vihaajan mielipiteen - pointtina se että mielipiteitä voi esittää vapaasti ja asioita kritisoida - kuin myös meitä rellujen laatijoitakin.
Mutta, eniveis, hyvää syksyä kaikille teille, ehkä vielä joskus tohdin tarttua uuteen relluun.
Ja II, todellakin kaipaan VR:n, JiiKoon ja Tiggerin (monimutkaisia :D ) relluja,
Kiitos ja anteeks.

• Tykkää
Reactions: NonnaNoppa
Edelliseen viitaten, palautteessa oli kyse nimenomaan niistä loputtomista novelleista, jotka joku toivoi kieltoon ja todella minäkin kaipaan uusia laatijoita ja myös vanhoja noita mainitsemiasi. Alkaa olla taas oma takki melko tyhjä. Tämän seuraavan vielä sain valmiiksi ja sori, että tuli ruudut ihan täyteen sanoja ja saattaa mukana olla jokunen novellikin :D

- lamppu

• Tykkää
Reactions: MAG1
Kiitos kun ootte jaksanut tehdä meille näitä! Omat rahkeet ei riitä (ainakaan vielä) tekemään mitään, joten ratkon vaan ja oon kiitollinen relluista, joissa on mun aivotoimintaan sopiva logiikka. Myös tästä palstasta iloitsen, pääsääntöisesti saa jeesiä kun itse jumiutuu.

Joten joo, ymmärrän hyvin tauon tarpeen, mutta toivon että tuutte takaisin tekemään meille näitä lisää kun taas jaksatte <3

• Tykkää
Kiitos kun ootte jaksanut tehdä meille näitä! Omat rahkeet ei riitä (ainakaan vielä) tekemään mitään, joten ratkon vaan ja oon kiitollinen relluista, joissa on mun aivotoimintaan sopiva logiikka. Myös tästä palstasta iloitsen, pääsääntöisesti saa jeesiä kun itse jumiutuu.

Joten joo, ymmärrän hyvin tauon tarpeen, mutta toivon että tuutte takaisin tekemään meille näitä lisää kun taas jaksatte <3
Kiitti Nonnanoppa. Sä oletkin ahkera ratkoja ja vinkkikysymyksesi ovat vähintäänkin aiheellisia, itse monesti huomannut että olisihan tuon laatijana voinut tehdä paremminkin. Sitäkin tarkoitin noilla edellisillä kommauksilla, että toivottavasti uskallus ja raja omien rellujen laatimiseen kaikkien kommenttien myötä ei ole tullut liian korkeaksi teille superratkojille. Mun ensimmäiset omat olivat ihan hirveitä :D Rohkeasti vaan laatimaan!

• Tykkää
Reactions: NonnaNoppa
Tuota... Jos haluaisi itse tehdä relaation, niin miten se tapahtuu? (Kyllä ratakiskoa kiitos!!!) Pitääkö se tehdä ns yhdellä istumalla valmiiksi, vai saako sen tallennettua johonkin? Pitäisikö niitä ruutuja "hahmotella" ensin paperille? Pitääkö heti alussa tietää, että tuleeko ruutuja 1 vai 20? Ja onko sillä mitään merkitystä, onko ne ruutujen pääsanat missään yhteydessä toisiinsa?

• Tykkää