Relaatio 16 - uusi ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahis74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla vähän reilu 250 sanaa kasassa - alarivistä kolme ruutua vielä kiinni eikä yhtään keltaisia laatikoita ole vielä näkynyt. Yritän puristaa vielä ysin puuttuvat 4 sanaa ja sitten paneudun taas tähän. Vinkkailla voin, jos vaan pystyn.

Nyt on kaikki ruudut auki ja sanoja kasassa 300. Monessa kohtaa näyttää ensin siltä, että seuraavat sanat voisi olla helppoja, mutta eipä sitten löydykään jatkoja vaikka kuinka kaivaa...

Tämä on niin vaikea rellu ja nyt alan kysellä. Mistä aloittaisin? Ekasta kai..Tietääkö kukaan Tarzan-ruudussa kirjailijan ja heron väliviivallinen 12 tai mother 4 9 tai j.w. 6 tai movie 6 5 ja 4 5?

[QUOTE="lamppu";29439018]Tämä on niin vaikea rellu ja nyt alan kysellä. Mistä aloittaisin? Ekasta kai..Tietääkö kukaan Tarzan-ruudussa kirjailijan ja heron väliviivallinen 12 tai mother 4 9 tai j.w. 6 tai movie 6 5 ja 4 5?[/QUOTE]

väliviivallinen 12: en yhtään tiedä mistä olen tämän löytänyt, mutta on erään Apache-intiaanin nimi ko. kirjailijan kirjoista. Kirja on The war chief. Yhdellä enkunkielisellä sivulla tosin nimi on vähän eri muodossa kuin tässä relaatiossa, mutta vain yhden kirjaimen verran eli eikös pelin pitäisi hyväksyä se ja korjata muoto oikein? Jos ei löydy niin voin kertoa suoraankin - on sen verran outo sana, että se on melkein pakko sanoa suoraan, jos ei noilla vinkeillä löydy :-)

mother 4 9 on tarzanin äiti

Loput puuttuu multakin

[QUOTE="lamppu";29439108]Tähtikuviot 5? apua (ei millään löydy kumpikaan)[/QUOTE]

tähän mäkin ottaisin mielellään vinkkejä? Mulla ei ole siitä aloitussanasta kuin 9 alaviistoon oikealle eli se oikealle lähtevä 11 on myös keksimättä.

[QUOTE="lamppu";29440740]Löytyi mutsi ja hero (ei ollut kyllä helppo). Oikealle 11 puuttuu multakin, mutta siitä jatko 10 on toinen "twins"-tähdistä, jos auttaa.[/QUOTE]

Ei taida tuo jatko vielä auttaa, kun mulla se ruutu ammottaa tyhjyyttään muualla paitsi oikealla alakulmassa...Jos sulla on vinkata oikean yläkulman 10, joka tulee viereisen ruudun biisistä niin voisin päästä vähän eteenpäin?

Samoin, jos sulta löytyy Tarzan ruudusta vasemmalta ylhäältä se kirjailijan ja planeetan välinen 7 7 tai oikean yläkulman alkuaineen ja D.T. välinen 6 4 ?

[QUOTE="lamppu";29442167]Noita samoja olen pähkäillyt, en ole löytänyt, mutta Tarzanissa kirjailijasta ylös 7 7 on pelkkä kirjallisuuden laji ja alkuaineesta 6 4 on "punainen marsilainen"[/QUOTE]

Piti vielä lisätä, että kyseessä ne oikealle menevät 5 ja 6. Alavasemmalle lähtevä 5 on jo selvillä.

Kiitos lisävinkeistä, yritän pähkäillä näitä huomenna. Löysin muuten sen Tarzan-ruudun elokuva 4 5:n. On jenkkifutiksen pelaaja ja näyttelijä. Onko sulla viereisestä ruudusta auki tän hepun joukkue? Sen perusteella itse löysin nimen.

Piti vielä lisätä, että kyseessä ne oikealle menevät 5 ja 6. Alavasemmalle lähtevä 5 on jo selvillä.

Kiitos lisävinkeistä, yritän pähkäillä näitä huomenna. Löysin muuten sen Tarzan-ruudun elokuva 4 5:n. On jenkkifutiksen pelaaja ja näyttelijä. Onko sulla viereisestä ruudusta auki tän hepun joukkue? Sen perusteella itse löysin nimen.
Ihan samat puutteet mulla. Tosi outoja tai sitten liian yksinkertaisia sanoja täytyy olla.
Se -32-kisoista jatkuva multa puuttuu.

[QUOTE="lamppu";29442261]Ihan samat puutteet mulla. Tosi outoja tai sitten liian yksinkertaisia sanoja täytyy olla.
Se -32-kisoista jatkuva multa puuttuu.[/QUOTE]

joo, sitä luulis, että noita lyhyitä sanoja olis suhteellisen helppo keksiä, mutta tässä relaatiossa näköjään ei :-)

32-kisoista jatkuva on siis jenkkifutisjoukkue. Tarkemmin sanottuna joukkueen entinen nimi. Kaksi ekaa sanaa keksit noista kisoista.

[QUOTE="lamppu";29439108]Tähtikuviot 5? apua (ei millään löydy kumpikaan)[/QUOTE]

Keksin ne eli niiden mukaan on nimetty tähtikuvioita. Ihan yleissanoja: toinen on tavara ja toinen on elävä :) - jatkot onkin sitten pimennossa..

[QUOTE="lamppu";29443659]Keksin ne eli niiden mukaan on nimetty tähtikuvioita. Ihan yleissanoja: toinen on tavara ja toinen on elävä :) - jatkot onkin sitten pimennossa..[/QUOTE]

Hyvin keksitty! Jatkot ei mullekaan vielä auennut. Samoin se "punainen marsilainen" -vinkki Tarzaniin ei soita kelloja. Pystytkö vinkkaamaan sitä vielä jotenkin?

Mulla alkaa olla tilanne taas se, että lähes kaikki ruudut jumittaa ja ajatukset pyörii vain samaa rataa eikä uusia oivalluksia tahdo tulla. Enkä oikein tiedä mistä ruudusta lähtisin edes kyselemään...

Löytyiskö lampulta (tai joltain muulta) kirjailija-ruudusta M.C. ja E.R.B välistä 5? Tai pääsanasta alavasemmalle lähtevää 8 7?

Hyvin keksitty! Jatkot ei mullekaan vielä auennut. Samoin se "punainen marsilainen" -vinkki Tarzaniin ei soita kelloja. Pystytkö vinkkaamaan sitä vielä jotenkin? Jeddak of He... eli T... Mors

Löytyiskö lampulta (tai joltain muulta) kirjailija-ruudusta M.C. ja E.R.B välistä 5 Maa Afrikassa? Tai pääsanasta alavasemmalle lähtevää 8 7 (ei ole mulla sitä)?
Tässä nämä. Itsellä alkaa myös kohta olla takki tyhjä, mutta vielä on löytynyt sanoja.

[QUOTE="lamppu";29445578]Yritän etsiä jatkoa.[/QUOTE]

M.J:n jatko mulla siis on, mutta siitä tuleva jatko 8 7 puuttuu.

Mikäs ruutu sulla olis hyvällä mallilla, missä voisit autella mua eteenpäin?

Yhteistyössä