Relaatio 327

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LonelyWolf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LonelyWolf

Aktiivinen jäsen
21.08.2018
372
48
28
Onpa mennyt tämäkin päivä taas relluttelun merkeissä, kiitokset vaan laatijalle, mielenkiintoinen vääntö taas. :D
1.1 Odottamaton matka
oikea alakulma v.. ja s.. jatko 10 Mikä ihme?!?
Kaikkia mahdollista on taas tullut yritettyä maan ja taivaan väliltä, onko mitään lisävinkkiä tapaukseen?

Onpa mennyt tämäkin päivä taas relluttelun merkeissä, kiitokset vaan laatijalle, mielenkiintoinen vääntö taas. :D
1.1 Odottamaton matka
oikea alakulma v.. ja s.. jatko 10 Mikä ihme?!?
Kaikkia mahdollista on taas tullut yritettyä maan ja taivaan väliltä, onko mitään lisävinkkiä tapaukseen?
Hyvä jos on kelvannut. :) Kyseinen sana löytyy esimerkiksi wikipedian sivulta Merenkävijät.

Ok, no tämä auttoi, olikin viimeinen rasti enää. Kiitos Rellusta! Tykkäsin kovasti, kuten myös edellisestä. Sujuvia, muttei liian helppoja. Tämä viimeinen oli ainoa tosi hankala, kun ei oikein tiennyt mihin suuntaan lähteä sen kanssa ja vaihtoehtoja tuntui olevan monia. :)

Voisiko joku auttaa?

Sormuksen ritarit: ylhäällä Kir 5+11 sai Pro Finlandian 2001 mutta jos tarkoitit 11 5 niin Pentti Saarikosken puoliso ja oikealla Ava 11+6 sisältyy Arthur-kuninkaan tarinoihin (Rosemary Sutcliff)
En löydä, vaikka vihjesanoja on montakin.
Suuret kiitokset taas VR:lle mukavasta rellusta! Oli niin takkua edellisen kanssa, ettei hetkeen tehnyt mieli ratkoa mitään, mutta kyllä nyt taas eteenpäin mennään :)

Viimeksi muokattu:
Kiitos kiittämästä. Olen vain tainnut liian helpon laatia, kun vertaa tuohon edelliseen josta vieläkin näyttää keskustelujen perusteella jokin sana uupuvan aika monelta. ;)

Kiitos kiittämästä. Olen vain tainnut liian helpon laatia, kun vertaa tuohon edelliseen josta vieläkin näyttää keskustelujen perusteella jokin sana uupuvan aika monelta. ;)
Ei yhtään liian helppo. Aivan ihanaa näitä sujuvia ratkoa. Äläkä nyt yhtään vertaa mihinkään edellisiin! Kysymysten määrä on tuskin ratkaiseva ja tosi mukavaa on ilman kysymyksiä omin voimin rellu valmiiksi saada :)

Ei ole ollenkaan liian helppo. Oon saanut ratkottua 64% ja pakko kysyä neuvoa muutamaan jumiin. Yleensä pääsen sentään yli 80% ennen avun tarvetta. :D

Useampi jumi tosiaan on, heitän arvalla kohtia, jotka voivat auttaa. ;)

Odottamaton matka
höy... 10
sinf 13

Viiden armeijan taistelu
vii.. 5 5 2 5 11
su.. (rajasana vasemmalta) 13 ja 9

Sormuksen ritarit
rit.. 6 10
ome... 5 2 10

Kaksi tornia
kak.. 22
val.. 13
pim.. ru.. 10

Kuninkaan paluu
py.. 4 5
kun.. 12 8
pal.. 7 5

Ei ole ollenkaan liian helppo. Oon saanut ratkottua 64% ja pakko kysyä neuvoa muutamaan jumiin. Yleensä pääsen sentään yli 80% ennen avun tarvetta. :D

Useampi jumi tosiaan on, heitän arvalla kohtia, jotka voivat auttaa. ;)

Odottamaton matka
höy... 10 laite jonka avulla sitä höy tehdään, alku sama
sinf 13 wieniläisklassismin ajan kamarisävellys

Viiden armeijan taistelu
vii.. 5 5 2 5 11 teoksen nimi
su.. (rajasana vasemmalta) 13 ja 9 kirjan nimi ja hirviötyyppi

Sormuksen ritarit
rit.. 6 10 kirja
ome... 5 2 10 saman kirjailijan kirja

Kaksi tornia
kak.. 22 liittyy parlamentarismiin
val.. 13 tätä käyttää valtioneuvosto
pim.. ru.. 10 synonyymi, ihan se pääpaha itse

Kuninkaan paluu
py.. 4 5 elokuva
kun.. 12 8 kirja
pal.. 7 5
Televisiosarjan jakson nimi

Kiva rellu! Jysähti 81 prosenttiin ja nyt huudan apua:

Odottamaton matka
lap 13 ja od 6 9 vasemmalla

Smaug
Eed, I ja su yhdistävä 11 vasemmalla
y ja s yhdistävä 5 11 alareunassa

Viiden armeijan taistelu
Sal 11 9 alas
auki myös tuo teos 5 5 2 5 11 (etsinkö kirjaa, biisiä, mitä?)

Sormuksen ritarit
Kir.. 11 ylöspäin vasemmalla

Kaksi tornia
huo.. 10
tor.. 10 5 alas ja sen vieressä Tow.. 3 5

Kuninkaan paluu
Kuning 18, hil 13 ja mar 13 vasemmassa alanurkassa. Yhdistyykö nämä?

Kohta taas porskuttaa eteenpäin!
- sph

Kiva rellu! Jysähti 81 prosenttiin ja nyt huudan apua:

Odottamaton matka
lap 13 ja od 6 9 vasemmalla eka on se edellisessä vinkattu kamarisävellys ja toinen on kyseisen kappaleen säveltäjä

Smaug
Eed, I ja su yhdistävä 11 vasemmalla romaanin tyyppi
y ja s yhdistävä 5 11 alareunassa se Y on myös albumi, siitä löytyy

Viiden armeijan taistelu
Sal 11 9 alas sarjakuvakirja
auki myös tuo teos 5 5 2 5 11 (etsinkö kirjaa, biisiä, mitä?)
Yhden suomen tunnetuimman kirjailijan kokoelmateos

Sormuksen ritarit
Kir.. 11 ylöspäin vasemmalla mille se kirjoitetaan

Kaksi tornia
huo.. 10 sellaiseen ihmiset kokoontuvat viettämään aikaa, esimerkiksi Lontoossa on miehille sellaisia paikkoja
tor.. 10 5 alas ja sen vieressä Tow.. 3 5 eka on elokuva ja toinen on eräs tor...

Kuninkaan paluu
Kuning 18, hil 13 ja mar 13 vasemmassa alanurkassa. Yhdistyykö nämä?
Eivät yhdisty ihan suoraan, mutta välillisesti. Kaikki on syötävää.
Kohta taas porskuttaa eteenpäin!
- sph

No se on hyvä ettei ollut liian helppo :).

Minäkin olen nyt päässyt tuossa 326:ssa siihen samaan vaiheeseen jossa näköjään muutkin ovat, eli se yksi sana sieltä puuttuu eikä millään keksi. Eikä ketään vinkkaajaakaan ole sinne löytynyt.
Juu, ei riittänyt minun välittäjäaineeni 326 -relluun, luovutin suosiolla :)
Osaisitko VR neuvoa: Minulla valmiina pieni neljän ruudun rellu ja kaiken pitäisi olla ok, mutta ei anna julkaista vaan hälyyttää, että "relaatiossa irrallisia sanoja tai sanaryhmiä". Onko sinulle käynyt niin? Kävin naputtelemassa sanat läpi, enkä löytänyt mitään irrallista :)
Kimmolle laitoin viestiä muttei ole vastannut.

Juu, ei riittänyt minun välittäjäaineeni 326 -relluun, luovutin suosiolla :)
Osaisitko VR neuvoa: Minulla valmiina pieni neljän ruudun rellu ja kaiken pitäisi olla ok, mutta ei anna julkaista vaan hälyyttää, että "relaatiossa irrallisia sanoja tai sanaryhmiä". Onko sinulle käynyt niin? Kävin naputtelemassa sanat läpi, enkä löytänyt mitään irrallista :)
Kimmolle laitoin viestiä muttei ole vastannut.
On käynyt, taisin täällä kirjoittaakin relaatiosta 308, jossa on 1601 sanaa. Olin saanut kaikki sanat sinne mutta saman ilmoituksen sain eikä julkaisu onnistunut. Kimmoon olin yhteydessä, ja hän sanoi että kaikki on kunnossa ja julkaisun pitäisi onnistua, mutta eipä vaan onnistunut. Piti sitten naputella ne 1601 sanaa uudelleen uuteen relaatioon,

Itse asiassa minulle on käynyt noin aika usein, ja aiemmin on auttanut se kun olen vaihtanut konetta ja käynyt relaation läpi uudelleen sellaisella koneella ja selaimella, jolla en sitä kyseistä relaatiota ole laatinut. Silloin on jostain löytyn sitten orpo sana, joka ongelman on aiheuttanut. Tätä voisi kokeilla ainakin ensi hätään. (Siinä relaatiossa 308 ei sekään auttanut.)

On käynyt, taisin täällä kirjoittaakin relaatiosta 308, jossa on 1601 sanaa. Olin saanut kaikki sanat sinne mutta saman ilmoituksen sain eikä julkaisu onnistunut. Kimmoon olin yhteydessä, ja hän sanoi että kaikki on kunnossa ja julkaisun pitäisi onnistua, mutta eipä vaan onnistunut. Piti sitten naputella ne 1601 sanaa uudelleen uuteen relaatioon,

Itse asiassa minulle on käynyt noin aika usein, ja aiemmin on auttanut se kun olen vaihtanut konetta ja käynyt relaation läpi uudelleen sellaisella koneella ja selaimella, jolla en sitä kyseistä relaatiota ole laatinut. Silloin on jostain löytyn sitten orpo sana, joka ongelman on aiheuttanut. Tätä voisi kokeilla ainakin ensi hätään. (Siinä relaatiossa 308 ei sekään auttanut.)
Kiitti VR, pitää kokeilla nuorison koneella :) Turhan usein alkaa näitä ongelmia olemaan, motivaatio tekemiseenkin hiipuu jos joka toinen rellu pitää useamman kerran alusta alkaa värkkäämään :(

Kiitti VR, pitää kokeilla nuorison koneella :) Turhan usein alkaa näitä ongelmia olemaan, motivaatio tekemiseenkin hiipuu jos joka toinen rellu pitää useamman kerran alusta alkaa värkkäämään :(
Saattaa olla urakkaa joskus saada relaatio julkaisukuntoon. Teen relaatiot Macbookilla, ja ainakin kerran on käynyt niin, että siinä näkyivät kaikki viivat, mutta ei onnistunut julkaisu. Sitten kokeilin iPadilla (jolla tietenkään laatiminen ei onnistu mutta tarkistaminen kyllä), mutta sama juttu. Seuraavaksi otin Chromebookin, ja samoin kävi. Lopuksi kokeilin vaimon Windows 10 -konetta, ja sillä sitten löytyi irrallinen sana, jonka kaikki viivat noilla muilla koneilla kyllä olivat näkyneet. :)

Saattaa olla urakkaa joskus saada relaatio julkaisukuntoon. Teen relaatiot Macbookilla, ja ainakin kerran on käynyt niin, että siinä näkyivät kaikki viivat, mutta ei onnistunut julkaisu. Sitten kokeilin iPadilla (jolla tietenkään laatiminen ei onnistu mutta tarkistaminen kyllä), mutta sama juttu. Seuraavaksi otin Chromebookin, ja samoin kävi. Lopuksi kokeilin vaimon Windows 10 -konetta, ja sillä sitten löytyi irrallinen sana, jonka kaikki viivat noilla muilla koneilla kyllä olivat näkyneet. :)
Melkoinen repertuaari sinulla käytössä :) Olen nyt kokeillut tän huushollin kaikilla olemassa olevilla laitteilla, viimeisenä win10:n Edgeä, kaikissa sama juttu, ja kaikki näkyvillä olevat sanat yhdistyvät viivoilla vähintään kahteen muuhun sanaan. Odottelen Kimmon vastausta vielä, jos ei sieltä apuja, niin pitänee joskus ajan kanssa rakennella uudestaan...

Yhteistyössä