Relaatio 81

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Windows10 ruudusta kahden saman sanan välinen 9 kirjaiminen sana puuttuu.

Iter-ruudun pääsanan yläpuolella kolmas sana 8 kirjainta.

Timantti-ruudun oikealle alas kahden haaran yhdistävä 7 kirjaiminen sana ja keskellä alhaalla 9 kirjainta.

Jos joku tietäis näitä, niin pääsis etiäpäin :)

Windows10 ruudusta kahden saman sanan välinen 9 kirjaiminen sana puuttuu. Sen firman luoma "henkilökohtaisten tietokoneiden perhe"

Iter-ruudun pääsanan yläpuolella kolmas sana 8 kirjainta. Yleissana koulumaailmasta

Timantti-ruudun oikealle alas kahden haaran yhdistävä 7 kirjaiminen sana ja keskellä alhaalla 9 kirjainta. sota-alueelta kaviettu on tuo ja johtaa sitten loogisesti siihen 7-kirjaimiseen

Jos joku tietäis näitä, niin pääsis etiäpäin :)
Siinä vähän apua :) En nyt tiedä menikö vinkit oikeisiin sanoihin? Vai tarkoititko sillä 9 päivän ensimmäistä ateriaa?

Viimeksi muokattu:
Vielä on muutamia juuttumia joihin kaipaisi vinkkiä

Ehkäisy: pääsanasta 14 vasemmalle? E-xxx
Windows 10: ap ja om 6 ylös hmm...mulla siinä on 9 kirjainta, yrityksen/tuotteen vanhahtava nimi
Tuli: 10 alas oikealle, vinkkiä ollut aiemminkin mutta ei avaudu silti. Liittyy ilmeisesti kesäkeittiöön? Liittyy sinne, vastasana tarvii tätä
Herkku: Vasemman yläkulman 3+9 haetaanko henkilöä vai ehkä maantieteellistä sanaa? Henkilö
Deodorantti: pääsanan yläpuolisesta lähtevä oikealle 13+11 Sen yläpuolisen yhden merkityksen "kokonaisuus"

Löytyisikö jotain vinkkiä?

Kolme sanaa puuttuisi, löytyiskö niihin jotain...

Deodorantti: Pääsanasta alapuolisesta 4. kirjaimen sanasta vasemmalle hiukan yläviistoon 5 (vastasana k...) ja alaoikealle toiseen ruutuun 11 (vastasana tähänkin on, mutta ei vaan aukea)

Ehkäisy: pääsanasta vasemmalle alaviistoon 5 (tähänkin on vastasana, mutta ei niin ei)

Kolme sanaa puuttuisi, löytyiskö niihin jotain...

Deodorantti: Pääsanasta alapuolisesta 4. kirjaimen sanasta vasemmalle hiukan yläviistoon 5 (vastasana k...) sairastaesssa usein korkea ja alaoikealle toiseen ruutuun 11 ilmiö, jossa vesi kuivuu lämpimässä (vastasana tähänkin on, mutta ei vaan aukea)

Ehkäisy: pääsanasta vasemmalle alaviistoon 5 siinähän hommassahan sitä ehkäisyä nimenomaan tarvitaan :) (tähänkin on vastasana, mutta ei niin ei)
Josko noista?

Kiitokset kovasti Tenojokivarteen ja muuallekin hyvistä ja arvokkaista vinkeistä. Tällä hetkellä meidän kimpalla täällä Lahdessa on läpäisyaste 86,1% eli hissukseen rakentuu. Jatkan toki palstan seuraamista. Iso käsi!

Olisikos heittää vinkkiä Mökki-ruutuun pääsanasta alaviistoon oikealle (n. klo 4 kohti) .... 9 kirjainta? Kaikki muu on jo kasassa :)

Kiitos jo etukäteen vaivannäöstä.

Muutamaa sanaa uupuu.... sitten olis valmista. Ei varmaan ole edes ne vaikeimmat, mutta kun ei niin ei. Löytyiskös vihjeita /apuja....??? Kiittäisin!

Star trek 9 (tähän taisi aiemmin olla jotain, mutta en kyllä tajunnut niitä vihjeitä...seikkailin kyllä star trek governmet sivulla, ja kaikki 9 kirjaimiset sanat kävin läpi :D), mutta en osannut :(.

Herkku: WWF ja se korkea paikka välinen laatikko. En tajua! Miksi siihen ei sovi mikään.

Muutamaa sanaa uupuu.... sitten olis valmista. Ei varmaan ole edes ne vaikeimmat, mutta kun ei niin ei. Löytyiskös vihjeita /apuja....??? Kiittäisin!

Star trek 9 (tähän taisi aiemmin olla jotain, mutta en kyllä tajunnut niitä vihjeitä...seikkailin kyllä star trek governmet sivulla, ja kaikki 9 kirjaimiset sanat kävin läpi :D), mutta en osannut :(.
Humanoideja...

Herkku: WWF ja se korkea paikka välinen laatikko. En tajua! Miksi siihen ei sovi mikään.
Hae tuon ekan tiedoista sellainen, mikä on enkuksi se toinen sana.

Puuttuu vielä ROOMA:
pa... ja ol... välinen 8 + 13

Mä teen tästä jotenkin nyt liian vaikeaa... kävin koko (mun löytämän) humanoidi listan läpi, joko en osaa kirjottaa tai aivan väärä lista. ARHG!

Ja siinä WWF:ssä sen enkkusanan (M....) olen kokeillu ja ettiny, mutta mikään 3 kirjaiminen alku ei kelpaa... tai vaikka sen 3 kirjaimisen laittas enkkusanalla, niin sitten se loppu 9 ei kelpaa. Tää on varmaan joku superhelppo, mutta ei vaan aivot asetu oikeaan moodiin.

ja nyt mä unohdin sen mitä sä kysyit....laitan perään uuden viestin.

Mä teen tästä jotenkin nyt liian vaikeaa... kävin koko (mun löytämän) humanoidi listan läpi, joko en osaa kirjottaa tai aivan väärä lista. ARHG!

Ja siinä WWF:ssä sen enkkusanan (M....) olen kokeillu ja ettiny, mutta mikään 3 kirjaiminen alku ei kelpaa... tai vaikka sen 3 kirjaimisen laittas enkkusanalla, niin sitten se loppu 9 ei kelpaa. Tää on varmaan joku superhelppo, mutta ei vaan aivot asetu oikeaan moodiin.

enpä ehtiny, kun olitkin jo ratkassu :)

ne tulee suomeksi ja monikossa
kyseessä nimi, sukunimeen liittyy tuo M.....
jep, koko relaatio on nyt ratkaistu :)

Hieno homma, onnea!! Mä jatkan tätä kahden sanan painia. Siis ihanko oikeesti, mun täytyy alkaa suomentamaan noi kaikki humanoidilajit ... en kestä :D Siihen se seuraava viikko meneekin.

Hieno homma, onnea!! Mä jatkan tätä kahden sanan painia. Siis ihanko oikeesti, mun täytyy alkaa suomentamaan noi kaikki humanoidilajit ... en kestä :D Siihen se seuraava viikko meneekin.
Ei sun tarvitse kääntää niiden nimiä, mutta laita se 'suomeksi' monikkoon eli päättyy kirjaimeen t (ei s)
Mulle tämä on aika vieras aihe ja kaveri tämän sanan ratkaisi :
Se toinen sana kyllä löytyy helpommin :)

Vähän vielä puuttuu, jos löytyis apua. Osaan on ollutkin ketjussa aiemmin vihjeitä, mutta eivät silti ole minulle auenneet.

UFC: F ja F, puuttuu edelleen sitä seuraava 9+4+3+7 sekä siitä eteenpäin 9
Itsepuolustuslaji: vasen yläkulma J.. puuttuu sitä seuraav (5) joka vie seuraavaan ruutuun
Startrek: oikea ylläreuna 5 sekä siitä 12 (vastasana av...)
Rooma: vasen alakulma 14 (puuttuu myös seuraavassa ruudussa oleva vastasana)
Olomuoto: vasen alakulma 9 avut on t... ja h... mutta ei silti välähdä.

Vähän vielä puuttuu, jos löytyis apua. Osaan on ollutkin ketjussa aiemmin vihjeitä, mutta eivät silti ole minulle auenneet.

UFC: F ja F, puuttuu edelleen sitä seuraava 9+4+3+7 sekä siitä eteenpäin 9. Kuten aiemmin oli vinkki, niin kyseessä on poliisioperaatio. Kolme viimeistä sanaa tulee suoraan siitä yläpuolen vastasanasta. Itsellä puuttuu siitä eteenpäin oleva 9 kirjaiminen.
Itsepuolustuslaji: vasen yläkulma J.. puuttuu sitä seuraav (5) joka vie seuraavaan ruutuun -> Kyseisen maan yhtiö, joka valmistaa mm. autoja
Startrek: oikea ylläreuna 5 sekä siitä 12 (vastasana av...) -> 12 kirjaiminen on sen av.. osa ja 5 kirjaiminen on tälläisen 12 kirjaimisen venäläisen nimi
Rooma: vasen alakulma 14 (puuttuu myös seuraavassa ruudussa oleva vastasana) -> seuraavassa ruudussa kuv.. Titteli sille joka sitä tekee. Sit kun sen saat niin yhdistä vaan molemmat vastasanat.
Olomuoto: vasen alakulma 9 avut on t... ja h... mutta ei silti välähdä. -> ...sija

Itsellä puuttuu enää 3 sanaa ja näihin jos sais apuja:

UFC: 9+4+3+7 alaspäin 9 kirjainta. Vastasana Hu....

Rooma: Will... alaspäin 4 kirjainta. Jo... vasemmalle alaviistoon 9.

• Tykkää
Reactions: Mickosmatte