N
newman
Vieras
Tuli yhtä vaille valmiiksi omin avuin, mutta Lamppu-ruudun mat... 5+3+4+1+6+7+10 en löydä mitään sinne päinkään olevaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Löysin sen sittenkin.Tuli yhtä vaille valmiiksi omin avuin, mutta Lamppu-ruudun mat... 5+3+4+1+6+7+10 en löydä mitään sinne päinkään olevaa.
multa puuttuis 10 sanaa, en vaan millään enää keksi joten saisinko niihin vinkkejä?
newman:
kr 6 - katso cosmon kuvaa
pa 5 5
lamppu:
äi-po-ri 5 - aviossa
ma th... 9 8 - tää taitaa oikeasti lähteä siitä tas... (nää viivat on vähän hämääviä tässä kohtaa)
ja 9 - vaikka kalevalassa, riimityttää
mark2:
to-au 8 - simppeli yleissana
on muuten ollut tosi kiva rellu, kiitos tekijälle![]()
Ihan mukava oli tämä relaatio, mutta viimeiset viisi sanaa vaan ottaa lujille (liittyvät kai jotenkin toisiinsa, mutta en vaan keksi):
Newman:
M.R. alas 5 7 - imdb:ssä, jos ei sieltä saa haettua niin vinkiksi vielä Larry David
ty. 13
yh.. 12
Tuossa jotainVoisinko saada apua mistä näitä sanoja voisi löytää?
Kirja:
ri - 17 loppuun se, mihin merkkaat tärkeimmät menosi
tai - 18 loppuun organisaatio
vu - 14 saat tämän edellisistä
mi - 7 + 4 ei huonompi
Mark 2:
ja - 14 loppuun taistelija
li - 6 haarniskatyyppi
ka 7 + 13 tähtitieteeseen liittyy
ak - 11 mikä se on Japanissa
Lamppu:
ta - 6 + 5 tunnusmajakka
Newman:
se - 8 - sa - su - su vi ei etunimi
ka - 5 - la - re pu pa synonyymi la..(alkaa b..)
Yllättävän näppärästi sanoja on tähän asti löytynyt, etenkin kun epäusko iski kirja-ruudun auettua. Onneksi pääsanasta lähteviin sanoihin pääsi kiinni lopulta toista kautta sana sanan jälkeen, koska ilman toista kautta avautunutta vastasanaa olisi ollut toivoton tie. Ei vaan ajatuksenjuoksu keksinyt niitä suoraan pääsanasta, koska vaihtoehtoja oli ihan liikaa![]()
Voisinko saada apua mistä näitä sanoja voisi löytää?
Kirja:
ri - 17
tai - 18 - heidän järjestö
vu - 14 - tästä näkee päivämäärät
mi - 7 + 4 - laulu
Mark 2:
ja - 14 - wikin kuvatekstissä
li - 6 - asuivat muinoin siellä
ka 7 + 13 - vastasanalla
ak - 11 - wikissä, kun ei ole hauva
Lamppu:
ta - 6 + 5 - wikin haku näyttää kun pistät tuon genetiiviin
Newman:
se - 8 - sa - su - su vi - mikä se on, niin kuin ruudun pääsanakin
ka - 5 - la - re pu pa - la.. slangilla
Yllättävän näppärästi sanoja on tähän asti löytynyt, etenkin kun epäusko iski kirja-ruudun auettua. Onneksi pääsanasta lähteviin sanoihin pääsi kiinni lopulta toista kautta sana sanan jälkeen, koska ilman toista kautta avautunutta vastasanaa olisi ollut toivoton tie. Ei vaan ajatuksenjuoksu keksinyt niitä suoraan pääsanasta, koska vaihtoehtoja oli ihan liikaa![]()
Ihan mukava oli tämä relaatio, mutta viimeiset viisi sanaa vaan ottaa lujille (liittyvät kai jotenkin toisiinsa, mutta en vaan keksi):
Newman:
M.R. alas 5 7
ty. 13 missä tämä on?
yh.. 12 Sain tämän toista kautta. Aukeaa tuosta 5 + 7 ja on paikka, jossa myydään alempaa vastasanaa.
Tolla Larry David nimellä löytyy wikistäkin.Sori, newmankiitos avusta, mutta ei mun imdb taas kerran näytä mitään sopivaa. Ihan hukassa olen
![]()
Newman:
M.R. alas 5 7
ty. 13 nyt keksin mitä tarkoitat. Sain auki myös tuosta 5 + 7 kautta tulevasta sanasta. Työntekijä, joka myy toista vastasanaa.
yh.. 12
No nyt löytyiTolla Larry David nimellä löytyy wikistäkin.
No nyt löytyiKiitos rautalangasta! (mutta imdb:stä en olisi tuota saanut, kun mulla jostain syystä kaikki on vaan enkuksi) Siis valmis
ja kiitokset vielä tekijällekin soppelista rellusta.
Kiioksia vain teillekin - lampulle ja muille! Haluan tällä pikkurelaatiolla jatkaa ja tukea sitä hyvää relaatio-laadintaa/pohdiskelua missä olette olleet niin aktiivisia.
Hyvää kesänalkua ja jatkoa!
tv,
M2
Terve, tässä olisi taas uupumaan jääneitä tapauksia
Lamppu
Met - Mat 5+3+4 - 6+7+10. suomalainen elokuva vuodelta 1993
Ta ma 9+8 katso wikin ta ma - viimeinen rivi
Rautalankaa näihin kahteen ylempään jos sopii, kun ei ymmärrä vaikka näitä täälläkin on pyöritelty.
Äi 4 äi voi ottaa lapsen tähän
Kirja
Rajasana alas Koo 4 esim riemuloma rivieralla ja siitä 5+2+6+5 tämän saat edellisen avulla
J.S. 4+9 tässä viiva ehkä hämää, 4+9 menee kirjasta alas
Kirj. 5+8 J. S:n kirja
Koi 9 esim husky
M2
MInulla ei kyllä yhtään mene tekijän kanssa ajatukset yksiin, sanoja ei tahdo löytyä ei millään. JA en sitten lainkaan pidä sellaisista ketjuista, jotka päättyvät johonkin sanaan, koska sitten sitä puuttuvaa sanaa ei voi hakea toisesta suunnasta millään lailla.Olepa hyvä! Oli allekirjoittaneen ensimmäinen relaatio ja vähän tietysti arvelutti että miten onnistui...
M2
MInulla ei kyllä yhtään mene tekijän kanssa ajatukset yksiin, sanoja ei tahdo löytyä ei millään. JA en sitten lainkaan pidä sellaisista ketjuista, jotka päättyvät johonkin sanaan, koska sitten sitä puuttuvaa sanaa ei voi hakea toisesta suunnasta millään lailla.
Hei,
itse olen myös huomannut, että jotkut relaatiot nappaa paremmin kuin toiset. Siksipä on hyvä, että tarjontaa on runsaasti.
Niitä irtosanoja on kai alle kymmenen, ja suurin osa niistä aloitusruudussa. Joissakin näissä on ollut ajatus jatkaa ketjua mutta sitten tila on käynyt vähiin.
M2