Repäisykivuista tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumipuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kumipuu

Aktiivinen jäsen
27.05.2010
1 672
2
36
Olen yrittänyt googlettaa tietoa repäisy kivuista, mutta en oikein löydä niistä mitään..

Osaako kukaan kertoa niistä vähän enemmän? Ja varsinkin siitä että voiko niitä ilmaantua ilman että on raskaana?

Mulla on tilanne se että olen hiljattain lopettanut ehkäisy pillerit ja en tiedä milloin menkkojen pitäisi alkaa. Jos menkat olisivat säännölliset niin ne ovat viikon myöhässä mutta vaikea sanoa ovatko kun odotan ensimmäisiä pillereiden jälkeen...

Repäisy kipuja on ollut kun nousen nopeasti seisomaan/vaihdan asentoa. Silmissä on myös "pimennyt" ylös noustessa. Olisikohan nämä raskaus oireita?

[QUOTE="pip";23747703]mulla on samanlaista ollu pitkään ja mun mielestä gynellä oli syytä epäillä endometrioosia sen perusteella. mitään ei kuitenkaan löytyny ultrassa.[/QUOTE]

pöh, ei mitään "mun mielestä" vaan gyne epäili endometrioosia. vähä väsy.

[QUOTE="pip";23747714]pöh, ei mitään "mun mielestä" vaan gyne epäili endometrioosia. vähä väsy.[/QUOTE]

d015.gif

Mulla oli niitä ekan raskauden jälkeen, n. vuosi synnytyksestä muutaman kerran ennen menkkojen alkua, vaikka en ollu raskaana. Muulloin ei ole ollu (siis muutoin kuin raskausaikana). Sit tulin siitä vähän ajan kuluttua oikeasti raskaaksi ja silloinkin oli. Mutta nyt taas tämän toisen synnytyksen jälkeen ei ole ollu kertaakaan.

Niin ja sattumoisin noi kerrat oli synnytyksen jälkeisiä ekoja menkkoja, en tiiä, liittykö ne yhteen jotenkin (kohtu jotenkin muutti vielä asentoaan ja kannattimet paukkui siksi.).

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="pip";23747703]mulla on samanlaista ollu pitkään ja mun mielestä gynellä oli syytä epäillä endometrioosia sen perusteella. mitään ei kuitenkaan löytyny ultrassa.[/QUOTE]

Ultrallahan endometrioosia ei välttämättä löydy. Varman diagnoosin saamiseksi pitäisi tehdä laparoskopia = tähystysleikkaus.

Yhteistyössä