Repikää tästä tilanteesta huumoria, itsellä vitsit vähissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeps

Vieras
Mies jätti aika yllättäen mut, meillä pieni lapsi. Itsellä nolla euroa rahaa, omissa nimissä olevia miehen laskuja monelta kuukaudelta. Sain huhtikuussa kolmen kuukauden kotihoidontuen takautuvasti, kaikki meni heti velkoihin ja laskuihin. Nyt olen juuri siirtynyt kokopäiväiseen, palkattomaan työharjoitteluun ja opintotukihakemus yms. on vetämässä, mistään ei ole päätöksiä (eikä tietysti rahaa) tullut. Eli kotihoidontuki on siis jo katkaistu. Sossu katsoi, että takutuvasti maksettu kotihoidontuki on niin paljon, että siitä riittää koko toukokuulle ja vielä kesäkuullekin 300 ?! Eli sieltä ei tipu mitään.

Lisäksi käyn AMK:n iltakurssia 3 iltaa viikossa ja joka ilta teen tehtäviä n. klo23 asti. Tyttö herättää puoli kuusi. Isä on osoittautunut kylmäksi juopoksi, joka ei hoida sovittuja hoitovuoroja. Kurssilta saa olla pois YHDEN kerran. Mitäs vielä. No ei heti tule mieleen, tässä kai pääasiat.

Vituttaa kun yritän parhaani kouluttautumalla hyvin ja koskaan en ole vastuuta tai työtä kaihtanut ja sitten yks mulkku vaan lusmuilee. Pointtina tässä niinkuin niin monessa muussakin tilanteessa: tehkää ne lapset vasta kun teillä on vakityöpaikka, palkka 3000 ?, täydellinen mies, josta ei vois ikinä kuvitella MITÄÄN negatiivista ja maksettu omakotitalo. Kiitos kun sain avautua, itse olen soppani osaksi keittänyt, mutta kyllä ottaa pannuun. Lähden katsomaan todistettavasti syyllinen ja sitten taas opiskelujuttujen pariin.

Mutta toinen vaihtoehto on löytää heti alkuun ihana mies, joka on luotettava. Tehtiin eka lapsi kun toinen teki määräaikaista ja toinen osa-aikaista työtä, tulot ei koskaan tulekaan olemaan kolmea tonnia, talo velkainen mutta rakkautta on. Yhdessä oltu siis jo 13 vuotta ja lapsiakin jo kolme. Vähän enemmän tienataan kun alussa, muttei ihmeitä, velkaakin on, mutta pärjätään.

Sinun tapaukseen, ota vastaan apua mistä saat (kaverit, vanhemmat, lapsen isän vanhemmat tai sukulaiset jne) myös sossut yms, kannattaa ottaa avuksi. Lainaa voit toki hakea myös jos saat, pääasia että jaksat ja pärjäät henkisesti (ja sen verran taloudellisesti että on katto pään päälläa ja ruokaa) siirrä opiskeluja yms. jos muu ei auta, niitä voit jatkaa myöhemminkin. Koita lainata vaikka omilta vanhemmilta, he yleensä auttavat tai myy jotain omistamaasi jos sellaista on.

Tsemppiä, tuolla asenteella pärjäät kyllä vaikka nyt onkin hankalaa

pakko niiden on soskusta jotain antaa kun selität että rahat on menny laskuihin eikä niitä voi maksamattakaan jättää kun menee luottotiedot ym. ei ne voi lasta ruoatta jättää.ja jos ei muuten niin nykyäänhän voi useimmissa kunnissa myös lainata soskusta jos eivät muuten myönnä..

:hug:

koita jaksaa...
mä en voi mennä opiskelee vaik haluaisin, pärjättäs jotenkin mut en jaksa kuunnella sitä haukkumsta ym... toki työstä saa paremmin mutta haluan terveydenhuoltoalan koulutuksen...
vartijan tutkinnolla ei sinne oikee pääse =)

Ei paljoa lohduta, mutta koita jaksaa... Eiköhän se tilanne helpota, kun vain pääsette alkuun! Ja tolla tilanteella luulis, että jostain sais rahaakin. Miten niitten sun nimissä olevien miehen laskujen käy? Siis, että onko sun pakko maksaa vai voisitko saada miehes maksamaan ne?

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Mies jätti aika yllättäen mut, meillä pieni lapsi. Itsellä nolla euroa rahaa, omissa nimissä olevia miehen laskuja monelta kuukaudelta. Sain huhtikuussa kolmen kuukauden kotihoidontuen takautuvasti, kaikki meni heti velkoihin ja laskuihin. Nyt olen juuri siirtynyt kokopäiväiseen, palkattomaan työharjoitteluun ja opintotukihakemus yms. on vetämässä, mistään ei ole päätöksiä (eikä tietysti rahaa) tullut. Eli kotihoidontuki on siis jo katkaistu. Sossu katsoi, että takutuvasti maksettu kotihoidontuki on niin paljon, että siitä riittää koko toukokuulle ja vielä kesäkuullekin 300 ?! Eli sieltä ei tipu mitään.

Lisäksi käyn AMK:n iltakurssia 3 iltaa viikossa ja joka ilta teen tehtäviä n. klo23 asti. Tyttö herättää puoli kuusi. Isä on osoittautunut kylmäksi juopoksi, joka ei hoida sovittuja hoitovuoroja. Kurssilta saa olla pois YHDEN kerran. Mitäs vielä. No ei heti tule mieleen, tässä kai pääasiat.

Vituttaa kun yritän parhaani kouluttautumalla hyvin ja koskaan en ole vastuuta tai työtä kaihtanut ja sitten yks mulkku vaan lusmuilee. Pointtina tässä niinkuin niin monessa muussakin tilanteessa: tehkää ne lapset vasta kun teillä on vakityöpaikka, palkka 3000 ?, täydellinen mies, josta ei vois ikinä kuvitella MITÄÄN negatiivista ja maksettu omakotitalo. Kiitos kun sain avautua, itse olen soppani osaksi keittänyt, mutta kyllä ottaa pannuun. Lähden katsomaan todistettavasti syyllinen ja sitten taas opiskelujuttujen pariin.

tämä ei ole huumoria, mutta turvautuisitko kuitenkin opintolainaan, että saatte maitoa pöytään muksun kanssa?

vaikea tosiaan huumoria repiä, mutta kuulostat fiksulta, vahvalta ja päättäväiseltä; se kantaa pitkälle; noin henkisesti!

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
pakko niiden on soskusta jotain antaa kun selität että rahat on menny laskuihin eikä niitä voi maksamattakaan jättää kun menee luottotiedot ym. ei ne voi lasta ruoatta jättää.ja jos ei muuten niin nykyäänhän voi useimmissa kunnissa myös lainata soskusta jos eivät muuten myönnä..

ei ne anna rahaa sossusta , vain sillä perusteella, että tili näyttää nollaa! hehän laskee tulot vaiks kuin pitkältä, että noilla pitää pärjät seuraavat puoli vuotta; tyyliin! siis ihan oma laskukaava, ei tilin saldo!!

Alkuperäinen kirjoittaja ehei:

ei ne anna rahaa sossusta , vain sillä perusteella, että tili näyttää nollaa! hehän laskee tulot vaiks kuin pitkältä, että noilla pitää pärjät seuraavat puoli vuotta; tyyliin! siis ihan oma laskukaava, ei tilin saldo!!

Joo, toihan siinä just hauskaa onkin. Sain tosiaan kolmen kuukauden kotihoidontuen takautuvasti ja tietysti maksoin niillä sen kolmen kk:n aikana kertyneet laskut. Sanoin kyllä, että tuli ihan puun takaa, että jäin yksin, niin ei paljoa tililllä olleet ja menneet rahat lämmitä. Saavat kyllä huomenna tiukan puhelun. Ja juu, opintolainaahan mun on pakko ottaa, kunhan saan sen päätöksen takauksesta. Enkä missään nimessä siirrä opintoja, se johtaa vaan ojasta allikkon. Äkkiä vaan valmiiksi niin sitten pitäisi saada suht hyväpalkkaista työtä eikä tarvi iltoja käyttää opiskeluun. Kiitokset kannustuksesta, onneksi me naiset ollaan vahvoja ja mennään vaikka läpi harmaan kiven jotta saatais itselle ja rakkaille hyvä elämä! Tsemppiä kaikille pienien ja isojen ongelmien kanssa painiville!

oli joskus sama tilanne,oli 2v, lapsi ja toisen laskettuun aikaan 3vkoa kun tuli ero,miehel oli hyvät tulot,en saanut kuin lapsilisät ja surkean kotihoidontuen,ne edesriittänyt vuokraan ja elatus ym tuet kestää aikansa että saa. kyllä sossussa varmasti auttavat!!menet sin paikanpäälle itse niillä on nykyään lakina et kiireisimmissä tapauksissa se päätös pitää saada seuraavalle päivälle. kai sulla on joku tuttu joka vois lainata tms?tai ensihätään joku pikavippi?parempi kai sekin kuin kitua nälässä vaikka kaikki nyt pauhaa kauheista koroista ja että se ei ole mikän vaihtoehto, mutta jos oikeasti tarvitsee niin hyvähän se on että on tommosia,kuhan ei tuu tavax ja ala kierteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ehei:

joo kyllä mulle on ihan selvillä se laskukaava millä se toimeentulotuen tarve katotaa,mut en silti kyllä usko hetkeäkään että lasta voivat nälissään pitää,joku roti. ja edelleen,todennäkösesti sieltä saa lainaan,maksuehto on muistaakseni et vähintään 20e kuussa pitää maksaa takas..

Kuulostaa ihan minun elämältäni 10 vuotta sitten!
Meillä oli silloin 2 vuotias poika ja minä opiskelin. Mies ilmoitti yllättäen jättävänsä meidät ja lisäksi muutti 600 kilometrin päähän 2 päivää ilmoituksestaan. Jätti minut puille paljaille lasku pinon ja pienen lapsen kanssa. Minä katsoin ratkaisuksi sen, että keskeytin opintoni vuodeksi ja menin töihin. näin sain meille rahaa ja pienelle lapselle jäi sitä kallisarvoista aikaa enemmän kuin opiskellessa. Vuodessa sain pojan kanssa elämän kaikinpuolin niin henkisesti kuin rahallisestikkin järjestykseen. Ja oli paljon helpompaa jatkaa opiskelua.
Ennen kaikkea koin että se ratkaisu oli paras juuri minun ja pojan yhteisen ajan kannalta. Koska onhan se suuri kriisi pienellekkin lapsellekin kun vanhemmat eroaa ja silloin on erittäin tärkeää että lapsella on edes yksi turvallinen ja luotettava aikuinen jolla on aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen nainen:
Mutta toinen vaihtoehto on löytää heti alkuun ihana mies, joka on luotettava. Tehtiin eka lapsi kun toinen teki määräaikaista ja toinen osa-aikaista työtä, tulot ei koskaan tulekaan olemaan kolmea tonnia, talo velkainen mutta rakkautta on. Yhdessä oltu siis jo 13 vuotta ja lapsiakin jo kolme. Vähän enemmän tienataan kun alussa, muttei ihmeitä, velkaakin on, mutta pärjätään.

Mistään ei voi kuule koskaan olla varma. Minä olen eronnut siitä ihanasta luotettavasta miehestä 15 yhdessä vietetyn vuoden jälkeen. Kun se ihana olikin paskiainen, joka petti minua. Nyt en enää tajua mitä siinä rentussa näin. Meillä oli erotessa yksi lapsi, velkainen uusi omakotitalo ja molemmilla hyvät vakituiset työpaikat, kaiken kukkuraksi vielä yritettiin vauvaakin, ennen kuin totuus selvisi.

Toivon toki sinulle ja kaikille muillekin hyvää, mutta ikinä en ole enää noin naiivi. Onneksi minulla oli ammatti ja nykyäänkin on sellaiset tulot, että vaikka huonosti kävisi tässäkin liitossa, lapseni kykenisin elättämään.

Tää iltakurssi kestää enää kolme viikkoa, sitten on enää työharjoittelu (klo 9-16) päivisin, eli tytölle sama vaikka olisin palkallisessa työssä. Aion kyllä sossussa käydä ja vaatia pientä apua alkuun, sillä mulla on koulua enää ensi syksy ja sitten valmistun, ei siis ole järkeä siirtää opintoja. Voi kun joku keksisi rangaistuksen noille kusipäille, joilla ei ole mitään omaatuntoa eikä tiedä mitä menettää, jos eivät lapsiaan tapaa mahdollisimman usein. Raha-asiat kyllä järjestyy jotenkin, mutta mitä teen tälle pohjattomalle turhautumiselle ja vihalle tuota ihmistä kohtaan, tuntuu että kohta katkee verisuoni päästä!!

Yhteistyössä