Resepti apua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokki

Vieras
Olikohan tässä joku päivä sellainen ruoka-ohje, että paistetaan jauheliha ja siihen pannulle sekaan peruna-sipulisekoitus ja kerma?? Vai muistanko ihan väärin...en jaksa nyt haulla alkaa ettimään

En ole varma mikä ohje on ollut täällä, mutta tässä yksi =) .
Ruskista jauheliha, laita vuokaan/kulhoon perunasipuliseosta puolet ja jauheliha sen päälle, ja puolet perunasipulista siihen päälle. Kermaan sekaan ketsuppia (reilusti) ja laita kerma siihen päälle. Laita uuniin 225'c ja anna olla siellä n. 40-50 min. Käy välillä kääntelemässä. Voi laittaa myös esim. kasvissuikaleita sinne sekaan. Auttoiko? :wave:

joo, tuohon ylläolevaan tyyliin oon yleensä tehnyt, mut nyt aatelin tehdä kokonaan pannulla. Kokeilussa siis, mausta en osaa vielä sanoa! Ei oo nyt uuni käytettävissä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo, tuohon ylläolevaan tyyliin oon yleensä tehnyt, mut nyt aatelin tehdä kokonaan pannulla. Kokeilussa siis, mausta en osaa vielä sanoa! Ei oo nyt uuni käytettävissä...

mä teen noin pikakiusausta, tosin oikeesta perunasta suikaleet, jotka esikeitän. kinkulla, jauhelihalla, kebabilla.. kun on kypsät potut niin ei tarvii kun sen että kerma kiehahtaa pannussa pottujen ja "makuaineiden" kanssa. vähemmällä kermallakin selviää, jos lantio sitä vaatii..

Yhteistyössä