Reumaa vai huono verenkierto vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipu

Vieras
Mulla särkee jatkuvasti jalkoja...
Välillä nilkoista, välillä polvista ja välillä reisistä..toisinaan taas nilkoista reisiin asti.
Jalat ovat usein kylmät vaikka en palele, etenkin reidet ja pohkeet.
Istuessa särky pahenee ja on tosi paha olla, mutta maatessa helpottaa ja nykyisin päivät menee makuuasennossa.
Onko muilla samantyylistä?

ei tuo oikeen reumalta kuulosta kun siinä särkee tulehtuneita niveliä jatkuvasti ja se aiheuttaa ennemminki kuumotusta eikä kylmyyttä. vaikeehan se on lähtee veikkaamaan mitään näin mut kun sulla kylmää jalkoja niin sinertääkö ne? itellä on verenkiertohäiriö (valtimon) ja mulla joskus särkee mut yleensä aiheuttaa puutumista, kylmyyttä ja jalka sinertää. mut eihän kaikki verenkiertohäiriöt kylläkään aiheuta sinisyyttä. kannattaa varailla aikaa lääkärille niin eiköhän se siellä selvii.

Ootko kokeillu syödä magnesiumia? Magnesiuminpuute voi aiheuttaa tuommoista. Mut jos kivut on semmosia, että esim burana auttaa kipuihin, niin sitten ei varmaan oo kyse magnesiuminpuutteesta. Varmaan kyllä kantsis käydä lääkärissä joka tapauksessa. Reumaanhan liityy olennaisesti aamujäykkyys ja kivut, jotka päivän mittaan lievittyy. Onko sinulla sellaista?

Kiitos vastauksesta.
Voi olla, että jalat on hieman sinertävät (tai sitten kuvittelen), kalpeat ovat kuitenkin ja vaikka nytkin makaan peiton alla ja kokeilen reisiä ja polvia niin ovat ne viileät.
Jalat kyllä puutuu erittäin usein tietyissä asennoissa.

Jos tämä on verenkierohäiriötä niin mitkä olisi hyvät kotihoitokonstit?
Lääkäriin olen ensi viikolla soittamassa, ellei oireet pahene..seurailen siihen asti tilannetta, jotta voin tarkemmin kuvailla oireita ja särkyjä lääkärille.

Aamujäykkyyttä ei ole, mutta jalat tuntuvat välillä muuten jäykiltä!?
Magnexia olen syönyt nyt 4pvää ja buranaa olen ottanut pahimpaan särkyyn, mutta ei tuo burana tunnu auttavan.