rh- ja antid-pistos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietityttää

Vieras
Viime viikolla ilmeni että olin saanut keskenmenon viikolla 6+3. Tällöin viikkoja oli kuukautisista laskien 9+5. Kysyin rh negatiivisen takia antid-pistosta, mutta minulle ilmoitettiin että se annetaan vasta kun viikkoja on ollut enemmän keskenmenon tapahduttua. Onko tämä toimintatapana muuallakin kuin Kätilöopistolla?

Olen vaan hiukan huolissani kun sain synnytyksen jälkeenkin pistoksen vasta viimeisillä mahdollisilla hetkillä. (Pitäisi antaa 2 vrk sisällä synnytyksestä, kätilön sekoiltua veriryhmien kanssa sain sen noin tunti ennen aikarajan umpeutumista keskellä yötä toisen kätilön huomattua virheen.)

Siis se pistoshan on seuraavaa raskautta varten, jos sikiöllä on rh+ ja sinulla itselläsi rh-.
Eli ilman muuta sinun täytyy saada pistos keskenmenon jälkeen! Jos epäilevät sinun todella olleen raskaana, niin kyllä se vielä verikokeella selviää.
Osanottoni keskenmenon takia...

Lääkkeellinen tyhjennys minullekin tehtiin (tai siis tein itse kotona) ja raskauden olemassaolosta ei ollut epäilystä kun viikkoja 6+3 vastaava kuollut alkio oli kohdussa.

Mut onko siitä sit muka haittaa jos ne sen piikin antaa vaikka ei oliskaan niin tarpeellista? Paljon enemmänhän siitä sit tulee niille vaivaa jos uudessa raskaudessa tulee ongelmia vasta-aineitten takia ja joudutaan tarkkailuun. En oikein ymmärrä lääkäreiden periaatteita..

Yhteistyössä