Riideltäisiinkö teillä tämmösestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies on kahtena päivänä siivonnu autoa (torstaina pesi, vahasi, eilen siivosi sisäpuolelta eli pesi penkit ja kiillotti kojelaudat ja pesi ikkunat sisäpuolelta jne) ja teki tuota hommaa koko päivän. Minä eilen sitten siivosin, pystyin aloittaa siivoukset vasta illalla, koska päivällä meillä oli vieraita. Menikin sitten "pikkusen" myöhään, oli jo nukkumaanmenoaika kun minulla oli vielä pyyhkimättä olohuoneen pölyt, sängyt petaamatta ym.

Yritin sitten nopeasti tehdä asioita ja samalla laitoin lapsia nukkumaan. Petasin meidän sänkyä, kun lapsi huusi kuumaa mehua, ovat olleet vähän yskäisiä. Menin sitten sitä mehua antamaan ja siinä samalla sitten paijasin hetken lasta. Kun lapsi kävi sitten nukkumaan, menin jatkamaan hommia, eli pyyhkimään olohuoneesta pölyjä. Epähuomiossa jäi sitten miehen peitosta laittamatta pussilakana. Sain siivoukset lopulta tehtyä, hain peittoni ja tulin olohuoneeseen katsomaan televisiota.

Mies jo nuokkui sohvalla ja komensin petiin, ja menikin. Ja sitten kun minä menin nukkumaan, mies oli sängyssä hereillä ja marisi, kun ei ollut peittoa. Komensi minua sitten laittamaan sen, mutta en suostunut, koska ei itse voinut sitä laittaa silloin kun meni sänkyyn, vaan hiljaa siellä odotti, että minä, jo väsyneenä myös, menen sen hänelle laittamaan. Siitä kehkeytyi sitten arvaamattoman suuri riita, mies haukkui ja ilkeili. Lopulta repi multa peiton päältä ja mä läksin sitten lasten huoneeseen nukkumaan, peittona lasten päiväpeite. Minusta tuntuu, että vain me saadaan näin naurettavista asioista riita aikaiseksi. Joo, tiedän, ei olisi tuotakaan riitaa tullut, jos olisin sen peiton vaan laittanut. Mutta vaikka mies olikin sitä autoa siivonnut, olisi voinut silti auttaa minua illalla, kun näki, että kello on paljon ja hommat täysin kesken, mutta mies katseli koko illan televisiota. Ihan kuin minä olisin joku palvelija vain täällä, vaikka toki olihan mieskin sitä autoa laittanut ja sitä kovasti arvostan (kuulemma oli siitä hommasta niin väsynyt, ettei jaksanut tehdä mitään muuta).

Ei tosiaan riideltäisi sellaisesta asiasta. Meillä on joskus käynyt noin että olen ollut vaihtamassa meiän lakanoita, ja mennytkin nukuttamaan vauvaa ja pussilakanan laittaminen sekä lakanan laittaminen jäi siihen. Unohdin sen täysin ja tv:n katsomisen jälkeeen menimme hammaspesuille mieheni kanssa, ja minä jäin vielä pesemään meikkejäni kun mieheni meni jo sänkyyn.

Hän huomasi että ei oltu laitettu kuin tyynynliinat, ja niinpä hän laittoi lakanan ja pussilakanan ja kömpi petiin, johon minä sitten meikin pesemisen jälkeen kanssa menin.

Lapsellinen tuo sun miehes..

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No mun mies ei ainakaan ole niin uusavuton etteikö olisi itse saanut pussilakanaa laitettua. Todella kummallista touhua!

Niin eli hän olis sen laittanut, vaikka sä olisit ollut petaamassa petiä ja epähuomiossa sitten jäänyt se toisen peiton laitto, kun olit mennyt tekemään jo seuraavaa hommaa ja siinä samalla laittanut lapsia unille? Tää riita oli siis ilmeisesti miehen periaateriita, kun minä olin sängyn pedannut, minun olisi se peittokin pitänyt laittaa.

No mä en ymmärrä miten sillä voi ihan oikeesti mennä kaks päivää auton siivoomiseen?? :o
Ja on kyllä ollu turha aihe tapella.
Todellakin olis miehes voinu ihan itse sen pussilakanan laittaa peittonsa päälle.
Eri asia on kun meillä on semmonen tuplaleveä peitto niin siihen kyllä pyydän apua jos kerta mies maisemissa, se kun on tosi hankala yksin laittaa kun on semmonen että sivusta se peitto laitetaan sinne.

saatettaisi riidellä.. Oikeasti väsyneenä ihmiset riitelee hyvinkin pienistä asioista..

Minä huolestuisin vasta jos meidän ukko useemmin noin käyttäytyis. Kerta ei minusta kriisiä tee.

Oon alusta asti vaatinu et tehdään molemmat yhtä paljon kotihommia. Kyl mun ukko saa pussilakanat peittoihin. Tosin helpommin se unohtaa roskikset, ja muut, mut korjaa sit tilanteen. Pistä vaan mies kuriin, kyllä se siitä oppii! Oikeesti luulen et jotkut miehet äidit on passannu piloille (en siis väitä et sun tai silleen), mut ku on noita nähny ni kotoa se usein lähtee et mite ne on oppinu tekeen hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tosiaan riideltäisi sellaisesta asiasta. Meillä on joskus käynyt noin että olen ollut vaihtamassa meiän lakanoita, ja mennytkin nukuttamaan vauvaa ja pussilakanan laittaminen sekä lakanan laittaminen jäi siihen. Unohdin sen täysin ja tv:n katsomisen jälkeeen menimme hammaspesuille mieheni kanssa, ja minä jäin vielä pesemään meikkejäni kun mieheni meni jo sänkyyn.

Hän huomasi että ei oltu laitettu kuin tyynynliinat, ja niinpä hän laittoi lakanan ja pussilakanan ja kömpi petiin, johon minä sitten meikin pesemisen jälkeen kanssa menin.

Lapsellinen tuo sun miehes..

Näin on käyny meilläkin.

Tuota noin... kaksi päivää auton siivoamiseen, sillä välin kun sinä siivoat koko talon... auts... ja vielä pitäisi pussilakana olla ojennuksessa.

nojuu, siis "koko päivä", torstaina se meni joskus kymmenen maissa vanhemmilleen sitä auto laittamaan, tuli illalla puol seittemältä kotiin. Eilen lähti joskus puolen päivän maissa ja kuuden jälkeen tuli kotiin. Kuulemma huolellisesti teki ja paikat on kipeät puunaamisesta. Kiva, että huolehtii autosta ja on laittanut sen kevätkuntoon, vaikka menisikin koko päivä, ei siinä mitään! Ärsyttää vaan, että kun minä arvostan hänen työtään, en tunne, että hän arvostaisi minun.

No kyllä meillä kans riidellään välillä ihan turhanpäiväsistä asioista. En sitte tiiä että oliko miehes oikeesti suutuksissaan just siitä asiasta ettei lakanoita ollu vai johtiko joku toinen asia tuohon "mökötykseen" ettei voinu laittaa ite niitä lakanoita..just esim. väsyny niin että oli sitte pakko jostain alkaa marista.
Joskus minäki valitan ihan turhasta asiasta miehelle ku tuntuu että on pakko "purkautua" jollain tavalla. Meillä kun tämä arki on jokseekin tylsähköksi käyny niin ehkä sitä kaipaa jonkulaista kommunikointia ja valitettavasti se joskus sitte menee siihen marinaan ..voi sitä ressukkaa :D

Joskus mua oikeesti ärsyttää jotku miehen tavat ..ehkä pienet asiat mutta kun niitä on tarpeeks niin siitä tulee YKS ISO ja sitte räjähtää :D
esim. leipäpussi auki pöydälle jätettynä, maito pöydällä lämpenemässä, wc:n kansi ylhäällä, olohuoneessa astioita, koskaan ei voi itse petata oman puolensa sängystä ..äh voisin jatkaa listaa loputtomiin ja kuten sanoin ettei välttämättä just mikään yksittäinen haittaa mut ehkä esim. viikonloppuna ku mies kotona ja KAIKKI asiat menee suurinpiirtein noin, saa niinku perässä kulkee ..ku ei oo mitään oma-aloitteisuutta kotihommissa, lähes aina saa pyytää että "voisikko?". Ei tän kämpän tarviskaan kiiltää koko ajan mutta ihan kiva jos pystyttäis yhessä pitämään yllä sitä perussiisteyttä, KIITOS! 1 vuotias lapsi tietty kuljettaa noita leluja mut se nyt vielä menee :D

Asia meni nyt vähä sivuun mistä ap kirjotti mut sainpahan purattua :D

Kuule ap. Riitelette mitättömyyksistä, koska ootte molemmat yliväsyneitä. Ei sen kummempaa. Syyn yliväsynyt löytää ihan mistä tahansa.

Ottakaa rennosti ja nauttikaa toisistanne, muistakaa levätäkin välillä:)

minkä äidin ressukan sä oot miehekses ottanu ? :O siis jos ei saa pussilakanaa ite laitettua niin sitten saa olla ilman. meillä tietää molemmat että jos tekee jotain "omaa juttua" koko päivän, niin siinä on turha tulla marisemaan mistään muusta, siivouksesta tai puuttuvasta pussilakanasta.

Meillä kotitöihin tarttuu se, kuka sillä hetkellä parhaiten ehtii. Mies tekee ihan yhtälailla kotitöitä kuin minäkin, samoin minä autan auton siivouksessa, renkaiden vaihdossa jne. Ihme kiukuttelija tuo ap:n mies ollut tuossa tilanteessa. Mieheni olisi oitis laittanut pussilakanan peittoonsa, eikä olisi mitään jäänyt ihmettelemään. Itse asiassa mun mieheni tuskin olisi edes löhöillyt sohvalla, vaan olisi auttanut joko saattamaan siivouksen loppuun tai huolehtinut lapset nukkumaan.

niin ja se unohtu sanoa, että me kyllä siivottiin se auto yhdessä, ei menny edes sitä yhtä päivää 3h homma :D tuli väistämättä mieleen että miehes tahalleen ollu poissa jotta sinä siivoat

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No mun mies ei ainakaan ole niin uusavuton etteikö olisi itse saanut pussilakanaa laitettua. Todella kummallista touhua!

Niin eli hän olis sen laittanut, vaikka sä olisit ollut petaamassa petiä ja epähuomiossa sitten jäänyt se toisen peiton laitto, kun olit mennyt tekemään jo seuraavaa hommaa ja siinä samalla laittanut lapsia unille? Tää riita oli siis ilmeisesti miehen periaateriita, kun minä olin sängyn pedannut, minun olisi se peittokin pitänyt laittaa.

Kovin tiukalle kuulostaa miehes, eikö se suhteessa pitäis olla luonnollista että pyritään avittamaan toista jos pystyy. Niin pienestä asiasta kiinni, että kovin on pyhät periaatteet ukollas. Mielestäni sinä et ole kyllä ainakaan tehnyt mitään väärin!

Kyllä se meidän iskä ois kiskassu sen peiton korviin ilman sitä pussilakanaa reagoimatta siihen sen kummemmin, ja nukkunu tyytyväisenä aamuun! =)

Mutta joo, on sitä turhemmistakin asioista riidelty joskus.. :ashamed:

Kuule ap. Riitelette mitättömyyksistä, koska ootte molemmat yliväsyneitä. Ei sen kummempaa. Syyn yliväsynyt löytää ihan mistä tahansa.

Ottakaa rennosti ja nauttikaa toisistanne, muistakaa levätäkin välillä:)

No itseasiassa mä en ainakaan koe, että oltais yliväsyneitä, tai minä ainakaan (enkä kyllä keksi syytä, miksi tuo mieskään nyt yliväsyneeksi itseään olisi saanut). Me vaan riidellään aina, isommista ja näistä pienemmistäkin asioista. Riidat johtuu yleensä siitä, että kumpikaan ei koe, että toinen tekee tarpeeksi. Tää on niin syvältä, koska mä tahtoisin pystyä tekemään enemmän, mutta kahden pienen kotiäitinä arki on sitä lasten tarpeiden tyydyttämistä, ja niiden sotkujen siivoamista, siinä sivussa kun yrittää vielä ollakin lasten kanssa, ei paljon ylimääräistä ehdi.

Ne päivät, kun saan kunnolla siivottua, on aina lapsilta pois, silloin lapset menevät siinä sivussa just ja just. En halua, että tuollaisia päiviä on viikossa montaa. Mies taas ei huomaa, mikä työ lasten hoidossa on, mutta näkee, että kotona on paikat rempallaan, minulla kun usein jää asiat kesken, kun en malta tehdä loppuun jos lapset tarvitsee äitiään juuri sillä hetkellä. Ja sitten homma unohtuu.. Teen kyllä loppuun heti, kun sellainen hetki tulee, mutta mies ei sitä hetkeä jaksa odottaa, kun jo sanoo ja pam, riita taas!

Ap, mitäs jos seuraavalla kerralla et lähde siihen riitelyyn mukaan. Jos mies valittaa sotkusta, sanot vaan että täytyi hoitaa lapsia, et ehtinyt. Ja piste. Jos jotain alkaa mukisemaan, ole vaikka vastaamatta mitenkään tai vaihda puheenaihetta johonkin neutraalimpaan aiheeseen.

Yhteistyössä