Riikka Purran mielestä suomalaisten pitäisi ryhtyä panemaan ilman ehkäisyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No onpa järkevää. Mun nuoruusaikoinani nimenomaan EI suositeltu, koska aids oli juuri ilmaantunut ja sukupuolitaudit jylläsivät. Puhumattakaan tietysti nuorena sattuneita vahinkoraskaauksia.

Että ehkä kannattaa kuunnella muita kuin sinua.

Ai niin -
Nykyisin halutaan liikaa hallita elämää, ei se kuitenkaan mene aina kuten on suunniteltu.
Osaltaan juuri nuo vahinkoraskaudet pitivät 60-luvulla syntyvyyden riittävän korkealla tasolla. Sen jälkeen saatiin aborttilaki ja e-pillerit, tulos näkyy nyt eläkemaksuina ja veroina.

Viimeksi muokattu:
Nykyisin halutaan liikaa hallita elämä, ei se kuitenkaan mene aina kuten on suunniteltu.
Osaltaan juuri nuo vahinkoraskaudet pitivät 60-luvulla syntyvyyden riittävän korkealla tasolla. Sen jälkeen saatiin aborttilaki ja e-pillerit, tulos näkyy nyt eläkemaksuina ja veroina.

Nämä ovat ihmisten omia valintoja, jotka eivät päättäjille kuulu. Riikka on itsekin saanut keskenmenoja, aina surullinen asia, joten hänen pitäisi ymmärtää, ettei niitä lapsia noin vain tule.

Nämä ovat ihmisten omia valintoja, jotka eivät päättäjille kuulu. Riikka on itsekin saanut keskenmenoja, aina surullinen asia, joten hänen pitäisi ymmärtää, ettei niitä lapsia noin vain tule.
Jos luit jutun, huomasit varmaan Riikan toteamuksen: "Mutta en lainkaan aio kaivaa verta nenästäni ehdottamalla minkäänlaisia talkoita. Kunhan totean tämänkin tosiasian"

Minä en kuitenkaan ole päättäjä, joten voin vapaasti asiaan puuttua. Aika moni mamma palstalla ja tosielämässäkin antaa erilaisia seksi-, ehkäisy-, abortti- ja parisuhdeneuvojakin, vaikka ne omia valintoja ovatkin.

Jos luit jutun, huomasit varmaan Riikan toteamuksen: "Mutta en lainkaan aio kaivaa verta nenästäni ehdottamalla minkäänlaisia talkoita. Kunhan totean tämänkin tosiasian"

Minä en kuitenkaan ole päättäjä, joten voin vapaasti asiaan puuttua. Aika moni mamma palstalla ja tosielämässäkin antaa erilaisia seksi-, ehkäisy-, abortti- ja parisuhdeneuvojakin, vaikka ne omia valintoja ovatkin.

Heitti pallon ilmaan ihan tarkoituksella-

Voit puuttua varmaan lähipiirisi asioihin, mutta et muiden. Näin se menee. Jos joku pyytää neuvoja, niin se on eri asia. Esim. oma lapseni ja hänen kumppaninsa päättivät ehkäisystään yhdessä, vaikka lapseni kanssa ensin asiasta juttelin, kun hän kyseli. Ovat molemmat vastuullisia ja hyvä niin. Itse olin vähän holtittomampi nuorena.

Nykyisin halutaan liikaa hallita elämää, ei se kuitenkaan mene aina kuten on suunniteltu.
Toisaalta sukupuolitaudit on aisoissa.
Etkös sinäkin ole sitä mieltä, että kuka tahansa ei sovi yhteiskuntaan, sen täytyy olla tuottava yksilö. Epäilen, että nykyisin nuo kaltoinkohdellut vahinkolapset tulisivat tuottaviksi veronmaksajiksi, vaikka se sinun kohdalla olisikin onnistunut. Mutta suojaamattonan seksisi valtaisa hedelmä, tuo suunnaton äpäräparvesi, kuis he on elämässä menestyneet?

Etkös sinäkin ole sitä mieltä, että kuka tahansa ei sovi yhteiskuntaan, sen täytyy olla tuottava yksilö. Epäilen, että nykyisin nuo kaltoinkohdellut vahinkolapset tulisivat tuottaviksi veronmaksajiksi, vaikka se sinun kohdalla olisikin onnistunut. Mutta suojaamattonan seksisi valtaisa hedelmä, tuo suunnaton äpäräparvesi, kuis he on elämässä menestyneet?

👍

Kunhan yritti tuo pieni pieni mies taas kukkoilla "mammapalstalla" vaippamainosten lomassa.

Onneksi suurin osa naisista rakastaa myös niitä lapsiaan, joiden syntymää ei etukäteen suunnitellut.
Minun lapseni toki pärjäävät, onhan älykkyys aika vahvasti periytyvää.

Nykyisin kuulutetaan yhteisöllisyyden perään vähän kaikkialla. Se, että jokainen hoitaa omat asiansa eikä kukaan puutu muiden asioihin ei oikein vastaa normaalia yhteisöllisyyden määritelmää.

Niin, jos mies uskaltaa lausua mielipiteensä, on se kukkoilua? Onhan se, jos on tehnyt omasta miehestään tuppisuun eteismaton.

On se kukkoilua, kun kuvittelet, että ihmiset ovat kiinnostuneita tähän liittyvistä mielipiteistäsi.

Mitä tulee mun puolisoon, niin se puhua pälpättää niin paljon, ettei välillä rauhaa saa. Ja me ollaan kyllä tasaveroisessa suhteessa monessa asiassa.

Mitenkäs teillä? Teillä ilmeisesti niin, että sinä hoidat "perheasioita" koskevat keskustelut ja muut juoruilut "mammapalstalla" ja vaimosi tekee jotakin mielekkäämpää.

Onneksi suurin os naisista rakastaa myös niitä lapsiaan, joiden syntymää ei etukäteen suunnitellut.
Minun lapseni toki pärjäävät, onhan älykkyys aika vahvasti periytyvää.

Toivottavasti ovat perineet äidiltään.

Entä rakastavatko miehet? On eräskin poliitikko, joka ei niin välittänyt perheestään, kun muualla juoksi, syntyi lapsi, josta ei nyt taida niin välittää. Aikamoista.

On se kukkoilua, kun kuvittelet, että ihmiset ovat kiinnostuneita tähän liittyvistä mielipiteistäsi.

Mitä tulee mun puolisoon, niin se puhua pälpättää niin paljon, ettei välillä rauhaa saa. Ja me ollaan kyllä tasaveroisessa suhteessa monessa asiassa.

Mitenkäs teillä? Teillä ilmeisesti niin, että sinä hoidat "perheasioita" koskevat keskustelut ja muut juoruilut "mammapalstalla" ja vaimosi tekee jotakin mielekkäämpää.
Minä kerron mielipiteeni asioista ihan siitä riippumatta, kuinka moni tuosta on kiinnostunut. Ainakin sinä tosin olit, joten todistit oman väitteesi osittain vääräksi.

Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, kaksi eri mediaa uutisoivat kovin eri tavalla hallituksen ("OrpoPurra") hyvää esityksestä korottaa äitiysavustusta:
Iltalehden klikkiotsikko (poikkeustilanne, tyrkyttää, kaikille näille halukkaille naisille):

Turun sanomien asiallinen

Yhteistyössä