Riisihärö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häröilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vai 400 häröä kerralla... luin saman niiltä sivuilta, hui! Itellä just parhaillaan häröjä kämpässä. 70 -luvun talo. Tehdään häröistä munattomia, mutta miten? Suunnittelin ite huomenna soittaa taloyhtiöön, et miten menetellä? Sedälläni kymmenen vuotta sitten turkiskuoriaisia, ja koko kerrostalo piti myrkyttää. Liekö sama itsellä edessä?

Meille tuli riisihäröjä myslipaketin mukana tai sieltä ainakin luulen niiden tulleen. Kaikki kuivatarvikkeet oli pakko hävittää kun kerkesivät hipsiä niihin. Sen jälkeen pestiin kaapit puhdistussuihkeella ja rätillä sekä käsiteltiin permetriinipitoisella hyönteismyrkyllä. Myrkkyä työnnettiin ihan jokaiseen kaapinrakoon mitä kämpästä löytyi sekä listojen alle (listat irti,myrkkyä sinne ja lista paikalleen). Aikamoinen homma oli mutta päästiin kertaheitolla eroon. Inha kaveri muttei silti ole mahdoton hoitaa torjuntaa itse kunhan on huolellinen. Jos tuntuu olevan toistuva vieras niin sitten soittoa isännöitsijälle/vuokranantajalle jotta tilaavat myrkyttäjän visiitille.

Voi kauhistus! Nyt tuli tutuiksi nämä 1 mm pitkät riisihäröt joita käveli työpöydälle kun avasin uuden avaamattoman Elovenan ohraryynipussin. Kauhistuin ja vein pussin välittömästi roskiin. Olisi pitänyt säilyttää se ja viedä kauppaan takaisin. Niitä on varmaan kyseisen kaupan ryyni- ja hiutalehyllytkin täynnä vai mitä?
Taitavia vielä ovat, kun tunkeutuvat avaamattomiin pusseihin. Olisikohan turvallisempaa ostaa ryynit ja jauhot pahvipakkauksissa?
En uskalla edes ajatella vilistääkö niitä nyt kaikissa ruokakaappini kuivamuonissa?
Niin ovat pieniä otuksia ettei niitä edes katsomalla löydä kaapista.

Muutettiin juuri, ja ruokakaappeja siivotessa huomasin näitä ödeemeja siellä.. En laita mitään ruokia näihin kaappeihin nyt vielä. Mietin että onko joku pääsdyt eroon ilman myrkkyjä tyyliin säilyttämällä ruuat ilmatiivissä muovilaatikoissa? Pelkään sitä myrkkyä niin kun raskaana olen ja taapero ja kissakin löytyy.. Muutenkin se kaappien putsaus myrkytyksien jälkeen, kauhea ajatus..

Muutettiin juuri, ja ruokakaappeja siivotessa huomasin näitä ödeemeja siellä.. En laita mitään ruokia näihin kaappeihin nyt vielä. Mietin että onko joku pääsdyt eroon ilman myrkkyjä tyyliin säilyttämällä ruuat ilmatiivissä muovilaatikoissa? Pelkään sitä myrkkyä niin kun raskaana olen ja taapero ja kissakin löytyy.. Muutenkin se kaappien putsaus myrkytyksien jälkeen, kauhea ajatus..
En tiedä pääseekö niistä eroon, mutta oman mielenrauhankin kannalta kannattaa hommata kunnon ilmatiiviit muovipakkaukset ruoalle. Ei tarvitse sitten vaivata päätään asialla tai myrkytellä ainakaan ihan heti. Ovathan ne inhottavia, mutta kun tietää etteivät pääse ruokaan, niin niiden kanssa voi elää.

Yhteistyössä