Riisin ja pastan ohjeita vauvalle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Makarooni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Makarooni

Vieras
Meillä 8 kk:n ikäinen poika. Olen itse tehnyt ruuat, mutta vielä perunapohjaisia.

Oletteko tehneet itse jotain riisi- tai pastajuttuja tuon ikäiselle? Miten? Entä kananmuna? Voiko sotkea keitettyä munaa perunan kanssa ja antaa sellaista 8 kk:n ikäiselle?

Kiitos, jos joku tietää :)

Kananmunaa voi antaa, kannattaa katsella ettei aiheuta allergiaa.
Keität riisin ihan normaalisti ilman suolaa, niin käy hyvin ruokaan sekoitettuna.
Makaronit kannattaa keittää myös ilman suolaa pehmeiksi ja pienentää sauvasekoittimella alkuunsa. Ne eivä mene mössöksi, vaan sellaisiksi pieniksi paloiksi, mielestäni on paras aines 'kokkareisen' ruoan aloitteluun, ovat liukkaita ja valahtavat helposti kurkusta alas.

Kiitos nopeasta vastauksesta! :) Täytyy ruveta laajentamaan ruokavaliota :) vaikka aionkin pääosin pysytellä siellä perunalinjalla, mutta onhan se kiva antaa muutakin välillä. =)

Hei!!!

LIDListä saa ihanaa pikkuspagettia joka on kuin nuudelia mutta pätkittyä. Tästä olen tehnyt omalle 9kk pojalle ruokaa niin että olen soseuttanut kastikkeen (esim. jauhelihaa, porkkanaa, kukkakaalia)
ja lisännyt siihen keitetyt spagetit sellaisenaan. Keittoaikakin on tosi lyhyt, vain 3min.

Täysjyväriisihän on tosi terveellistä, varmaankin perunan vertaista ravintoa! Ruis-, kaura- ym. pastat on varmasti myös ok, mutta nekin on kuitenkin käsitellympiä ja ravintoainesisällöltään täysjyväriisiä köyhempiä. Perunan rinnalla riisi on varmasti tosi hyvä vaihtelulisäke!

Yhteistyössä