H
hyvät neuvot tarpeen
Vieras
Meillä on uusperhe joka nyt hajoaa,ero tulee voimaan lähiaikoina.Ongelma on vuokra-asunto jossa asumme,joka on ollut minun nimissäni jo ennen avioliittoa,eikä puolison nimeä ole koskaan ollutkaan vuokrasopimuksessa. Nyt kiistellään siitä,kummalla on oikeus jäädä asuntoon.Molemmilla on lapsia aiemmista liitoista,ja on myös yhteinen joka jää asumaan minun kanssani eron jälkeen,joten minulla on enemmän lapsia asumassa kanssani,kuin hänellä. Hänellä on paljon maksuhäiriöitä jo aiemman liittonsa ajoilta,ja hänen on vaikea saada uutta asuntoa vuokrattua,joten hän ei suostu lähtemään,vaan käskee minun lähteä. Enkä voi laittaa häntä pois kirjoilta ainakaan ennen kuin ero on selvä,sen olen tarkistanut isännöitsijältä,mutta entäs sitten kun ero on lainvoimainen?
Itse en haluaisi muuttaa,koska asuntohan on minun nimissäni,ja koulu ja tarha ovat vajaan 10 min. kävelymatkan päässä,hänen lapsensa ovat kauempana koulussa.
Mies lähtisi jos jostain saisi asunnon,mutta miten sen saa työtön,rahaton ja maksuhäiriöinen,auttaako sossu,koska hänellä on kuitenkin omat lapsensa?
Ja onko kellään kokemusta asunto-oikeudesta? Mitkä asiat vaikuttaa päätökseen?
Itse en haluaisi muuttaa,koska asuntohan on minun nimissäni,ja koulu ja tarha ovat vajaan 10 min. kävelymatkan päässä,hänen lapsensa ovat kauempana koulussa.
Mies lähtisi jos jostain saisi asunnon,mutta miten sen saa työtön,rahaton ja maksuhäiriöinen,auttaako sossu,koska hänellä on kuitenkin omat lapsensa?
Ja onko kellään kokemusta asunto-oikeudesta? Mitkä asiat vaikuttaa päätökseen?