Riitaa kummin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rainyday"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rainyday"

Vieras
Olen 15 v. ja rippijuhlani ovat tulossa. Pyysin kummitätiäni (joka on äitini sisko) siunaamaan minut kirkkoon. Hän suostui ja kaikki oli jo sovittu. Nyt kuitenkin äitini ja kummitätini välillä oli suuri riita, ja heidän välinsä menivät poikki. Kummitätini haukkui puhelimessa minut, äitini ja koko muun perheen. Hän poisti meidät facebookistaan, samoin tekivät hänen lapsensa (12, 14, 21, 23 v.). Hän ilmoitti ettei hän tule juhliini. Olen erittäin loukkaantunut hänen käytöksestään, ja erityisesti siitä ettei hän tule siunaamaan minua (pidin häntä "ykkös"kumminani, vaikkei heitä pitäisikään laittaa järjestykseen). Ripille pääsy on minulle tärkeä asia, ja olen odottanut sitä kauan. Pelkään myös, että hän haukkuu minua ja perhettäni muulle suvulle ja, että muukin suku saattaa laittaa välit poikki, vaikkei siihen syytä olisikaan. Onko minulla oikeus olla loukkaantunut ja laittaa välit poikki?

no sorry kun sanon näin suoraan. niin kummitätisi on tyhmä. syytönhän sinä olet äitisi ja hänen riitoihinsa. mä varmaan yrittäisin puhua hänelle vielä.ja jos ei onnistu, niin unohtaisin koko akan. ja pyytäisin sitten jonkun muun sinne alttarille

se, että välit menivät poikki serkkujeni kanssa, siis kummitätini lasten kanssa. Mutta tietenkin kaikki ovat oman äitinsä puolella. Pitäisi unohtaa tää asia, mitä enemmän ajattelen tätä, sitä enemmän koen tilanteen ahdistavana ja minua harmittaa vielä enemmän.

No mun mielestä on tyhmää että yksien riitaan lähtee mukaan muutkin! Eli miksi serkukset ei voi olla tekemisissä vaikka akat on riidoissa?

Oma äitini ja siskoni oli jossain vaiheessa riidoissa, ja sanoin molemmille, että on tyhmää, enkä aio olla kummankaan puolella enkä kuuntele paskanjauhantaa toisesta. Sopivat sitten myöhemmin.

en tajuu:

olen samaa mieltä ja olisinkin halunnut pitää yhteyttä serkkuihin. olivat poistaneet minutkin facebook-kavereistaan, joten otin sen aika selvänä merkkinä etteivät he halua olla tekemisissä myöskään minun kanssani.

No on oikeus loukkaantua, jos haukutaan ja katkaistaan välit vaikkei sinulla ole mitään tekemistä riidan kanssa. Ilmoittaisin kummille, että haluaisin hänet paikalle joka tapauksessa enkä halua valita osapuolta riidassa. Kirkkoon voisi ainakin tulla, siellä hän pystyisi olemaan ilman että joutuisi juttelemaan äitisi kanssa. Lisäksi sanoisin loukkaantuneeni haukkumisesta puhelimessa enkä halua kuulla samaa uudelleen, aikuisen ihmisen pitää osata pitää turpansa tukossa.

Serkuille ilmoittaisin kanssa, etten halua valita osapuolta riidassa ja haluaisin olla kavereita edelleen muiden riitelystä huolimatta.

Jotkut riidat on vaan "elämää suurempia"... ainakin riitelijöiden mielestä. Ikävää, että se pilaa sinun suhteesi sukulaisiisi ja ison päiväsi.

Yhteistyössä