Riitaa lomista töissä. Mitä tässä pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmi"

Vieras
Myönnän, että minulla on ollut viime aikoina kaikki juhlapyhät ym. vapaana, mutta minulla on 8-vuotias lapsi eli tokaluokkalainen. Nyt sitten muutama lapseton työkaveri vetänyt tästä herneet nenään ja olleet esimieheen yhteydessä. He haluavat myös esim. hiihtoloma viikon vapaaksi.

Aika kohtuutonta. Miksi he haluavat juuri hiihtoloma viikon nyt? Hehän voivat lomailla milloin haluavat. kouluikäisen kanssa lomailtava silloin kun koulusta lomaa.

Mitä mieltä olette? He ovat ehdottaneet esimiehelle kiertävää lomalistaa, mutta sitten ainakin meidän elämä vaikeutuu todella.

No lapsettomana en ymmärrä, miksi joku haluaisi pitää hiihtolomansa koulujen lomien aikaan. Itse en pitäisi.

Mutta saattaahan olla, että ap sun työkaverit suunnittelee jotain reissua/sukulointia/laskettelua sukulaistensa tai kavereidensa kanssa, joilla niitä lapsia on. Tuskin he lomiaan pitäisi koulujen hiihtoloma-aikaan vain sun kiusaksi.

Muiden juhlapyhien kohdalla kyllä lomien pitäisi kiertää. Ei ole reilua, että lapsettomat joutuu aina olemaan pyhät töissä.

ymmärrän tuskasi itsekin samassa tilanteessa olleena mutta kyllä se oikeus lomailuun kuuluu kaikille. Esim lapselliset vaativat aina heinäkuuta lomakuuksi ja lapsettomat joutuivat aloittelemaan touko-kesäkuussa ja tästähän meteli nousi. tottakai nousi. sun on vaan järjestettävä lapsellesi hoitaja.

Itse lomailin ennen lasta aina kun muut ei ja annoin työkaverien pitää hiihtolomat ynnä muut, nyt kun mulla on lapsi niin yllättäin tämäkin homma on "unohtunut" ja kaikesta saa vääntää. Kukin vuorollaan joten kiertävä lista on varmaan hyvä idea!

No onhan tuo perseestä, aattele kun siellä ollaan toimistossa pää savuten laskettu sun vapaita ja hiihtolomankin se saa vapaaks!i Ei kuulkaas onnistu kun meijän Penan kansakoulukaverin tyttären ottolapsi ja hänen serkkunsa ehkä ajavat tätä kautta Leville mennessään! Kyllä tuolle nyt pitää laittaa toppi että alvariinsa viettää aikaa lapsensa kanssa, nehän voi jättää nykypäivänä tekemättä, niin! Sitten hyökätään sukkahousut suhisten esimiehen tykö, sinultahan ei suoraan kysytty eihän? Anna akkojen viettää hiihtolomansa ne tulee sieltä turpa väärässä kuitenkin kun ei ollutkaan hiihtokelejä ja Penat oli viikon putkeen kännissä.Pidä sä pääsiäisen aikaan, siitä tulee vähän lisäpäiviäkin ja siitähän riemu ja ne sukkahousut taas repeääkin.

Kyllä koululaiselle voi keksiä jotain muutakin ohjelmaa lomalle, kuin perheen yheinen lomailu ja koulusta saa lomaa kyllä muinakin aikoina kuin virallisina loma-aikoina, jotta perheloma onnistuu. Leirejä ja kursseja järjestetään paljon talvilomaviikoillakin ja varsinkin kun lapsi kasvaa, niin leiri tms. on ihan hyvä vaihtoehto.

Itse olet kohtuuton.

Kiertävä lomalista on hyvä ja mahdollisuus vaihtaa lomia työkaverin kanssa. Mun mielestä on todella törkeää vaatia itselleen kaikki "parhaat" lomat sillä perusteella on lapsia. Entä jos niitä lapsettomia työkavereita on vain yksi? Täytyykö tämän sitten pitää kesälomansa huhtikuussa ja hiihtolomat tammikuussa? Itse olen joskus kiltisti antanut perheellisten valita AINA lomat ensin ja loppujen lopuksi en koskaan ehtinyt edes pitää kaikkia lomiani millään tasolla järkeviin aikoihin.

Olet itsekäs. Itselläni 5 lasta ja meillä on lapsettomia työntekijöitä. Joka toinen vuosi pidän lomat lasten lomien aikana. Kaikkilla on oikeus pitää lomia silloin kun haluavat vaikka olisivat lapsettomia.

Miksei isä voi jäädä lapsen kanssa hiihtolomalle ja sinä pidät lomasi myöhemmin? On se lapsestakin mukava tulla koulusta kotiin kun äiti onkin kotona odottamassa.

Kiertävän lomalistan ansioista voit varata edes joskus lomamatkasi etuajassa ja saada sen ehkä vähän halvemmalla kuin muuten. Tyttösi on jo aika hyvässä iässä eikä loma.aikojen huoli ole enää montaa vuotta. pystyttekö tekemään niin, että saisit edes alku tai loppuviikon vapaaksi?

KOhtuutonta on se, että yksi pitää aina lomansa kun huvittaa/haluaa ja muille jää ns. jämät. Kovin tuttua meidänkin työpaikalla. Vahvat ja äänekkäimmät vetää kaikki parhaat lomaviikot ja kesälomat ja sitten lapsettomat, sinkut tai muuten hiljaiset tyypit saa tyytyä jäljelle jääviin. Todella kamalaa. Onneksi nykyään on kiertävä lista ja kenelläkään ei ole mitään napisemista!

Onneksi ei tällä hetkellä ole tuota ongelmaa.. Koulussa työskentelevänä ongelmaksi muodostuu sen sijaan se, että lomat on nimenomaan pidettävä koulun loma-aikoina oli lomapäiviä/ylityötunteja riittävästi tai ei. Valitettavan usein joutuu siis ottamaan myös palkattomana osan lomista...

[QUOTE="Mimmi";25632651]He ovat ehdottaneet esimiehelle kiertävää lomalistaa, mutta sitten ainakin meidän elämä vaikeutuu todella.[/QUOTE]

Miksi työkavereidesi elämän pitäisi vaikeutua sen takia, että sinä olet noin yhdeksän vuotta sitten harrastanut suojaamatonta seksiä? Sinä olet lapsesi hannkinut, joten sen mukaan sinun myös pitää elää.

No ainakin oikeudenmukaista olisi, että teillä olisi myös kiertävät lomalistat kuten lähes joka yrityksessä.
Kyllähän se joskus keljuttaa, että miksi lapseton ihminen haluaa just lasten hiihto-/syysloma viikolla lomaa. Vaan oikeushan se hälläkin on. Saat vaan työkavereitten vihat niskaasi, jos kovin alat kiukkuamaan lomista!!!

Yhteistyössä