Riitelystä - kumman "syy"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aargh

Vieras
Mies on ollut useamman päivän töissä ja tänään pääsi aikaisin ja alkoi muutaman päivän vapaa. Olen näinä päivinä hoitanut lapsen (6kk) pääsääntöisesti, kun mies on kotona ollessaan nukkunut ja urheillut (hänellä urheiluharrastus 4krt/vk). Minulla tämän päivän suunitelmissa oli käydä äkkiä viemässä äidilleni yksi tavara lainaan, kädä kaupassa ja kirpputorilla viemässä tavaroita myyntiin. Mies taas oli suunnitellut kasaavansa makuuhuoneeseen sängynpäädyn ja ison kaapiston, jotka ovat kolme viikkoa odottaneet autotallissa inspiraatiota.

Päivällä kun mies oli syönyt, aloin hinnoitella kirppistavaroita ja mies lupasi syöttää vauvalle ruuan. Syöttikin, mutta jätti ruokalapun, ruokatuolin, pöydän ja lattian aivan suttuisiksi ja lopulta laski vauvan lattialle ja sehän tietysti ryömi sotkemaan kirppistavarat. Pyysin miestä ottamaan vauvan ja tämä tulikin sitten viereen istumaan vauva sylissään ja vauva kitisi tavaroiden perään, ei suinkaan voinut esim. leikittää vauvaa. Kun sain homman valmiiksi, niin puhelimeni soi ja siskoni soitti. Mies haukkui siskoni ja kielsi vastaamasta. Vastasin kuitenkin ja sitten mies alkoi mielenosoituksellisesti kannella makkarista tavaroita ja haki kaapit sun muut sälät sinne. Koitin tiedustella, että miksi sitä nyt pitää alkaa tekemään, että ei ehditä sinne kirpparille. Mies vaan sanoi että hän kielsi vastaamasta, että oltaisi puhuttu.

Sitten hän päätti, että vie minut kirpputorille vauvan kanssa ja tekee itse omia hommiaan. En suostunut, koska mitä järkeä minun on mennä vauvan kanssa säheltämäänm en saa mitään laitettua minnekkään. No sitten ehdotti, että jätän vauvan hänelle, kun hän kokoaa huonekaluja - juu pikkasen vaarallista vauvan ryömiä seassa. Lopulta luovutin, että tehkööt omiaan, jolloin mies haukkua minua siskoni kaltaiseksi saamattomaksi ja laiskaksi ja sanoi että kirpparille ei mennä ikinä ja hän polttaa kirppistavarat. Ei suostunut antamaan vauvaa minulle syliin, koska olin kuulemma kiukkuinen (oikeasti hän huusi).Vauva perääni ja mies sitten antoi vauvan minulle. Meni kokoamaan niitä hemmetin hyllyjään.

Minulla tämän päivän suunitelmissa oli käydä äkkiä viemässä äidilleni yksi tavara lainaan, kädä kaupassa ja kirpputorilla viemässä tavaroita myyntiin. Mies taas oli suunnitellut kasaavansa makuuhuoneeseen sängynpäädyn ja ison kaapiston, jotka ovat kolme viikkoa odottaneet autotallissa inspiraatiota.
Oliko kumpikaan vaivautunut kertomaan toiselle suunnitelmiaan, vai pitivätkö molemmat itsestään selvänä asiana että voi toteuttaa suunnitelmansa toisesta välittämättä?

[QUOTE="mä";23709854]Molempien :( sopikaa ajoissa kunnolla milloin mies hoitaa vauvan ja milloin sulla on "vapaata" omille hommille.[/QUOTE]

Juu, tiedän että menin metsään tuossa, että en riittävän selvästi ilmaissut että tänään teen muuten näin ja sinä hoidat vauvaa piste. Jotenkin oletin, että kun ennenkin työputkien jälkeen olen varannut ekan vapaan omille touhuille, niin tajuaisi, mutta ilmeisesti ei. Vauva on myös ihan vastikään oppinut ryömimään, niin mies ei ehkä tajua, kuinka raskasta on, kun mitään ei enää voi tehdä ilman että vauva sotkee tai tekee jotain päätöntä.

Joo en jaksa lukea koko tekstiä, mutta riitaa saa harvoin yksinään aikaan... Vaikka toinen tekiskin tyhmemmin kuin toinen niin yleensä sitä syytä löytyy molemmista. Tsemppiä selvittelyyn...

pienen loman alkuun, joskus pelkän viikonlopunkin alkuun tuntuu kuuluvan riita. yleenaä se johtuu siitä että arkena ei ole aikaa riidellä tai edes keskustella.
mutta vika on molempien. kumpikaan ei ole ajatustenlukija että tietäisi mitä toinen on suunnitellut jos ei asiasta keskutella. todennäköisesti mies on yhtlailla kui nsinäkin odottanut loman alkua, että saisi kasaantuneet hommat tehtyä, ja odottaa että sinä ilahtuisit kun saa makuuhuoneen valmiiksi. sitte ku odtukset ei kohaa, tulee ylilyöntejä. pahinta mitä nyt oi tehä on pilata loppu loma mököttämällä.

[QUOTE="huh";23709978]On varmasti ihana perheonni teillä kun vauvaa heitellään sylistä syliin ja kinataan kuka JOUTUU hoitamaan lasta[/QUOTE]

Niin, teillä varmaan oikein kilpaillaan että kumpi saa sylitellä ja hoitaa, äiti joka on kaksin suuritarpeisen vauvan kanssa ilman apuria pitkiä aikoja kerrallaan vai isä joka tekee pitkää päivää pitkässä putkessa raskaassa työssä. Kyllä, joskus kinataan siitä, kumpi JOUTUU hoitamaan ja tekemään, mutta tottakai hoidan jos isä jostain syystä ei hoida, ei vauva hoitamatta jää.

Yhteistyössä