Riittääkö 30 euroa rippilapselle lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kyseessä siis veljeni. Tai jos ollaan tarkkoja niin velipuoli, meillä on eri isä. (Joo turha tarkennus, joku vetää nyt hernekeitot nessuun mut ihan sama.)

Jokatapauksessa mietin, että riittäiskö se. On nimittäin oma rahatilanne sen verran tiukka, että ei millään viittis laittaa 50 euroa. Siskolleni annoin kolme vuotta sitten rippilahjaksi 50euroa, mutta olen siskoni kanssa tosi läheinen (hän siis ns. kokonainen sisko), mutta silloin oli rahatilanne tiukka ja kyllä toi 50 euroo tuntukin. Meillä on omien lasten synttärit kesäkuussa, joten kemujen järjestäminen ja sellainen tiukentaa kesäkuun budjettia entisestään.

Mietin nyt vaan tota... luultavasti mun veljet antaa sen 50euroa. Mutta toisaalta ne käykin töissä eikä niillä ole lapsia.

ei tarvitse rahaa antaa ollenkaan. Jonkun muistojutun voi halvemmankin antaa.
Minä en tajua miksi rippikoulun käynnistä on joku rahastusjuttu nykyään tullut. aikanaan riitti yksi ruusu ja onnettelemassa kirkon pihalla sai käydä joku tuttu ilman ruusujakin. vain mummot ja kummit ja vanhemmat osti jotakin ja se oli tyyliin rippiristi, virsikirja tai jotakin muuta aiheeseen sopivaa tai siihen että yksi askel aikuisuuten otettu.
en anna nytkään rahaa sisarusten lapsille. Tylsä täti ostaa jonkun tylsän ajatelmakirjan ja kirjoittaa siihen jonkun ajatuksen kansilehdelle joka linkittä sen rippikouluun.

Rippikoulun käyminen ei ole mitään rahastusta.Jokainen antaa sellasen lahjan minkä itse haluaa.Olkoon se lahja sitten jokin muistoesine tai rahaa.Tosiasia on kuitenkin se, että monet nuoret tottakai pitävät rahalahjoista...saavat itse sitten käyttää miten haluavat.Jos rippikoulun käymistä pitää rahastuksena, niin voihan sitä olla tosiaankin antamatta sitä rahaa ja jos oikein koville ottaa, niin olisko silloin parempi olla antamatta mitään, jos ei anna täydestä sydämestä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Rippikoulun käyminen ei ole mitään rahastusta.Jokainen antaa sellasen lahjan minkä itse haluaa.Olkoon se lahja sitten jokin muistoesine tai rahaa.Tosiasia on kuitenkin se, että monet nuoret tottakai pitävät rahalahjoista...saavat itse sitten käyttää miten haluavat.Jos rippikoulun käymistä pitää rahastuksena, niin voihan sitä olla tosiaankin antamatta sitä rahaa ja jos oikein koville ottaa, niin olisko silloin parempi olla antamatta mitään, jos ei anna täydestä sydämestä ;)

se on rahastusta silloin jos vain rahalahjoja arvostetaan ja sittenkin katsotaan kieroon jos kaksikymppisen vain saa. Rippikoulu ainakin aikanaan käytiin ihan vaan rippikoulun vuoksi eikä siksi että saisi jotakin kivaa siitä kiitokseksi.
Ja en todellakaan anna rahaa lahjaksi jos vaan muuta keksin, koska raha on vain rahaa ja yksi seteli hukkuu toisten setelien joukkoon eikä siitä muistoa jää päinvastoin kuin jostakin esineestä. ja ne mitä minä annan lahjaksi annan todellakin sydämestä enkä kukkarosta! Kun ostan jotakin minä oikeasti mietin miten se sopii kenellekin ja pyrin ostamaan lahjan saajan mukaisen oman lahjan.

ettei vain sittenkin tuo että on "vain" velipuoli paina vaa,assa nyt siihen, että haluat antaa pienemmän rahan kuin siskolle. no mä en kehtais noin tehdä, mutta jokainenhan tekee oman tuntonsa mukaan. mä vaikka kerjäisin sen 20 euroo, tai veisin pulloja kauppaan, että saisin saman verran annettua kuin sille "oikeellekin" siskolle. ei pääsis koskaan osoittaan sormella velipuoli mua siitä asiasta

eikö se musitaminen ole tärkeitä. ja 30 euroa on sentään 15 vuotiaalle jo ihan hyvä raha, sillä saa vaikka mopoon bensaa, tai jotain muuta kivaa pientä. jos joku sanoo että 30 euroa on taskuraha niin jo on rahanarvo hukassa. ei se raha puussa kasva!

Yhteistyössä