Riittääkö 600? lapsilisiin asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Kolme lasta alle 9v ja kaksi aikuista. Rahat pitäs riittää ruokaan ja bensaan (autolla kuljen n. 80km/pv), laskut on maksettu.

Että riittääkö? Joillakuilla ei ole edes tuota summaa käytettävissä lapsilisiin asti.

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
No entäs kun täällä saman kokoinen perhe ja rahaa 40e???? Riittääkö? Pakko.

Sori, en voi mitenkään uskoa, että tuo määrä riittää ellei teillä oo pakastin täynnä ruokaa. Tuolla rahamäärällä ajaisin töihin korkeintaan 3 päivää....

riippuu ihan millasta ruokaa laitat? eihän tuo kummonen summa ole, jos tottunut aina laittaa kalleinta pöytään. tai jos tapana on shoppailla vaatteita tms. harvase päivä. mutta normi eloon riittä mainiosti ja jäisi vielä ylikin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sori, en voi mitenkään uskoa, että tuo määrä riittää ellei teillä oo pakastin täynnä ruokaa. Tuolla rahamäärällä ajaisin töihin korkeintaan 3 päivää....

millanen syöppö sulla on autona???

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:

jos töihin on vaikka 150km suuntaansa ei kulutus merkkaa mitään.

No arvon just, että riittäiskö meillä 40? viikon ruokiin. 600? on kyllä jo kova raha, tee ruuat itse alusta loppuun niin tuosta jää vielä helposti 200? säästöön.

no meillä on nyt 300e lapsilisiin ja 2 aikuista + 1 lapsi.. Aateltiin pärjätä.. Näinhän me ollaan pärjätty pari vuotta ja seuraavat pari pitäs pärjätä :) Ja toinen lapsi haaveissa, siltikin meinataan pärjätä

Ei oo pakastin täynnä ruokaa, vajaa viikoksi on jääkaapissa. Mut pakko tuo rahamäärä riittää kun ei yksinkertaisesti OLE enempää.. Onneks tuli tänään viel s-bonukset 40e..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No arvon just, että riittäiskö meillä 40? viikon ruokiin. 600? on kyllä jo kova raha, tee ruuat itse alusta loppuun niin tuosta jää vielä helposti 200? säästöön.

No siis minä teenkin AINA ruoat alusta loppuun itse. Nyt vaan mietin, että onko tuossa summassa yhtään pelivaraa vai meneekö kaikki perustarvikkeisiin, eli ruokaan ja bensaan. Lähinnä ajatuksena se, että kärsiikö ostaa lapsille talvivaatteita vai loppuuko rahat kesken jos nyt ostan...

Meillä on iso auto jossa 3.8L moottori, vie siis paljon bensaa.

Ootko ajatellut, että vaihtaisitte pienempiruokaiseen autoon? tai jos ihan ekotekona kulkisit julkisella (jos siis yhteyksien puolesta mahdollista)? Vaikuttaa kyllä aika bensarohmulta autolta.

Ja eikö noilla sinun työkilometreillä kannattaisi jo ajaa dieseliä?!

Vaihda autoa. Meillä ajaa 7hlön diesel touranilla 900km per tankki.

No joo, vaihtaisin jos voisin mutta just nyt ei pysty. Autolainaa ei oteta ja uudempaan ei ole varaa. Mulla ajot vähenee kohta ihan minimiin joten bensan kulutukskin laskee loppuvuotta kohti huomattavasti.

No siis minä teenkin AINA ruoat alusta loppuun itse. Nyt vaan mietin, että onko tuossa summassa yhtään pelivaraa vai meneekö kaikki perustarvikkeisiin, eli ruokaan ja bensaan. Lähinnä ajatuksena se, että kärsiikö ostaa lapsille talvivaatteita vai loppuuko rahat kesken jos nyt ostan...

Mä teen usein niin, että jos tarvii ostaa jotain isompaa ja mietin, riittääkö sit ruokaan rahaa niin teen pakkaseen useampien päivien ruuat valmiiksi eli tavallaan varmistan, että ruokaa ainakin piisaa. Tee sinäkin niin ja jätä vaikka 100? pelivaraksi maito- yms. ostoksiin. Loput voit käyttää vaatteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

Meillä on iso auto jossa 3.8L moottori, vie siis paljon bensaa.

No ihan varmasti vie paaaaaaljon bensaa. :) Mutta sen kait olette tiedostaneetkin autoa ostaessanne...

Niin, ajoa on nyt harvinaisen paljon tiedossa seuraavat 2kk. Normaalisti ei tule läheskään noin paljo ajoa päivässä...

Lapsilisät tulee tässä kuussa jo 23.10. Eli 600e 2 viikoksi. Kyllä varmaan riittää, kun laitat riittämään. Meillä ei ihan tuotakaan ja 4 lasta.

Kiitos muuten tiedosta:) Jus mietin että nekin tulee vasta sit maanantaina, mut tuleekin pe:)

Yhteistyössä