riittääkö tarjottavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermona

Vieras
poika täyttää 4v. lähinnä lähisukulaisia tulossa. 9 aikuista ja 4lasta josta yksi alle vuoden ikäinen jolle ei suoda vielä herkkuja.

Riittääkö jos mulla on pöydässä mokkapaloja, 5munan täytekakku, keksejä 3 erilaista, kääretorttua, suklaakarkkeja. Onko liika vai liian vähän??

Nii joo ja yhdelle pitää olla gluteenitonta sille hommasin ihan erillisen leivoksen.

Katso, ettei suklaakarkeissa ole muruja eli gluteenia. Kaupoista saa muuten myös kohtuuhyviä gluteenittomia pikkuleipiä, joista loput voi vaikka pakastaa seuraavaa vierailukertaa varten. Viennetta-jäätelökakku maistuu varmaankin kaikille myös. Tottahan nuo muuten riittää, eikä tarvitse kovin suuria määriäkään olla kun on noin montaa sorttia. :)

täytekakku ja kääretorttu hyvin saman tyyppinen , vaihda kuivakakkuun.
Pullaa tietenkin. Keksejä vain yhtä lajia.
Suolaista myös,juustosarvia,kinkkupiirakka, karjalanpiirakoita.

"Suolakeksejäkin" saanee gluteenittomina. Itse tykkään niistä.

Suolaisen tarjottavan tarpeellisuuteen vaikuttaa mielestäni se, kuinka kauaa vieraat tulevat. Suolakeksit, pähkinät (tarkista esim. chilipähkinöistä gluteeni) ja vaikka joku leikkele sievästi tarjolle rullaatuna ovat kyllä helppo lisä, vaikka vieraat tulisivat ihan naapurista.

meillä ei ole tapana tarjota suolaista tällaisilla ei niin virallisissa juhlissa joille tulee vaan omat vanhemmat, miehen vanhemmat, isomummo ja vaari sekä kummit.... :)

mutta tuon kääretortun kanssa oon hieman epävarma jospa sen vaihtais johonkin kuivakakkuun...

Yhteistyössä