riittäiskö 230€ ruokaan ym. 12 päivän ajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neith"

Vieras
3 henkiselle perheelle jossa 2 kissaa?
niin että ruoka on hyvää, suht terveellistä (vihanneksia,kasviksia ja hedelmiä)
ja vaihtelevaa?

siis millaista ruokaa te tekisitte?

Meillä riittäis kyllä, meillä on muuten saman kokoinen perhe, mutta kissojen sijasta kaksi pientä koiraa. Mä teen yleensä loppukuusta isompia määriä kerralla ruokaa, jotta niistä joko riittää kahdeksi päiväksi, tai sitten osan pakastan. Halpoja ruokia on esim. keitot, makarooni ja lihaperuna(sose)laatikko, kaalilaatikko, sianliharuuat jne. :)

Tonnikala on kanssa halpaa, mutta se on musta kissanruokaa. Mut sullahan olikin kissoja. :D

mä sain kauppalistat suunnittelemalla tuon summan menemään, tarkoitus oli mennä alle 200€ mutta en mä vaan onnistunut
enemmän menis jos ei olis pakkasessa lihaa ekalle viikolle..
kissanruokiin menee se 36€ tuona aikana, lisäksi n.18€ kissanhiekkoihin

[QUOTE="Neith";24867554]mä sain kauppalistat suunnittelemalla tuon summan menemään, tarkoitus oli mennä alle 200€ mutta en mä vaan onnistunut
kissanruokiin menee se 36€ tuona aikana, lisäksi n.18€ kissanhiekkoihin[/QUOTE]

Kissanruokiin 36 euroa 12 päivässä?? Vaihda halvempaan, samaten kissanhiekka, jätä energiajuomat, herkut ja tupakat kauppaan ja tee itse ruokasi niin hyvin riittää.

[QUOTE="Neith";24867554]mä sain kauppalistat suunnittelemalla tuon summan menemään, tarkoitus oli mennä alle 200€ mutta en mä vaan onnistunut
kissanruokiin menee se 36€ tuona aikana, lisäksi n.18€ kissanhiekkoihin[/QUOTE]

okei. seuraava kysymys onkin sitten, että millaisia ruokia suunnittelit tehdä ? mitä siis oli ostoslistalla ? :)

[QUOTE="vieras";24867582]Kissanruokiin 36 euroa 12 päivässä?? Vaihda halvempaan, samaten kissanhiekka, jätä energiajuomat, herkut ja tupakat kauppaan ja tee itse ruokasi niin hyvin riittää.[/QUOTE]

no sanos muuta, mutta nuo kissat ei suostu noita halvimpia syömään, ja jos eivät saa syötävää ruokaa niin paskovat sohvalle jne. eli saavat sitte latz purkkeja.. ja koska ovat porsaita niin täytynee laskea 3purkkia vrk
kissahiekkaa menee suht runsaasti, ja se on suht halvinta hiekkaa mikä paakkuuntuu..
ja ihan vain mainintana, tuossa ei ole energiajuomia,tupakoita eikä herkkuja..

voi kule varmaan riitäis. Kuudelle saisin riitäämään tuon mainiosti ja syötäisiin . meilä tosin 5 hlöä saa ilmaisen ruoan koulussa, mutta silti se riitää hyvin. jää vielä rahaa ostaa herkkuja kerran viikossa saunapäivisin. ulkona käydään syömässä ( hese, rax tai vastaava) noin 4 kerta vuodessa.
ei omisteta autoa, eikä edes tarvita. osataan pyöräiäkin kouluun / töihin/ harkkoihin jne.

mun kissa syö erikoisruokaa jota saa vain eläinlääkäristä. se maksaa 1,5kg 17,40€ ja se kestää kuukauden. märkäruokaa pelkästään ei suositella kissoille. harvemmin se saa sitä, mutta lihaa on tarjolla. kissallani on vaivana se, että virtsatiet menee tukkoon, ja tuo ruokavalio pitää sen auki.
toinen kissa saa syödä normaalia ruokaa, mutta kohta kun se on kasvanu junnuiästä rupee syämään samaa ruokaa kun vanhempi kissa, ihan senvuoksi, että on kovin hankalaa estää vanhempaa syömästä pennun ruokia. sitten kissan ruokiin menee todennäköisesti 34,80€ kuukaudessa.

perheeni syö kohtalaisen edullisesti, meitä on 5 henkilöä ja keskimäärin ruokaostoksiin menee 400€ kuussa. itse oon aika pieni ruokainen ja osan ajasta lapset syö muualla, niinkun päiväkodissa ja koulussa.

koirani syö ihan perus höttöö, menee 10€ kuussa rahaa

okei. seuraava kysymys onkin sitten, että millaisia ruokia suunnittelit tehdä ? mitä siis oli ostoslistalla ? :)

tossa on ihan perusruokaa

makaronilaatikkoa, makkarakeittoa,jauheliha kastiketta,kanankoipia,janssonin kiusausta, kinkkukiusausta,possukastiketta,kalapuikkoja
riisiä,perunaa,makaroonia lisukkeena. porkkanaa raasteena,kurkkua,tomaattia ja kaaliraastetta on luvassa aterioilla.
maitoon menee rahaa kun se on luomu kevytmaitoa ja nuo äijät sitä juo aterioilla
mä juon piimää
puuroa on aamu/iltapaloilla, vaihtelun vuoksi on myös jugurttia.
hedelmiä tietty pitää ostaa, banaania, omenaa

[QUOTE="Neith";24867648]tossa on ihan perusruokaa

makaronilaatikkoa, makkarakeittoa,jauheliha kastiketta,kanankoipia,janssonin kiusausta, kinkkukiusausta,possukastiketta,kalapuikkoja
riisiä,perunaa,makaroonia lisukkeena. porkkanaa raasteena,kurkkua,tomaattia ja kaaliraastetta on luvassa aterioilla.
maitoon menee rahaa kun se on luomu kevytmaitoa ja nuo äijät sitä juo aterioilla
mä juon piimää
hedelmiä tietty pitää ostaa, banaania, omenaa[/QUOTE]

Yli 200 euroa meni noihin? Älä jauha paskaa :D

[QUOTE="Neith";24867648]tossa on ihan perusruokaa

mä juon piimää
hedelmiä tietty pitää ostaa, banaania, omenaa[/QUOTE]

noihin meni siis lähemmäs 200 e ?! :O

[QUOTE="vieras";24867673]Yli 200 euroa meni noihin? Älä jauha paskaa :D[/QUOTE]

no kyllä, siis kissojen ruuat ja hiekat mukaan laskettuna
jauheliha maksaa liki 3€/400g ja yhteen kastikkeeseen menee 2 pkt
siitä syödään kerran kunnolla ja jää töihin evääksi loput
maito maksaa 1,45-1,6l (riippuen merkistä) samaten se piimä mitä juon
kahvi maksaa n. 3€ paketti jne

[QUOTE="Neith";24867706]no kyllä, siis kissojen ruuat ja hiekat mukaan laskettuna
kahvi maksaa n. 3€ paketti jne[/QUOTE]

En usko edelleenkään :) Maitoa ette ole päiväyksenkään takia voineet hirveitä määriä ostaa. Aivan takuulla jätät jotain kertomatta ;)

niin siis ruokaa syödään joka päivä: aamiainen, lounas, välipala,iltaruoka ja iltapala, poislukien 2 päivää jolloin syödään vain 1 lämminruoka ja vain aamu/iltapala sekä välipala

me syödään reilusti, siis ei mitään linnun annoksia, ja kyllähän vihanneksiin ja hedelmiin uppoaa rahaa

[QUOTE="vieras";24867732]En usko edelleenkään :) Maitoa ette ole päiväyksenkään takia voineet hirveitä määriä ostaa. Aivan takuulla jätät jotain kertomatta ;)[/QUOTE]

no eihän noita vielä ole ostettu :o
tuo on seuraavan 12 päivän (oikeastaan 14päivän mutta kahtena vikana päivänä lapsi ei ole kotona ja mies on töissä niin en ole niitä niin laskenut mukaan)
kun on x määrä rahaa käytössä niin pitää suunnitella valmiiksi, joten olen nämä laskenut ja hinnat perustuvat kauppakuiteissa oleviin hintoihin/tietoon siitä mitä jokin maksaa ja osa tietty arvioon jolloin heittoa on ehkä 0,10-0.50€ todelliseen hintaan

[QUOTE="Neith";24867706]no kyllä, siis kissojen ruuat ja hiekat mukaan laskettuna
kahvi maksaa n. 3€ paketti jne[/QUOTE]

Nyt ois ehkä hieman syytä tarkistaa esim. tuota jauhelihakastikkeen reseptiä. Jos kerran tarvitset 800g jauhelihaa, josta tulee 5 annosta (joista yksi lapsen annos)! Ihan oikeasti ei tarvitse syödä koko päivän proteiiniannosta pelkästä jauhelihasta. Sinne kastikkeeseen voi lisätä kasviksia (tomaattimurskaa, porkkanaraastetta) tai sitten korvaat osan (tai joskus vaikka koko) jauhelihan soijarouheella. Edullista.

Nyt ois ehkä hieman syytä tarkistaa esim. tuota jauhelihakastikkeen reseptiä. Jos kerran tarvitset 800g jauhelihaa, josta tulee 5 annosta (joista yksi lapsen annos)! Ihan oikeasti ei tarvitse syödä koko päivän proteiiniannosta pelkästä jauhelihasta. Sinne kastikkeeseen voi lisätä kasviksia (tomaattimurskaa, porkkanaraastetta) tai sitten korvaat osan (tai joskus vaikka koko) jauhelihan soijarouheella. Edullista.

no kyllähän kastikkeessa on tomaattimurskaa, porkkanaa,paprikaa,kurpitsaa jne
soijarouhetta on toki käytetty toisinaan mutta se nyt ei ole mikään kovin suuri hitti noille äijille..

[QUOTE="Neith";24867759]no eihän noita vielä ole ostettu :o
tuo on seuraavan 12 päivän (oikeastaan 14päivän mutta kahtena vikana päivänä lapsi ei ole kotona ja mies on töissä niin en ole niitä niin laskenut mukaan)
kun on x määrä rahaa käytössä niin pitää suunnitella valmiiksi, joten olen nämä laskenut ja hinnat perustuvat kauppakuiteissa oleviin hintoihin/tietoon siitä mitä jokin maksaa ja osa tietty arvioon jolloin heittoa on ehkä 0,10-0.50€ todelliseen hintaan[/QUOTE]

Sain kyllä tästä eri kuvan. Jos olet ostamassa mainitsemiasi niin ei takuulla mene 200 euroa. Mitä olen juttujasi lukenut niin veikkaanpa että tiedän ruokien hinnat paremmin kuin sinä :D Ja mikset jatka kastikkeita kasviksilla? 800 g kolmen kastikkeeseen on ihan älyttömästi!

"mä sain kauppalistat suunnittelemalla tuon summan menemään, tarkoitus oli mennä alle 200€ mutta en mä vaan onnistunut
kissanruokiin menee se 36€ tuona aikana, lisäksi n.18€ kissanhiekkoihin"

[QUOTE="Neith";24867789]khyllä ja sen mukaan mitä tykätään syödä
mutta en kyllä juokse useammassa kaupassa[/QUOTE]

okei. silti mua kyllä ihmetyttää miten voi mennä sittenkin vielä noin paljon rahaa ihan perusruokaan tuossa ajassa. tosin en itse seuraile kovinkaan paljoo hintoja ja ostelen vähän mitä huvittaa - mutta meillä on perheessä 4henkilöä ja ns.kunnon kauppareissu verottaa jonkun 120-130 euroa ja se ostossatsi riittää viikoksi.ja siin on herkkujaki ( ollaan herkkuperseitä kaikki :D )

[QUOTE="vieras";24867785]Sain kyllä tästä eri kuvan. Jos olet ostamassa mainitsemiasi niin ei takuulla mene 200 euroa. Mitä olen juttujasi lukenut niin veikkaanpa että tiedän ruokien hinnat paremmin kuin sinä :D Ja mikset jatka kastikkeita kasviksilla? 800 g kolmen kastikkeeseen on ihan älyttömästi!

"mä sain kauppalistat suunnittelemalla tuon summan menemään, tarkoitus oli mennä alle 200€ mutta en mä vaan onnistunut
kissanruokiin menee se 36€ tuona aikana, lisäksi n.18€ kissanhiekkoihin"[/QUOTE]

eli kauppalistat suunnittelemalla (laskin paljonko menee per kauppareissu..)
pääsin tuohon lukuun.. toki jos nyt sattuu olemaan huikeita tarjouksia niin menee sitten vähemmän rahaa joihinkin tuotteisiin

Yhteistyössä