[QUOTE="Omppu";24868837]Meillä menee reilu 200 kuussa ruokiin ja hygieniaan kahdelta hengeltä. Mietitääns nyt sitten niitä hyviä ja halpoja ruokia. Ihminen syö päivässä noin 3 kg ruokaa, naiset hieman vähemmän. Yhdellä aterialla sitä kuluu noin 500 grammaa.
-hernekeitto
-kasvissosekeitto kauden kasviksista eli perunaa, porkkanaa, sipulia, lanttua.
-raasteet
-makaronilaatikko, jossa puolet jauhelihasta korvattu soijarouheella
-itse leivottu leipä
-chili sin carne tai chili con carne, pavut liotetaan itse
-kiusaus
-pastakastike
-kaalilaatikko
-pinaattikeitto
-peruna ja kaveriksi vaikka kanaa
Kalliita ruokia jotka kannattaa unohtaa kahdeksi viikoksi on vihersalaatit (maksaa tähän aikaan vuodesta mansikoita), kokoliha, sesongin ulkopuoliset kasvikset (nyt kannattaa suosia kaalia ja juureksia), juustoiset ruuat, einekset/puolieinekset, kala.
Millaisia energialisäkkeitä käytätte? Minusta tuntuu hullulle, että vedätte yhdeltä istumalta kastiketta lähes 400 grammaa per lärvi + energialisuke 400 g + salaatti 400 g + lasillinen maitoa + pala leipää. Noinhan noiden määrien pitäisi mennä, jos syötte lautasmallin mukaisia ateroita. Normaaliannos sisältää pääruokaa ja energialisäkettä yhteensä vajaan 400 g ja salaattia noin 200 g. Tuo laskettuna naiselle 18-30 v, liikuntaa keskiverrosti ja kaksi lämmintä ruokaa päivässä plus 3 muuta ateriaa. Voisit ehkä miettiä ensin miksi teillä kuluu noin paljon ruokaa. Aterioita pienentämällä säästäisitte huimasti.[/QUOTE]
vähemmän ei kyllä pysty syömään, tai ainakaan minä.. mä kulutan paljon, ollaan liikkuvassa ja fyysisessä duunissa joten kulutus sen mukaista.
laihtumiseen ei ole varaa joten syön sen mitä pitää, määrä ei ole se missä tingitään.