Riittävä nesteen saanti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaispa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaispa

Uusi jäsen
07.05.2007
9
0
1
Poikamme on nyt 1v. ja 2kk vanha. Hän juo apteekin erityiskorviketta ja on ollut pullo ruokinnalla viime sunnuntaihin asti.
Nyt minua kuitenkin huolestuttaa että saako hän tarpeeksi nestettä. Nokkamukista ja lasista hörpittämällä tarjoan vähän väliä. Minun laskujen mukaan nestettä ei mene alas kuin korkeintaan 3dl. Siis nyt näinä kolmena päivänä. Ruoka maituu kyllä hyvin ja vaipassakin on ollut pissaa jonkin verran. Mutta ei voi verratakkaan siihen, kun poika joi n.7dl korviketta päivässä.
Jotenkin nyt tuntuu että oliko turhan raaasti otettu se pullo kokonaan pois? Olisko pitäny kuitenkin jättää vielä iltapullo? :/ Hänelle on kyllä tarjottu juomista ruokailujen yhteydessä hörpittämällä tai nokkamukista. Et ihan radikaali ei muutos ole...
Antakaa vinkkejä ja neuvoja kiitos :flower: =)

Mulla oli samanlainen tunne kun opetin tyttöä juomaan nokkamukista. Nesteitä ei mennyt läheskään niin paljon kuin tuttipullosta. Ratkaisin ongelman että otin tuttipullon takaisin käyttöön nokkamukin rinnalle. Huomasin myös että tyttö tykkäsi juoda mukista enemmän kuin nokkamukista. Meillä on vieläkin tutipullo käytössä unille mennessä vaikka tyttö on jo 1v 8 kk. Lähiaikoina tarkoitus vieroittaa lopullisesti tuttipullosta pois.

meillä myös erityiskorvikkeella mennään.poika on nyt vuoden vanha ja nokkamukista juo vain vettä,soijamaitoa ei huoli siitä lainkaan.annan korvikkeen tuttipullosta ,vierottaa ehtii luulen niin.pääasia että maitoa menee edes jonkun verran vaikka sitten pullosta.

Yhteistyössä