Riittävä yleiskone / Kenwood pullan leipomiseen? Suosittele/hauku omaasi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullaa tahtova
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullaa tahtova

Vieras
Apua pyytäisin niiltä joilla on yleiskone tai niistä tietäisin. Tahtoisin yleiskoneen, jolla voisin tehdä pulllaa eli tehoja olisi riittävästi ja kulho tarpeeksi suuri. Tarkoitus on mennä kauppaan ja kysyä, mutta kysyn nyt teiltä vähän etukäteen eli mikä olisi hyvä?

Olisin ostamassa Kenwoodia, mutta mikä malli olisi hyvä? Ja suurin tarkoitus olisi tosiaan tehdä hyvä pulla(hiiva)taikina.

mulla iso yleiskone mutta silti teen sen puolen litran pulla taikinan käsin. paljon helpompa kuin koneella. Ei tule niin paljoa turhaa tiskiä. Koneella tehty on hyvin helposti liian kovaa taikinaa.

Just äsken tein ekaa kertaa pullaa mun uudella Kenwood chefillä (KM416) ja hyvää tuli! Tuohon mun malliin saa laittaa sen kokosen pullataikinan mihin tulee max 1,3kg jauhoja.

[QUOTE="Heh";24132517]Just äsken tein ekaa kertaa pullaa mun uudella Kenwood chefillä (KM416) ja hyvää tuli! Tuohon mun malliin saa laittaa sen kokosen pullataikinan mihin tulee max 1,3kg jauhoja.[/QUOTE]

Kiitti, pitääpä tutustua!

Tarvitko siis yleiskoneen vai riittääkö pelkkä "vatkaaja"? Mulla on electrolux assistent, siinä tuli mukana vain kulho, taikinakoukku, rulla ja veitsi, yleikoneen mukanahan tulee kaikenmaailman sitruspuristimet ja raastimet...

Tuo assistent on iso, sitä voin suositetella, lisäosia saa vaikka kuinka paljon jos tarvitsee. Minulla on vain kaksoisvatkain noiden alkuperäisten lisäksi, en tarvi lihamyllyjä, raastimia yms. kun käytän vain leivontaan.

[QUOTE="siis";24132584]Tarvitko siis yleiskoneen vai riittääkö pelkkä "vatkaaja"? Mulla on electrolux assistent, siinä tuli mukana vain kulho, taikinakoukku, rulla ja veitsi, yleikoneen mukanahan tulee kaikenmaailman sitruspuristimet ja raastimet...

Tuo assistent on iso, sitä voin suositetella, lisäosia saa vaikka kuinka paljon jos tarvitsee. Minulla on vain kaksoisvatkain noiden alkuperäisten lisäksi, en tarvi lihamyllyjä, raastimia yms. kun käytän vain leivontaan.[/QUOTE]

joo, voi olla et menee termit sekaisin eli sellainen vatkaaja, ei muita osia :) jos siis on mahdollista

Meillä on kitchenaid artisanin yleiskone. ja tykkään, se jaksaa vääntää ja vaivata.

Munasokeri vaahdosta, marengista yms tulee uskomattoman kuohkeita ja paljon nopeamman kun miun vanhalla laitteella.

Pullaa en ole vielä leiponut sillä mutta sämpylätaikinaa saa laittaa sen 50g hiivaa kerralla, paljon lie sitten jauhoja siihen meneekään.... Mie teen vähän näppituntumalla.

Vaivaan koneella silleen melkein valmiiksi, ja sitten sen viimeisen desin (noin) vaivaan käsin jotta saa tuntuman siihen taikinaan.

Mutta ainakin tälläiselle paljon leipovalle. Teen mm. leivät itse. Toi on aivan huippu.

Itselläni on bosch yleiskone ja kyllä on ihan huippu ollut! Se jaksaa vääntää todellakin suuria pulla ja leipätaikinoita. Itse teen aina kahden litran taikinan ja leivon pakkaseen leipää ett' riittää pitkäksi aikaa:) Tätä todellakin suosittelen!

http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:tuote=2zae93c3fysm3fqo&kategoriaTunniste=YleisMonitKoneet&path=Kodintekniikka%2FKeitPienkoneet%2FYleisMonitKoneet&osuuskauppa=HOK-ELANTO&pageName=Main

[QUOTE="Usva";24132622]Meillä on kitchenaid artisanin yleiskone. ja tykkään, se jaksaa vääntää ja vaivata.

Munasokeri vaahdosta, marengista yms tulee uskomattoman kuohkeita ja paljon nopeamman kun miun vanhalla laitteella.

Pullaa en ole vielä leiponut sillä mutta sämpylätaikinaa saa laittaa sen 50g hiivaa kerralla, paljon lie sitten jauhoja siihen meneekään.... Mie teen vähän näppituntumalla.

Vaivaan koneella silleen melkein valmiiksi, ja sitten sen viimeisen desin (noin) vaivaan käsin jotta saa tuntuman siihen taikinaan.

Mutta ainakin tälläiselle paljon leipovalle. Teen mm. leivät itse. Toi on aivan huippu.[/QUOTE]Sama laite meilläkin, litraisen ruisleipätakinankin, joka on tosi jänkkiä, jaksaa kyllä vaivata.

Kenwood Major Titaniumissa on voimaa viisi kertaa enemän kuin Kitchenaidissa. Siis 1500 w vastaan 300 w. Ei lopu tehot kesken. Jos Kitchenaid pyörittää jotenkuten litraisen ruisleipäjankin, niin Kenwood pyörittää kevyesti vaikkapa kolmen litraisen. Kenwoodissa ei ole käyttöaikarajoitetta, Whirlpool Kitchenaidissa on 15 minuutin raja, sitten muovinen vaihteisto kosahtaa. Kenwoodin vaihteiston rattaat ovat kestävää jaloterästä. Kenwood on keittiömaailman Bentley ja Whirlpool Kitchen Aid on muovinen amerikan Chrysler, tuo katsastustilastojen hännänhuippu, eli Simca, kuten automiehet sanovat.

Yhteistyössä