Rikkaille: Mihin olette sijoittaneet rahojanne ja oletteko lahjoittaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fauna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fauna

Vieras
Elikkä siis ne joilla on rahaa enemmän kuin omiin tarpeisiin niin mihin olette niitä käyttäneet. Itse sain viime syksynä ison perinnön ja ostinkin talvella talon. Mökki on jo. Nyt rahat seisoo säästötilillä. Oletteko turvautuneet ulkopuolisiin neuvonantajiin ja keihin? Haluaisin myös johonkin hyväntekeväisyyteen lahjoittaa mutten oikein tiedä mihin. Eläimet on sydäntä lähellä. myös kehitysmaiden lapset mutta mistä sitä tietää että rahat menee perille asti eikä joidenkin järjestöjen omiin taskuihin?

Alkuperäinen kirjoittaja fauna:
Elikkä siis ne joilla on rahaa enemmän kuin omiin tarpeisiin niin mihin olette niitä käyttäneet. Itse sain viime syksynä ison perinnön ja ostinkin talvella talon. Mökki on jo. Nyt rahat seisoo säästötilillä. Oletteko turvautuneet ulkopuolisiin neuvonantajiin ja keihin? Haluaisin myös johonkin hyväntekeväisyyteen lahjoittaa mutten oikein tiedä mihin. Eläimet on sydäntä lähellä. myös kehitysmaiden lapset mutta mistä sitä tietää että rahat menee perille asti eikä joidenkin järjestöjen omiin taskuihin?

Voi onnellista! Mene pankkiin ja käske heidän sijoittaa miljoonasi! :)

Pankissa kävin ja laitettiinkin rahat heidän mielestään parhaalle mahdolliselle säästötilille mutta jotenkin haluaisin sen rahan enemmän liikkumaan enkä seisottaa sitä vaan yhdellä tilillä. On vaan koko talven ollu sellanen seisahtunu olo et mitä mä oikeen tekisin ku kerranki on rahaa. On vielä niin hirvee lentokammokin etten uskalla matkustella. Mutta just näissä sijoitusasioissa haluaisin enemmän vinkkejä ku toi meidän paikallispankki tuntuu elävän jossain 1500luvulla...

no mä vähnsinkin niin että teen työtä enää yhtenä päivänä viikossa mut en ihan kokonaan halua lopettaa kun tunnen itseni tärkeäksi tän työn kautta mitä teen ja se on omalle mielelle hyväksi mut oskesijoittajaksi en rupea ku oon tosi huono näissä raha asioissa muutenkin.

Suora osakkeisiin sijoittaminen on aika vaivatonta kun valitsee isoja, tunnettuja yrityksiä. Sijoitusasuntoonkin voisi sijoittaa, mutta on siinä aina oma jumppaamisensa vuokralaisten kanssa, aika monta kertaa niiden kanssa nostelin verenpainetta kun jättivät vuokria maksamatta ja häiriköivät naapureita. Onneksi ei ole enää sitä asuntoa riesana:)

katsokaa www.nordnet.fi, sitä kautta voi alkaa sijoittamaan ihan itse suoraan osakkeisiin. pankit ottavat kivat välirahat kaikista tuotteista, tietenkään eivät neuvo muita (suorempia) reittejä...itse en ole sijoittanut ko. firman kautta, mutta rekisteröitynyt olen ja olen kuullut hyvää tuosta nordnetistä...

Arvo-osuustilin ylläpito maksaa muutaman euron ja osakkeiden osto maksaa muutaman euron per kerta, ne on lopulta aika pieniä rahoja siitä vaivattomuudesta jonka pankeilta saa. Pankkien välillä tuskin isoja eroja, mutta isompi lienee aina turvallisempi (muista ?50k talletussuoja/ hlö/ pankki).
Rahastot sen sijaan on aika hanakoita nappaamaan oman osuutensa varoista, itse kokeilen päästä ainokaisesta rahastostani pikkuhiljaa eroon, kun nuorena erehdyin sellaiseen sijoittamaan.