Rikkaimuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Millenia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Millenia

Aktiivinen jäsen
09.08.2009
6 316
0
36
Oulu
luxatarnia.wordpress.com
Meidän 2,5v. murustaja saa äidin hermot koetukselle ja ei jaksaisi imuroida joka päivä, siispä vastaus ongelmaan pitäisi olla rikkaimuri. Mutta minulla on kokemusta jostain halpisversiosta, jota saa ladata 24/7 ja se toimii sen 2 minuuttia ja hyvä jos imee mitään. Eli siis minkälainen rikkaimuri olisi oikeasti hyvä ja käytännöllinen?

Tekeekö noilla muutaman kympin imureilla mitään? En tiedä haluaisinko tuollaista varrellista tilaa viemään, asuntomme on nimittäin todella ahdas. Ja kuinkahan tehokkaat akut yleensä pitää olla, että se ei mene siihen 2min-lataus-2min-rumbaan heti parin kuukauden käytön jälkeen?

Ulkonäkö olisi vielä mukava asia, itse tykkään tuosta OBH Nordican Chilli sarjasta, punainen on pop ;) Mutta rikkaimuria tuohon sarjaan ei taida kuulua. Kuitenkin joku punainen-musta-linja olisi tyylikäs.

electroluxin ergorapido on meillä ainakin toimiva eikä tarvi kyyristellä. Jos kauheesti esim koirankarvoja vioi harjarulla olla aika tukossa. ja niitä saa ainakin tyylikkään mustana!

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Harja ja rikkalapio on paremmat kuin rikkaimuri. Ei vie sähköä, eivätkä mene rikki!

Kyllä ne rikki menee nekin :) Mutta ei sillä paskaisella harjalla viitsi ihan joka paikkaan sohia. Meillä tyttö saattaa kuljettaa kakun- ja leivänmurusia omalle yöpöydälleen, sänkyyn, telkkaritasolle jne. En viitsisi alkaa harjalla sohimaan ja aina sillä luudullakaan ei saa sipaistua joka paikkaa.

Me hommattiin tollanen Elektroluxin joku 40e maksava perus rikkaimuri.
On kyllä vihreä valkoinen ettei sovi sun värimaailmaan :D

Tosssa on luvattu että käyttöaika akuilla on 9min jonka jälkeen on tarve taas ladata. mä olen saanut tuolla kyllä imuroitua 1v:n murustamat roskat pöydän ympäriltä ihan hyvin + vähän muutakin keittiötä/kämppää lasten jäljiltä yhdellä kertaa. Tosin kyykkiö joutuu mutta sitä nyt ipanoiden kanssa joutuu harrastamaan muutenkin niin mulle tuo imuroinnin lisä kyykkäys ei oo paha.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Harja ja rikkalapio on paremmat kuin rikkaimuri. Ei vie sähköä, eivätkä mene rikki!

Kyllä ne rikki menee nekin :) Mutta ei sillä paskaisella harjalla viitsi ihan joka paikkaan sohia. Meillä tyttö saattaa kuljettaa kakun- ja leivänmurusia omalle yöpöydälleen, sänkyyn, telkkaritasolle jne. En viitsisi alkaa harjalla sohimaan ja aina sillä luudullakaan ei saa sipaistua joka paikkaa.

Meilläkin meni juurikin rikkalapio rikki ja tuki hyvä sauma hommata toi rikkaimuri :D

Meillä kans on electroluxin joku wet & dry rikkaimuri. Maksoi muistaakseni 49e Prismassa, eli ihan sieltä halvimmasta keskiluokasta. Käytän sitä todella paljon, koska meillä on kani, jonka papanoita, heiniä ja puruja pitää imuroida. Kymmenisen minuuttia pystyy yhtäjaksoisesti imuroimaan ja tehokas tuo ainakin on. On vain sellainen pieni käsimalli, joten kyykistellä täytyy, mutta ei mua ainakaan haittaa. Sellainen lattiamalli veis mielestäni liikaa tilaa. Tuo ei paljon häiritse laturinsa kanssa keittiönnurkassa.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Kannattaa hankkia sellainen, jolla voi imuroida myös kosteaa likaa. Se tekee siitä paljon monikäyttöisemmän, esim. Philips MiniVac on sellainen.

Olisihan tuo kiva ominaisuus, mutta nuo wet&dry versiot tuntuvat olevan aika lussuja verattuna mitä saisi kun pulittaisi pari kymppiä enemmän. Pitää vähän pohtia että onko tuo ominaisuus tarpeellinen...

Kannattaisi opettaa, että syödä saa ainoastaan keittiön pöydän ääressä. Eikä sitä ruokaakaan saa kanniskella muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja vinkki:

Kannattaisi opettaa, että syödä saa ainoastaan keittiön pöydän ääressä. Eikä sitä ruokaakaan saa kanniskella muualle.

Yllättävän kauan kesti ennenkuin tämä tuli täältä :D

Tästä tuli mieleeni, että joskus tällä palstalla kysyin rikkaimureista onko turhakkeita. Suurin osa oli sitä mieltä, että kyllä. En uskonut. Nyt mulla toi turhake vie tilaa keittiössä.. siellä melkein vuoden varmaan ollut, enkä ole edes opetellut tyhjentämään sitä :D

Oih, inhoon rikkaimuria. Harja ja rikkalapio on ihan must. On nimittäin sen sata kertaa nopeempaa pyyhkästä niillä ku sillä millin kerrallaan puhdistavalla rikkaimurilla. Tai sitten pitäis olla semmonen levee härveli ja se taas on sitten jo ihan sama vaikka käyttäis tavan imuria :-) Mut tosiaan sohvatyynyjen välistä noita muruja on hankala harjalla saada...

Yhteistyössä