Rikkonaiset yöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Undis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Undis

Vieras
Onko kellään samanlaista? Vertaistukea kaipailisin.

Vauvamme on 2kk ,yöt ovat olleet alusta asti tosi pätkitäiset, eli vauva herää koko yön läpeensä 1-2 h välein, syö ja nukahtaa uudelleen. Pienempänä saattoi valvoa syötön jälkeen useamman tunninkin, mutta nyt yleensä jatkaa uniaan ja herää tunnin tai kahden päästä uudelleen. Ei auta korvikkeella tankkaamiset eikä muukaan mitä olen yrittänyt. Maitoallergiaepäily on, mutta kahteen viikkoon ei ole altistunut lehmänmaidolle ja silti yöt samanlaisia.

Olen NIIN poikki, ei koskaan pääse itse ns. virkistävään uneen ja päiväll'k''n ei voi nukkua, kokska vauva nukkuu pitempään ainoastaan liikkuvissa vaunuissa tai muuten unet on n. 20 minsan mittaiset. Ja on lisäksi esikoinen josta huolehdittava ja joka kyllä muistaa herätä aamulla kukonlaulun aikaan. Tätä siis jatkunut jo 2 kk ja nyt kyselenkin, milloin muilla helpottanut jos alku ollut vastaavaa???Milloin alkanut nukkua edes yhden pitemmän unipätkän yössään?Esim 3-4 h tuntuisi aivan luksukselta!

Vinkkejä heräilyyn ja vertaistukea kaivataan.Tuntuu että kohta aivan näännyn tähän väsymykseen, "muiden" vauvat tuntuvat nukkuvan puheiden mukaan 3-4 h pätkissä yöt ja sekös minut kateelliseksi tekee...

Kai vauva nukkuu vieressäsi niin ettei sinun tarvitse nousta imettämään? Kuulostaa raskaalta. Vaikeaa myös meillä oli aluksi, mutta ei ollut isompaa lasta, joten sain sitten nukkua aina kun vauvakin. Itse nukuin myös yöllä imetäessäni kun vauva oli vieressä.

... niin ja meillä kyllä auttoi paljon se korvikkeella tankkaaminen kun se aloitettiin jossain parin kuukauden ikäisenä. Kiinteät aloitettiin 4 kk ikäisenä. Se auttoi myös. Nyt vauva 6 kk ja nukkuu 10 tuntia niin että laittelen vaan tuttia välillä suuhun. Tutti on ihan hyvä kapine meillä, vaikka sitä parjataan. Sitäkin voisit kokeilla, että ei imettäisikään vaan laittaisi tutin suuhun. Meillä jossain vaiheessa huomasin että ei tarttekaan imettää välttämättä joka heräämisellä. Se rauhoitti oitä tuo oivallus. Tietenkin herätä täytyy silloinkin se tutti tuuppaamaan suuhun, mutta se nyt on pieni toimenpide ja itse voi nukahtaa samantein uudestaan.

Yhteistyössä