Rikosilmoitus vai mitä tehtävissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Äitini mies on uhannut tuhota äitini työpaikan. Tänään aamulla siis esittänyt tämän uhkauksen.

Alle kaksi vuotta sitten jo perättömäll huhulla tuhosi yhden työpaikan äidiltäni. Kertoi äitini varastaneen työpaikalta erään vanhuksen omaisuutta. Lopulta tunnusti valheensa siellä, mutta eihän äitini sitä paikkaa enää takaisin saanut.

Nyt äidilläni eri paikkakunnalla vakituinen virka ja taas sama homma, että uhkaa tuolla.

Mies on narsisti ja tietää, että äitini on ottamassa eroa hänestä ja ilmeisesti miettii nyt kaikkia mahdollisia tapoja tehdä tuhoa. Erossa mies ei saa mitään, koska heillä avioehto ja miehellä itsellään ei mitään omaisuutta - ulosotossa senkin edestä sitten velkaa.

Eli mitä äitini nyt pitäisi tehdä, kun tälläinen uhkaus on? Käydä välittömästi kertomassa poliisille, että häntä on uhattu näin? Entä jos mies tekee jotain? Miten työpaikalla todistaa sen, että jutu on perätön. En edes osaa kuvitella miten aikoo tuhota sen paikan, mutta minä en olekaan mieleltäni sairas joten....

Ihan ekana varmaan kannattaisi keskustella työnantajan kanssa asiasta. Kertoa rehellisesti mikä tilanne on, ja sanoa että mies on jo entisessä työpaikassa tehnyt noin, ja uhkaa nyt tehdä saman koska yrittää kiristää häntä ottamasta eroa.

No eipä tossa rikosilmoitukset taida auttaa kun ei ole rikosta tapahtunut. Mä sanoisin duunissa miehestä joka saattaa tulla sekoilee ja koittaisin ennaltaehkäistä miehen vaikutuksia mihinkään.

Soitto työpaikalle, ilmotus sinne että kohta saattaa soittaa joku ja kertoo jotain, mutta tämä väite ei pidä paikkaansa, selvittää lyhyesti taustat menemättä liikoihin yksityiskohtiin. Sen jälkeen pirautus poliisille, kysykää sieltä vaikka neuvoa, eiköhän he osaa ottaa kantaa.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Minä soittaisin poliisille ja kysyisin että miten toimia tällasessa tilanteessa, eiköhän tuo jonkin sortin laiton uhkaus ole.

Samoin tekisin. Olis sitten jo poliisilla tiedossa mikä tapaus jos sattuu jotain ikävää. Ja työnantajalle puhuisin myös vähä ennakkoon mitä voi odottaa.