rinnasta tulee verta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Maito on noussut rintoihin oikein urakalla ja äsken rupesin pumppaamaan kun vauva oli syönyt ja rinnasta tulikin verta... Tai siis veren sekaista maitoa. Nännin päät ovat ovat olleet tietysti aika kovilla ja verilläkin, mutta verta tuli nyt useampikin tippa niin mietin että uskalllanko mä imettää tota vauvaa..?

Vauva oksentaa sen maidon jos seassa on verta. Niin tekee aikuinenkin jos joutuu verta vatsalaukkuun. Ei sinänsä mitään haittaa. Mutta pumppailisin varmaan itse pari seuraavaa syöttöä sen rinnan varovasti että haava umpeutuu. Sitten jotain bebanthenia nänniin.

Sitä verta voi tosiaan tulla eikä tarvii huolissaan olla, vauva oksentaa sen ulos jos sitä menee liikaa vatsaan. Lansinoh-nimistä rasvaa apteekista siihen nänniin, niin paranee. On kallista mutta auttaa todella, mulla ei mistään bebanthenista esim. ollut mitään hyötyä.

ja jos ei auta lansinohhi ja bebanthen niin lääkäri voi määrätä kortisonivoiteen jolla haavaumat paranee. Vauva oksentaa vasta kun verta on runsaasti maidossa. Ainakin meillä näin. Mitenkään vaarallista veri ei ole. Nämä ohjeet olen saanut lääkäriltä jokaisen kolmen vauvan kohdalla.

Kiitos vastanneille. Tota voidetta oonkin laittanut kun sitä sairaalasta sain mukaan.. Nyt ekaa kertaa pumpatessa verta tuli yhtäaikaa kun maitoa joten en tiedä tuliko se ulko vai sisäpuolelta.. Koitan pumppailla ja katsoa tuleeko sitä vielä, mutta ilmeisesti uskallan myös imettää.. En haluais antaa nyt korviketta kun rinnat tosiaan sen verran pinkeenä..