rinnasta vieroittaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avutonmammuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avutonmammuli

Vieras
Heissan!

Tarvitsisin vähän neuvoja/vinkkejä/apuja tämän hetkiseen ongelmaani. Kerronpa enisn taustaa

Meillä on 5 kuinen vauva, joka päivisin on rinnalla vain silloin kun syödään, joka on siis hyvä, eli ei käytä minua huvituttina PÄIVISIN. Mutta kun tulee yö; tällä hetkellä lapsen uni ja yöt ovat tosi levottomia unien ja uuden oppimisen takia (?), joten heräilee usein, melkein puolen tunnin-tunnin välein joskus useamminkin.

Olen tähän asti noin kuukauden verran tehnyt niin, että annan vauvan nukkua vieressäni, melkein koko yön rinta suussa, tällöin ei haittaa vaikka herää hetkeksi, sillä nukahtaa heti kun saa rinnan ja en itse edes öisin herää kunnolla kun vauva sen itse löytää, joten olen kokenut tämän helpoksi oman unen kannalta. Nyt sitten olen heränyt että hei ei näin voi jatkua, pakko saada joskus nukuttua itse toisellakin kyljellä/selällään ja muutenkin vapaasti, ja vauvan pakko oppia nukkumaan omassa sängyssä ja että yölläkään ei rintaa oteta kuin syödessä.

Myöskään Nukahtaminen ei onnistu ilman rintaa, jos onnistuu, niin nukahtaa syliin, mutta sänkyyn kanto on mahdotonta ilman heräämistä.

Tarvitsisin siis apuja ja neuvoja miten saisin vauvan vieroitettua yötissistä (vain että syö öisinkin) ja opettamaan nukkumaan omassa sängyssä/nukahtamaan itse?

Kiitos etukäteen!

Yhteistyössä