Rinnat mennyttä kalua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua...

Vieras
Minulla oli ennen pyöreät ja täyteläiset B-kupin rinnat, jotka olivat sopusuhtaiset vartaloni kanssa. Kahden lapsen jälkeen rinnat ovat muisto vain. Nyt tilalla on kaksi kärpäslätkää ja kaikki entiset rintaliivit tyhjää täynnä. Nännitkin ovat ikävän näköisesti rutussa. Henkisesti olinkin jo varautunut tähän, mutta nyt sitten pitäisi ryhtyä käytännön toimenpiteisiin tilanteen kohentamiseksi.

Kertokaahan siis hyviä vinkkejä, millä rintoja saisi feikattua paremman näköisiksi. Geelirintaliivit tulivat ensimmäisenä mieleeni. Onko muita ideoita? Mihin kauppaan kannattaisi suunnata rintsikka- ja uimapukuostoksille?

Kaiken a ja o on hyvät liivit. Kannattaa elämässään panostaa lahteen asiaan: hyviin rintaliiveihin ja kenkiin. Liiveihin siis surutta 50 euroa!

On ihan sama, millaiset rinnat sinulla on, sillä hyvillä liiveillä (tai bikinin yläosalla) voi todellakin feikata vaikka kuinka. Vain kotona oma miehesi näkee todellisuuden :) Hyviä liivejä on minusta jopa Lindexissä, mutta ellet ole tottunut liivien ostaja, mene erikoisliikkeeseen. Tässä Sokosella olin lentää pepulleni, kun hoikka nainen oli ostamassa SOVITTAMATTA ympärysmitan 90 liivejä! Kultainen kassaneiti kysyi varovaisesti, haluaisiko nainen sovittaa pienempää ympärysmittaa (eli isompaa kuppikokoa, siis rinnakkaiskokoa)...

Helsingissä suosittelen Wiipurin korsettiliikettä ja Funky Ladyä.

Täällä myös toinen kohtalotoveri, tekstisi oli kuin omasta elämästäni...Masentaa tosiaan nämä lörpähtäneet "luppakorvat", mutta täytyy hyväksyä se että paluuta entiseen ei ole. Hyvät rintaliivit tosiaan ovat apukeino. Itse jo tuskan hiki päässä tuskailen tässä rintaliiviostoksille menoa, kuppikoosta kun ei ole tietoakaan enää, riippuu niin rintsikan mallista yms mitkä istuvat hyvin päälle. Sen kun vain kokeilemaan sataa erilaista vissiin...:(

Olisi kiva tietää, muuttuiko rinnat vasta toisen lapsen jälkeen vai oliko havaittavissa jo ensimmäisen jälkeen muutosta. Itselläni kuppikoko kasvoi ensimmäisen jälkeen b kupista c-hen. Mutta harrastin ja harrastan edelleen aika rankkaa punttitreeniä, jolloin rintalihas on erittäin huvässä kunnossa. Olisko tässä jotain syytä siihen, että rinta pysyy tavallaan "kuosissa" kun rintalihas pitää rintakehän ylhäällä? Imetin 4kk ensimmäistäni, mutta tosin mulla maito ei koskaan noussut kauheesti, joten mitää venymistä nahassa en huomannut.

Mulla myös kasvoi B:stä C:hen, imetin vuoden. Nyt imetyksen lopetuksesta on pari kuukautta, ja B-kupin liivit on liian pieniä, C:t sopivia. Tosin rinnat roikkuvat enemmän kuin ennen lasta. Saa nähdä muuttuuko tilanne vielä tästä... Yritän nimittäin laihduttaa vähän.
Rintaliivit on kyllä hieno keksintö, jos istuvat hyvin! Niillä saa tosi paljon feikattua.

Mulla oli aikaisemmin suht kiinteät D-kupin rinnat. Nyt ekan lapsen ja vuoden imetyksen jälkeen tilanne on aika paha. Olen aloittamassa uinnin pitkän tauon jälkeen. Onkohan uinnista apua rintojen palautumiseen?

Mulla oli ennen B:t, nyt on jotkut A:t, 10 kk:n melkein vuoden imetyksen jälkeen. Nää ei oo enää ees luppakorvat tai kärpäslätkät. Nää on varmaan ainoot tissit, jotka voi roikkuu, vaikkei siihen riitä materiaakaan. :P Mitenköhän huonosti käy tokan jälkeen...

No, kehtaakohan enää ees liivikauppaan suunnata...? Kattoo varmaan, et tilanne on toivoton. :/ Ottaako ne myyjät siellä muuten sitten mitat ja kattoo mitkä sopis parhaiten vai mitä? Miten homma toimii? Tissit paljaaks vai? :/

Mulla oli ennen B:t, nyt on jotkut A:t, melkein vuoden imetyksen jälkeen. Nää ei oo enää ees luppakorvat tai kärpäslätkät. Nää on varmaan ainoot tissit, jotka voi roikkuu, vaikkei siihen riitä materiaakaan. :P Mitenköhän huonosti käy tokan jälkeen...

No, kehtaakohan enää ees liivikauppaan suunnata...? Kattoo varmaan, et tilanne on toivoton. :/ Ottaako ne myyjät siellä muuten sitten mitat ja kattoo mitkä sopis parhaiten vai mitä? Miten homma toimii? Tissit paljaaks vai? :/

Minulla rinnat venyivät vasta kolmanne lapsen jälkeen. Siihen saakka vain koko kasvoi yhdellä kupilla eikä mitään eroa ryhdissä jne, vähän alempana tietenkin kun raskaammat mutta erittäin sopusuhtaiset oli. Päättelin, että kolmannen jälkeen on sama tilanne, että itselläni hyvät geenit tai jotain, mutta rajansa ilmeisesti kaikella tai sitten tuli ikä vastaan ;D

Imetyksen jälkeen ottaa jonkun aikaa, että rinnat palautuvat, mutta jos iho on venynyt niin sitä se on. Urheilu-topeista löytyy hyvin tukevia, ja niissä on usein myös suora yläosa joka jättää venymämerkit näkymättömiin.

Mulla on kans tilanne "holdissa". Ennen olin terhakka 75B, ekan lapsen raskauden myötä muuttui koko 75F:ksi :O ja nyt kolmannen lapsen imetyksen loputtua koko on 75D. Koska imetys on vasta vähän aikaa sitten loppunut, en uskalla vielä sanoa lopputilanteesta yhtikäs mitään. Pelko riippukorvista on kuitenkin paha. Oon kyllä kuullu, että pitäis venata jonkun vuoden verran ennenkuin tekee lopullisesta tilanteesta mitään johtopäätöksiä...

Hyvät liivit on kumminki tosi tärkeet. Suosittelen minäkin panostamaan kunnon liiveihin etenkin, jos koko on vähänkin isompi. H&M hökötykset voi unohtaa!

Varmaan on tosi yksilöllistä mitä rinnoille tapahtuu kuten se saako raskausarpia jne Itsellä ollut aina aika pienet rinnat, just ja just 70B ennen raskautta, synnytyksen jälkeen runsas 75C. Imetyksen jälkeen rinnat palasi suhtkoht entiselleen, ehkä vähän roikuvammat. En ole todellakaan treenannut mitenkään, ehkä olisivat paremman näköiset jos olisin... nyt taas raskaana ja rinnat kasvanut nopeammin kuin eka raskaudessa, saaa nähdä tuleeko isommat

Te joilla rinnat ovat KASVANEET imetyksen loputtua, oletteko muuten normaalipainoisia tai jäikö teille raskauskiloja?

Minulle ei jäänyt kiloja ja ihan hoikka olen, 166cm ja 59 kg, ja tosiaan nuo A-kupin "luppakorvat" jäivät... Äidilläni E-kupit, joten tasan ei käy onnen lahjat, toisaalta hänellä myös ylipainoa reilusti.

Eikö muuten yleensä ole sanottu, että rintojen palautuminen lopulliseen kokoonsa imetyksen loputtua voi kestää jopa vuoden? Näin ainakin muistaisin lukeneeni...Valaiskaa jos tiedätte muuta?

No ite oon tosi laiha, 166cm ja n. 50kg. Ennen lastensaantia rinnat oli pieni B, mutta nyt kahden lasen jälkeen AA, tuskin oikein sitäkään.
Jo ekan lapsen jälkeen muuttuivat imetyksen loputtua tällaisiksi. Ehkä ovat nyt vielä tyhjemmät ja surkeamman näköiset =/

Niin siis minä en kuulu noihin onnellisiin, joilta "Äiti täälläkin" vastausta kaipaili... Mutta vastasin oikeastaan alkuper. kysymykseen ja sotkin nyt omat mittani vastaukseeni...

minun mitat siis ennen raskautta 169cm/64kg ja raskauden jälkeen 169cm/ 58-60kg ja siis rinnat kasvoivat tuon yhden koon. En sitten tiedä onko sillä punttitreenillä ja rintalihaksen kunnolla ja koolla jotain tekoa tämän asian kanssa. Punttia olen siis harrastanut vuosia ja harrastus jatkuu

Alkuperäinen kirjoittaja miten on:
minun mitat siis ennen raskautta 169cm/64kg ja raskauden jälkeen 169cm/ 58-60kg ja siis rinnat kasvoivat tuon yhden koon. En sitten tiedä onko sillä punttitreenillä ja rintalihaksen kunnolla ja koolla jotain tekoa tämän asian kanssa. Punttia olen siis harrastanut vuosia ja harrastus jatkuu

Uskon, että varmasti on punttitreenistä hyötyä rintalihasten kuntoon. Olisinpa ollut itsekin ahkerampi treenaaja, harmittaa oma laiskuus ja tässä lopputulos.... :(

Tämä ei nyt ole ap.n peräänkuuluttamaa feikkausta, vaan totista apua rintalihaksen vahvistamiseen. Katselin juuri vanhoja treenilehtiäni, ja löysin hyviä vinkkejä "kärpäslätkien kohentamiseen". "Kun rintalihakset vahvistuvat, rinnat kohoavat ja näyttävät pyöreämmiltä" todetaan jutussa (Sport 9/07)Jos jollekulle muullekin olisi iloa:

- etunojapunnerrukset - vaikka jaksaisit vain muutaman toiston päivässä alkuun
- vaunukävely ryhti ehdottoman suorana ja vatsalihakset jännitettyinä
-. kuntosali jossa saa treeniohjelman juuri omiin tarpeisiin
- uinti
- hiihto
- nostot isoilla käsipainoilla

itsellenikin varmaan tulossa. Olen putkeen tehnyt kaksi lasta (imetyksen loputtua heti raskaaksi uudelleen), alkutilanne 75A/B ja mitat 168/56kg. Eipä siitä kutistuta enää kuin pieniA/AA:han ;) No, oikeasti ei naurata, mutta eipä haittaisi, vaikka B/C-kuppi olisi jäänyt. En kuitenkaan pidä asiaa niiiin tärkeänä, että silikoneja harkitsisin...

Toki mahdolliset lisäkilot raskauden jälkeen toisivat ehkä vähän täytettä rintoihinkin. Ite olen laihimmillani nuorena ollut 168/50, ja kyllä siinä tissit olivat selkeästi jo A:n puolella, eli laihtuivat nekin...

Minulla rinnat kasvoivat raskauden/imetyksen myötä kaksi kuppikokoa C:stä E:hen. Tosin kiloja tuli myös parikymmentä lisää. Imetyksen vähentyessä kuppikoko pieneni D:hen ja siihen se on jäänyt vaikka imetys on jo loppunut pari kuukautta sitten. Eli entisten kiinteiden C-kuppien tilalle tuli roikkuvat D-kupit. :P En ole vielä mennyt edes rintsikkaostoksille, koska elän toivossa, että rinnat kutistuisivat vielä alkuperäiseen C.hen. Raskauskiloja on jäljellä ehkä 4, joten ehkä niidenkin pudotus auttaisi. Masentaa nämä riippurinnat ja olen harkinnut jopa jotain kirurgista operaatiota, mutta katsotaan nyt tuleeko meille ensin toinen lapsi ja menen vasta sitten kauneuskirurgin puheille.

Ennen raskautta olin runsas A / pieni B, mallista riippuen. Imetän vielä esikoista, mutta olen uudelleen raskaana ja heti lutkuttelun jälkeen, tulos on valitettavasti jonkun A/AA luokkaa. :( En ole ostanut pienempiä liivejä vielä, joten tissit vaan hukkuu liiveihin. Kamalaa. Olen kylläkin erikoisen pientä kokoa, joten voisihan lihomalla vähän saada lisää, mutta ennen raskauttakin olin samoissa mitoissa isommissa tisseissä... Mua joutuis kyllä lihottamalla lihottaakin, eikä huvita ahtaa itteeni enempää safkaa kuin tuntuu hyvälle. Enpä usko, että ne paljon kasvaisi, sillä ei ne raskausaikanakaan turvonneet niin kuin muut ovat kuvailleet. :/ Maitoa kyllä riitti vaikka naapurillekin.

..mutta näin aikuisena miehenä (50v) haluaisin vaan sanoa, että synnyttäneen naisen pehmeämmät, laskeutuvat ja pienemmät rinnat ovat todella seksikkäitä. Eli älkää turhaan haikailko teinityttöjen pompottimia.

Lasse

Onneksi ei ole lapsia niin ei ole moisia ongelmia. Rinnat terhakkaat ja vatsanahka kiinteä. Ja onneksi ei ole miestäkään jota pitäisi ulkonöllä miellyttää.

Not.

Mulla on vasta yksi lapsi. Imetin vuoden ja lapsi on nyt kolme. Rinnat ehkä hieman isommat kuin ennen raskautta, mutta eivät kyllä niin kiinteät ja raskausarpiakin muutama. Paino on samassa kuin ennen raskautta, hoikka olen. Mua ei nää tissit ahdista kun ovat kuitenkin ihan ok, mutta veikkaan että jos toisen lapsen vielä saan, niin voi olla tilanne toinen.

Yhteistyössä