Rinta hiivatin kipeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä vois olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikä vois olla

Vieras
Mulla toinen rinta ihan sairaan kipeä. Ei tunnu kovin pakkautuneelta maidosta, ei punoita ja kuumetta ei ole. Päällepäin siis ok. Koko rintaan sattuu ja selkäänkin. Imettänyt olen vaikka kipeetä tekee. En usko et ois bakteeritulehdus kun kuumekaan ei nouse. Onks kellään ollut punoittamatonta rintaa/kuumeetonta tulehdusta?

Vauvan kieli on valkoinen, mutta voiskohan hiivatulehdus aiheuttaa tällaista vihlovaa/kirvelevää kipua?

Mulla oli imetyksen alkuaikoina (ekat 2-3kk) rinnat vuoronperään hirveen kipeet. Neuvolassa mua neuvottiin siveleen puolukkanehua tai jotain muuta hapanta (tai maitohappobakteeria, esim. relaa) sekä vauvan kieleen että rinnanpäähän useita kertoja vuorokaudessa, koska vauvalla oli sammasta.
Muuten mulla oli monta kertaa vuorotellen kumpikin rinta kipeänä, kun niihin tuli ns. piimäkokkare. Tiehyt siis meni tukkoon ja se aiheutti koko rinnan tukkeutumisen. Piimäkokkare oli hirmu pikkuinen valkoinen piste nännissä ja kun sen sai nypittyä pois, niin rinta tyhjenikin paineella kun vain pullon pisti eteen :D. Mutta sulla ei kai ole siitä kyse, jos ei rinta ole ollenkaan kipeä. Vaikka toisaalta kannattaa tarkistaa... Pikkuhiljaahan se rinta täyttyy ellei saa tyhjäksi.

Yhteistyössä