RINTAKEHÄSSÄ VIHLOO, DIAGNOOSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reppu

Vieras
Mikä tossa rintakehällä on rintojen alla just oikealla puolella. Hiukan ihan rintojen keskialueelta pikkusen oikealle, rinnan alla?? Siellä on tuntunu jo pitemmän aikaa vihlovaa kipua, joskus ihan päiväsaikaankin, mutta yöllä pahin.
Yöllä saatan herätä vihlontaan, kipuun, ja se on sellanen ettei meinaa pystyä vaihtamaan kylkeä ollenkaan. Tosin helpottaa kyljen kääntämistä kun painan kämmenellä sitä kipukohtaa ja käännyn kyljelläni sillätavalla.

Kiusallinen vaiva, joka ajoittain pahakin. Mutta sydämestä ei pitäs olla kysymys sanoi sydänlääkäri.

Mulla ainakin oli tosi kipeä ja lääkäri sanoi et jotkut hormoonit voi esim pehmentää sitä rustoo ja sit se vaan tulehtuu..Mutta käy lääkärissä niin saat varmuuden
:)

Mulla on ollut / on joskus tollaista kipua ja diagnosoitiin hermokivuksi, joka johtuu liian liikkuvasta rustosta kylkiluun ja rintalastan välillä. Kipu pahenee/helpottuu kun kohtaa painaa. Ilmenee eritoten silloin jos on niska ja hartiat tosi jumissa.

mul oli siis kans öisin ja ihan kauhee vihlova kipu just siin kohal mis kerroit..Ja sit se lääkäri viel painoi sitä kohtaa ja tutui et taju lähtee!
Se lääkäri sanoi ett on aika yleinen mut en mä vaan ollu aikaisemmin kuullut..
Mut käy toki lääkäris jos ei mee muutamas päiväs ohi ettei oo sit mitään vakavampaa!

Yhteistyössä