Rintamaidon saaminen pulloon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dreamer-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dreamer-80

Uusi jäsen
19.03.2009
3
0
1
Moi

Miten teillä muilla on onnistunut rintamaidon pumppaus pulloon? Olisiko niksejä mikä auttaisi onnistumaan asiassa?
Ongelmanani on nimittäin että en saa rintapumpulla pumpattua maitoa pulloon juuri lainkaan. Olen täysimettänyt 4 kk, mutta tosiaan kun yritän maitoa saada pulloon puolen tunnin aikana olen parhaimmillaan saanut 30 ml pulloon. Minulla on Avent-rintapumppu. Muuten antaisin korviketta silloin tällöin, jotta pääsisin muutamaksi tunniksi yksin käväisemään vaikka asioilla rauhassa, mutta meidän vauva saa korvikkeesta allergisia oireita. Sen vuoksi olisi ihan kiva saada sitä maitoa rinnasta kerätyksi talteenkin vähän...

Ootko yrittänyt niin, että vauva toisella rinnalla? ja pumppaat samalla toisesta. Ite en ainakaan saa maitoa herumaan pumpulla (sama kun sullakin) ilman että vauva toisella rinnalla. Myös esim. lämmin suihku ennen pumppausta auttaa joillain. :)

Miten pumppaat, siis herutteletko ensin vai "käytkö suoraan asiaan"? Helpottaisiko maidon tulemista se, että sylittelet vauvan kanssa ennen pumppaamista (vai oletko kenties pumpannut heti imetyksen jälkeen)?

Moi
Muuten antaisin korviketta silloin tällöin, jotta pääsisin muutamaksi tunniksi yksin käväisemään vaikka asioilla rauhassa, mutta meidän vauva saa korvikkeesta allergisia oireita. Sen vuoksi olisi ihan kiva saada sitä maitoa rinnasta kerätyksi talteenkin vähän...

Minkälaisia allergisia oireita vauva saa korvikkeesta? Oletko kokeillut valmista korviketta vai jauheesta valmistettavaa, ja useampia eri korvikemerkkejä? Muistelen lukeneeni jostain, että nuo jauheesta valmistettavat korvikkeet olisivat paremmin siedettyjä kuin valmiit liuokset, viisaammat oikaiskoot, jos tuo on harhaluulo ;)

Kaikki eivät vain heru pumpulle, vaikka kuinka yrittäisivät. Näin mulle sanottiin imetystukipuhelimesta, kun luulin että mulla ei ole maitoa koska en pumppaamalla saa tulemaan mitään... :)

Ekat kuukaudet voi saada tulemaan pumpulla helposti, ja niin sain itsekin... Mutta kun maidontuotanto tasaantuu, ei sitä maitoa tulekaan sitten enää samalla tavalla. Mäkään en tosiaan saa pumpattua sitten yhtään, muutama tippa tulee vaikka rinnat ois kuinka täynnä. Mutta vauvan tarvii vain laittaa huulensa hennosti tissiin kiinni, niin johan alkaa maito virrata :D

Yhteistyössä