Rintapumppua käyttävät, tekeekö kukaan muu näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraileva tähti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraileva tähti"

Vieras
Itse pumppaan kaikki maidot rinnasta ja syötän ne tuttipullolla vauvalle. Aluksi imetin, mutta se oli syystä ja toisesta niin hankalaa, että lopulta piti aina ottaa tuttipullo esiin että vauva saisi vatsansa kohtuullisella vaivalla täyteen.

En ole kuullut, että onko kukaan muu tehnyt samoin, olisi kiinnostavaa tietää onko kukaan muu jatkanut säännöllistä pumppaamista :) aika hassu tapahan tuo on, mutta toimii meillä niin kauan kun kädet antavat tehdä liikettä :D alkaa kyllä olla jo jännetupentulehduksen merkkejä, kun päivällä pumppaa 3 tunnin välein rinnat tyhjiksi. Ja n. 4 kk olen pumppaillut.

Maitoa on riittänyt vauvalle ja hyvin tuo kasvaa. Neuvolassakaan ei taivasteltu :D

No mie aluksi pumppailin ihan sen takia että saatiin pakkaseen maitoa, no pumppaukset jäi kun ei yksinkertaisesti ole enää aikaa kun neiti kohta 5kk ei paljoa anna päivällä hengähdystaukoja :D Että miten ihmeessä sie ehdit kaiken muun ohessa vielä pumppaamaan?

siskolikka pumppasi keskoselleen maidot, kunnes tämä täytti 7kk.. tänä päivänä neiti on 16v teini, ja sisko tuumannu, että harmi ku pilasin tissini, koska nyt ajattelen, että ihan sama mitä se sillon söi, vaikkahan paskaa :D

No ei sitä aina kerkeekään, kyllä pumppausväli välillä venyy 4-5 tuntiin mutta kun ei yritä touhottaa miljoonaa asiaa niin kyllä aikaa löytyy. Vaikka aikomoinen ajanviejä se onkin, mutta ajattelin vielä tämän kuun pumpata ja sitten lopetella. Onneksi vauva on sen verran helppo että voi samalla pumpata ja seurustella. Onneks hänelle ei taida jäädä muistikuvia toiminnastani :D

Ja kyllä sitä itekin mietin että eikö tuo korvikkeellakin kasvais, mutta sitten sitä ajattelee että parasta ravintoa se on tuo äidinmaito. Terveenä ainakin on pysyny :)

Hanki sähköpumppu? Yhä enemmän ja enemmän tutkitaan äidinmaitoa ja sen vaikutuksia. Nykyään, että ehkäisee diabetesta, allergioita ja muita "vakavampia" tauteja. Ei tarkoiteta ainoastaan flunssaa ym. Myös sektion, antibioottien ja äidinmaidon vaikutusta ylipainoon.

Itse pumppasin maitoa puolen vuoden jälkeen, kun vauva päätti tissilakkoon. Jatkoin noin vuoden ikään asti, koska ajatus oli juurikin terveysvaikutteet vauvalle, ei rintojen kohtalo surettanut. Sähkökäyttöinen olisi ollut tarpeellinen ja hermojakin säästänyt. Eli mahdollisuuksien mukaan osta/lainaa sähkökäyttöinen pumppu ja jatka samaan malliin. Korvike on korvike, äidinmaito sitä itseänsä täyttä tavaraa =)

Vuokraa lainaa jostain sähköinen tuplapumppu? :)

Ootteko nyt vielä kokeillut ihan imetystä?
Itse pumppailin pitkään kivuliaan rintatulehduksen vuoksi. Parin kuukauden iän jälkeen vauvan suu ja poskilihakset kasvaa ja imeminen onnistuukin ihan erilailla mitä ihan pikkusena. Me taidettiin kanssa about 4kk kohdalla vasta päästä pelkälle tissille, sitä ennen muuten pumppasin ja annoin pullosta omaa maitoa.

[QUOTE="vieraileva tähti";30489532]Itse pumppaan kaikki maidot rinnasta ja syötän ne tuttipullolla vauvalle. Aluksi imetin, mutta se oli syystä ja toisesta niin hankalaa, että lopulta piti aina ottaa tuttipullo esiin että vauva saisi vatsansa kohtuullisella vaivalla täyteen.

En ole kuullut, että onko kukaan muu tehnyt samoin, olisi kiinnostavaa tietää onko kukaan muu jatkanut säännöllistä pumppaamista :) aika hassu tapahan tuo on, mutta toimii meillä niin kauan kun kädet antavat tehdä liikettä :D alkaa kyllä olla jo jännetupentulehduksen merkkejä, kun päivällä pumppaa 3 tunnin välein rinnat tyhjiksi. Ja n. 4 kk olen pumppaillut.

Maitoa on riittänyt vauvalle ja hyvin tuo kasvaa. Neuvolassakaan ei taivasteltu :D[/QUOTE]

Meillä ei myöskään imetys onnistunut, joten pumppasin maidon vauvalle. Tyhmänä en tajunnut hankkia kahta sähkökäyttöistä pumppua, vaan pumppasin yhdellä käsikäyttöisellä pumpulla. Kolme kuukautta jaksoin sitä, kunnes sitten lopetin. Hienosti olet jaksanut neljä kuukautta! Kolmen kuukauden iästä vauva saikin meillä sitten vain korviketta, ja hyvin kasvoi, ja on nyt terve poika. Toivottavasti työläistä pumppauksistani oli vauvalle hyötyä. :)

Yhteistyössä