Rintasyöpä, mun kohtalo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vakkari harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vakkari harmaana"

Vieras
Mulla on patti nännin sisällä, joka liikkuu ja on kovahko. Välillä nänniä puristaessa tulee maitomaista eritettä. On ollut jo vajaa pari vuotta, huomasin sen lapsen syntymän jälkeen. Mulla oli nänneissä paha hiivatulehdus, jotka viimenään parantuivat. Tänään pelästyin, että mitäs jos se onkin syöpä :(
Onko kellään muulla ollut vastaavaa?

Jos se olisi syöpä, niin tod.näk. Olisi kuitenkin jo vajaassa parissa vuodessa reilusti kasvanut, se patti siis. Mutta käy nyt ihmeessä mammografiassa tai ainakin tutkittua rinnat gynellä tai jollain muulla lääkärillä.

Kyllä mäkin olen sitämieltä että se olisi parissa vuodessa kasvanut tai patteja olisi tullut jo lisää mutta suosittelen silti rintasyövän kokeneena että menet näytille. Mitään ylimääräisiä patteja rinnan alueella ei pidä "painaa villasella".

Täältä sitä varmistusta ei saa, joten otapa heti huomenna yhteyttä lekuriin. Miksi "ammattilaisena" pidä tuollaista noin kauan, en voi ymmärtää. Tuskinpa se mikään pahanlaatuinen on, jos ja kun olet sitä noin kauan pitänyt ja ilmeisesti muuten olet voinut iha hyvin.

Ammattilaisena olisit osannut soittaa terveysneuvontaan sairaanhoitajat vastaavat ympäri vuorokauden. Olisit saanut vähän tarkempaa tietoa, kuin täältä palstalta. :D

Mulla oli vastaava patti tässä vuosi tai pari sitten. Huomasin sen suihkussa ollessani ja heti seuraavana päivänä menin lääkäriin. Sain lähetteen mammografiaan. Siellä kuvattiin, eikä mitään hälyttävää näkynyt. Tukkeutuneeksi maitotiehyeksi todettiin. Joskus myöhemmin se patti yhtäkkiä "puhkesi" ja nännin kautta vuoti mätää pois. Eli se oli tulehtunut. Sitten se hävisi. Kerran tuli uudestaan ja taas puhkesi itsekseen ja valutti mätää nännin kautta, sen jälkeen ei ole enää tullut.
Jos kyseessä olisi syöpä, niin olisi todennnäköisesti kyllä kasvannut jo monin kertaisesti ja muitakin oireita ilmaantunut. Mutta toki kannattaa tutkituttaa ja selvittää mikä se on.

Vieraalle tiedoksi. Tietenkin mä olen soittamassa huomenna aikaa itselleni ihan ilman palstaakin. Olo on olut ihan normaali. "Finniksi" mäkin tämän luokittelen eritteen vuoksi. Haluan vain, että lääkäri varmistaa asian samaksi.

Yhteistyössä