Rintatulehduksesta... kertokaas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vois olla. Koita hautoa kaalinlehdellä (riko pintaa) tai villalla, pidä lämpimänä, juo runsaasti, imetä usein ja pidä huoli että se kohta tyhjenee. Toivottavasti selviät pelkällä säikähdyksellä!

Kyllä voi... itse palellutin rinnat kahteen otteeseen (eri muksujen kohdalla) eikä kummallakaan kerralla punoittanut, alkoi kivulla, sitten nosti kuumeen ja vasta sitten alkoi rinta tosissaan tuntua täydeltä.
Kokeile hautoa lämpimällä, lypsää käsin/pumpulla (pitää rinta tyhjänä) ja toivoa parasta.

Miekin neuvosin varmuuden vuoksi hoitamaan ennaltaehkäsevästi, jos vaikka sattus olemaan rintatulehdus. Lämmintä suihkua/ lämmin jyvätyyny, kipeän kohdan hellää hierontaa, tyhjennystä ja lämpimänä pitämistä (ulkona esim. pitkä kaulahuivi tissien ympärillä ). Jotkut vannoo kaalinlehtien nimeen. Vähän rikot pintaa esim. haarukalla ja tissin päälle hautumaan.

mulle taas lääkäri sanoi että kylmällä pitää hautoa, kävin rintatulehduksen takia lääkärissä ja sanoin että kuumalla olen hautonut ja sanoi tosiaan että se on väärin
tiedä sit oliko joku toisen kulttuurin kikka kun lääkäri oli venäläinen
mutta kyllä tuo jääpalapussi rintaliivissä auttoi

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
mulle taas lääkäri sanoi että kylmällä pitää hautoa, kävin rintatulehduksen takia lääkärissä ja sanoin että kuumalla olen hautonut ja sanoi tosiaan että se on väärin
tiedä sit oliko joku toisen kulttuurin kikka kun lääkäri oli venäläinen
mutta kyllä tuo jääpalapussi rintaliivissä auttoi

No hui... Siis ihan kylmät väreet menee selkäpiissä, kun edes ajattelen jotain jääpalaa rintsikoissa *puistattelee*
Toisaalta ihan järkevä ajatus... siis että lämmin levittää tulehdusta ja kylmä rauhoittaa... noin niinkun esim. nivel- ym. tulehduksissakin.

Lämmintä hautomista ja reipasta tyhjennystä ja hieromista. Itse just pari päivää sitten kotiuduin sairaalasta kun meni tulehdus todella pahaksi antibiooteista huolimatta. Olin 4 päivää tiputuksessa ja tulehdusarvot pilvissä. Itse menen aina heti lääkäriin, jos kuume vähänkään nousee. Vauva on 3 viikkoa ja kolmas tulehdus jo päällä. Nyt ei pitäs enää tulla, kun sain lääkkeet jotta maito loppuu kokonaan.

Yhteistyössä