Rintatulehdus kerran viikossa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auuuh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auuuh!

Vieras
Vauva on kolmiviikkoinen. Viime viikolla oli kipeä punoittava pahkura rinnan alla. Meni ohi kuitenkin ilman antibiootteja, lämmöllä ja suihkuttekemalla.
Yöllä heräsin kun rinta on päältä tajuttoman kipeä ja viluttaa. Kuumetta kuitenkaan ei ole, lämpö vähän koholla.

Mielestäni vauva syö hyvin ja usein, enkä ulkona ole ollut vähissä vaatteissa. Kuinkahan kauan tätä vielä kestää?
Aiemmissa imetyksissä ei tämmöstä oo ollu.

Mulla oli ekan lapsen kohdalla rintatulehduksia ekat 4kk. Aina meni viikko ilman antibioottia, sitten palasi taas, syynä vauvan huono imuote.
Koita kaalinlehtiä, ne viilensi ainakin mulla ja hieroa rintaa vaikka lämpimässä suihkussa että saisit kovettuman pois. Kannattaa lisäksi ottaa vauva syömään vähän eri asentoon niin tyhjentää rintaa eri kohdasta.

[QUOTE="vieras";28076783]Mulla oli ekan lapsen kohdalla rintatulehduksia ekat 4kk. Aina meni viikko ilman antibioottia, sitten palasi taas, syynä vauvan huono imuote.
Koita kaalinlehtiä, ne viilensi ainakin mulla ja hieroa rintaa vaikka lämpimässä suihkussa että saisit kovettuman pois. Kannattaa lisäksi ottaa vauva syömään vähän eri asentoon niin tyhjentää rintaa eri kohdasta.[/QUOTE]

Joo, noilla konsteilla tosiaan sain sen ekan häädettyä pois. Tosin kaalinlehdet ei tunnu mulla tehoavan niin miten ihmiset kehuu. Vaikka kaulun ne rikki ja haarukoin reikiä. Imuotekkin pitäs olla kunnossa, tai niin oletan kun nännit ei menny aluksi lainkaan rikki. Noita asentoja täytyy vielä testailla :)

Yhteistyössä