Rintatulehdus vai enterorokko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jossu

Vieras
Meillä lapset olleet enterorokossa ja minulla itsellänikin nousi n.1,5vrk sitten korkea kuume, joka jatkuu edelleen. Imetän pientä vauvaamme ja nyt aloinkin epäillä, liekö minulla sittenkään tuo enterorokko vai rintatulehdus. Rinnassa ei kyllä näy mitään punaista laikkua (mikä näkyi silloni kun sairastin muutama vuosi sitten rintatulehduksen), eikä rinta ole kipeä vainko silloin kun siihen koskee. Muistelisin, että rintatulehduksessa se rinta on kipeä ja jomottaa koko ajan, vaikkei siihen koskisikaan, vai onko näin?

Lapsilla meillä oli ainakin ensin pari vrk tosi korkea kuume ja pää kipeä ja sen j älkeen kun kuume laski tuli näpyt. Mulla nyt melkein 39 asteen kuume ollut sen reilu 1,5 vrk ja olo on kyllä ihan kamala! Päätä särkee ja joka paikkaa särkee ja niin voimaton olo.

Silloin ainoan kerran, kun minulla on ollut rintatulehdus, ensin oli kipu rinnassa ja muistelisin, että rinta oli kipeä koko ajan, ei pelkästään silloin kun siihen koski, mutta kun en ole nyt aivan varma, oliko se näin.... Kai tämä on sitten sitä enterorokkoa.

Yhteistyössä