rintatulehdus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minni

Vieras

Rintatulehdus iski.. Ääliö mikä ääliö, kävin eilen uimassa enkä kuivannut tukkaa, ulkona oli kylmä eikä vaatteita tainnut olla tarpeeksi.
Tänä aamuna vasen rinta oli kipeä, mutta tajusin mistä oli kyse vasta kun kuume alkoi nousta iltapäivällä. Melkein 39 astetta oli parhaimmillaan. Sain antibiootit ja nyt olo ihan hyvä buranan/panadolin jälkeen. Vauvan oon antanut tyhjentää kipeää rintaa vähintään kerran tunnissa.

Mutta nyt yö edessä ja vauva herää vain kerran syömään. Pitäisikö tosiaan pumpata yön läpi kerran tunnissa? Kokemuksia?

Mä tekisin noin, tai ainakin parin tunnin välein. Minkä ikäinen lapsi sulla on?
Syötä nyt ainakin ehdottomasti yöllä siitä tulehtuneesta.
Voisit myös käydä illalla ennen nukkumenoa vielä kuumassa suihkussa ja sielä koittaa lypsää sitä tulehtunutta tissiä.. varsinkin jos tunnet jotain paakkuja siellä, niin sit koittaisit niitä lypsää lähemmäs rintaa.

lämpimällä suihkulla ja samalla hierot rintaa,tai lämmität saunan ja hierot siellä...kaalin lehtiä et taida saada enää mistään,niitä kun raaputtaa hieman haarukalla ja laittaa rintaliiveihin ,ni aah,mikä apu...jyvätyynyn lämmittää ja laittaa sen rinnalle...

Voisin noin pienen kanssa suositella sulle, että herättelisit sitä syömään, niin ois sulle itselle helpompaa. Tuskin se kuitenkaan yhdessä yössä oppii uutta rytmiä.
Vanhemman kanssa (kuten omani) ei uskalla lipsua siitä ruuattomuudesta yöllä, kun muuten se taas lipsuu siihen että olen tuttina.
lämmintä kannattaa muutenkin antaa tissille sitten vähän väliä.. itse lämmin vesikin saattaa heruttaa jo niin ettei sun tartte välttämättä kipeeseen tissiin edes koskea :)

Toivottavasti selviät tulehduksesta nopeesti.

Terveisin , Vakkari harmaana ja tytär 11,5kk (6kk täysimetetty, sen jälkeen osittain)

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Niin ja kun aktiivisesti muistaa syöttää siitä tulehtuneesta tissistä, saa aika nopeaan tulehtumaan sen toisenkin :(

No ei se äkkiä tulehdu. Mutta jos tuntuu että on taipuvainen tuohon, niin suosittelen että syötät siitä tulehtuneesta, ja samalla koitat lypsää siitä toisesta niin se ei tukkeudu. Tai sitten teet niin että syötät pahimpaan nälkään sitä tulehtunutta, ja sitten vaihdat siihen terveeseen, niin että molempiin tulee imuja :)
Ensin kuitenkin tulehtunut, niin saa parhaat ja tehokkaimmat imut :)

Meillä mies on kerran auttanut kun mulle meinas tulla.. vaikka se jostain voi kuulostaa ällöttävälle, mutta mielummin hän auttoi, ja sylki pois, kuin antoi mun kärsiä. (tätä ei varmaan ois saanut sanoa täällä)

Meillä mies on kerran auttanut kun mulle meinas tulla.. vaikka se jostain voi kuulostaa ällöttävälle, mutta mielummin hän auttoi, ja sylki pois, kuin antoi mun kärsiä. (tätä ei varmaan ois saanut sanoa täällä)[/quote]

Hehee! Noin imetystukisivuillakin suositeltiin! Joo, oon tyhjentäny rintapumpulla toista rintaa ja antanut siitä vauvallekin sitten kun on tulehtuneen tyhjentänyt ekaks (suursyömäri!). Kiitos neuvoista!