Rintatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuurilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuurilla

Vieras
Kaipaan kokemuksia ja neuvoja. Vauva vajaa kaksiviikkoinen. Viikonloppuna iski rintatulehdus, kovan kuumeen kanssa. Lääkärireissu ja antibiottikuuri.
Nyt olo ok paitsi oikea rinta edelleen kovia muhkuroita. Olen imettänyt koko ajan myös kipeästä rinnasta ja lypsänyt välillä-- tosin vaan pieniä määriä lypsäen.

Tissillä ollaan nyt oikeastaan jatkuvasti ja tuntuu ettei maitoa vauva saa riittävästi ??? Kakkaa ja pissaa tulee että siitä päätellen kyllä saisi maitoa. Voi ei..olen aika toivoton kun en oikein tiedä, että mitä pitäisi tehdä.

Antakaas vinkkejä. Olen päälle 4kymppinen äiti ja vauvamme on iltatähti ja viides järjestyksessä ja minulla kova halu onnistua tässä imetyksessä (aiemmissa en ole onnistunut, olen antanut periksi liian helposti).
Onko rintatulehdus syy maidon loppumiseen tai herumisen vähentymiseen.

Todella kiitollinen aidoista ja asiallisista vastauksista.

Useamman rintatulehduksen veteraanina sanoisin, että mulla ainakin heruminen hidastui kun oli tulehdus päällä, mutta kyllä sieltä maitoa tuli silti riittävästi, vaihteli vaan tissiltä toiselle ahkeraan eli siis imettää piti useammin kuin normaalisti. Mulla saattoi kestää toista viikkoa että pahkurat hävisi kokonaan. Ja tosiaan mahdollisimman paljon sitä kipeää rintaa käyttöön.

Kaksi rintatulehdusta takana. Vaikeaa oli kyllä imetys tuolloin. Minulla oli käytössä sellainen hartialämmitin, jonka sisällä oli kauraryynejä. Mikrossa lämmitin sitä tyynyä ja sitten ennen imetystä rintojen päälle. Helpotti huomattavasti oloa. Tsemiä.

Yritä vain sinnikkäästi imettää myös siitä kipeästä rinnasta. Imettäessä yritä saada lapsi sellaiseen asentoon, että hänen alahuulensa on pahkuran puolella. Näin rinnan tyhjeneminen on tehokkainta juuri pahkuran puolelta. Saattaa vaatia vähän akrobatiaa, jos pahkura on hankalassa paikassa. Ennen imetystä rintaa voi lämmittää edellisen kirjoittajan ehdottamalla tavalla, niin heruminen helpottuu. Lisäksi pahkuroita voi kevyesti hieroa imetyksen aikana. Kyllä se siitä! Voimia!

mulla oli eka kuukausi jatkuvaa kipua ja muhkuraa oikea rinta, vieläkin välillä vaikka vauva 4kk, mulla auttoi kuuma suihku ennen imetystä, siis tosi kuuma, huljuttelin tissiä kuuman kraanan alla 5-10min ja sit äkkii tissi suuhun vauvalle, helpotti siinä vauvan ollessa 6vkoa, tsemppiä, älä luovuta!

Usean rintatulehduksen uhrina olleena sain avun BELLADONNA-nimisestä homeopaattisesta valmisteesta, jota ostin apteekista. kaikki apteekit eivät myy homeopaattisia tuotteita, mutta ota selvää, mistä apteekista niitä saisit.

Itse kärsin tulehduksia useitakin esikoisen aikana, ja kakkosen synnyttyä heti taas iski. Söin antibioottikuurin, ja 10 päivää kuurin loputtua toinen rinta meni punaiseksi ja kipeäksi, kuumetta tosin ei vielä ollut. Kuulin Belladonnasta tuttavaltani, joka kertoi viiden ystävänsä saaneen apua tästä valmisteesta. marssin apteekkiin, ja kuuden tunnin kuluttua siitä, kun aloin nauttia valmistetta, punoitus ja kipu oli poissa. Olin aivan hämmästynyt.

Tätä ei voi kuin suositella lämpimästi.

Yhteistyössä