rintatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerttuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kerttuli

Jäsen
06.12.2004
31
0
6
Heips!!

Nyt on toinen rinta kovasti kipeä, kuumottava ja arka. Antakaapa minulle hyviä vinkkejä miten hoidan tisuni kuntoon. Missä vaiheessa on mentävä lääkäriin? Ja vaikuttaako mahd. antibioottikuuri imetykseen? En haluaisi lopettaa imetystä, sillä paapero on vasta kk ikäinen.

Kaalinlehtikääre rinnalle. On auttanut monta kertaa ja ota vaikka Buranaa, jos sattuu kovasti. Yritä lypsää ja hiero samalla kovia "pahkuroita". Jos ei tehoa ihan vuorokaudessa, lääkäriin.

Kaikki tuo edellä mainittu ja tosi kuuma (niin kuuma kuin mahdollista) suihku kipeälle rinnalle.Jos löytyy lämpötyyny tai vastaava,sillä voi hautoa.Jos kuume nousee,lääkäriin =)

Saat tarvittaessa antibiootin, jota voit syödä vaikka imetätkin. Muistat vaan lääkärille painottaa, että todellakin imetät, jotta tarkastaa hakuteoksestaan että ab varmasti sopii. Kuuri voi aiheuttaa vauvalle mahavaivoja, mutta niitä voit ennakoida antamalla vauvalle ainakin kuurisi ajan maitohappobakteereita.

Ed. vastauksissa olleiden ohjeiden lisäksi imetys on tehokas hoito rintatulehdukseen. Imetä mahdollisimman usein kipeästä rinnasta, vaikka se kipeää tekeekin, vauvan imu tyhjentää rintaa kuitenkin tehokkaimmin.

minulle on aina kanssa kehoitettu kuumaa suihkua ja lämmintä kauratyynyä ja vaikka mitä. mutta viime kerralla jo sairaalassa sanottiin että kokeile viileätä, turvotus laskee ja maitotiehyet avautuvat paremmin ja maito tulee helpommin ulos eikä pakkaudu rintoihin.

ja imetä tai lypsä rinnasta maitoa pois. ota kipuun ja tulehdukseen buranaa maks. annos päivässä. lääkäriin kannattaa mennä vasta jos tulet todella kipeäksi ja kuume nousee. rintatulehdukset kun yleensä uusivat ja antibiootti puree seuraavilla kerroilla huonommin...
minä olen pahimpina aikoin akärsinyt 3 rintatulehdusta kuukauden aikana ja kuume nousi aina 40 huippeille, rinnasta sain väkisin lypsettyää vihreää räkää- eli maidosta ei tietoakaan... 10 pv antibioottikuurikaan ei purrut. mutta selvitty on..

Yhteistyössä